אני חדשה כאן ומקווה להפיק מידע רב..

אני חדשה כאן ומקווה להפיק מידע רב..

מהפורום החשוב הזה. אז קודם אציג את עצמי.. אני מאובחנת כ-ADD, סטודנטית באוניברסיטה הפתוחה לתואר ראשון בניהול וחטיבה (24 נ"ז) בפסיכולוגיה. במשך למידה למבחן שצריך להיות לי ממש בקרוב, הבנתי שאני צריכה ללמוד לחלק את חומר הקריאה ולא לקרוא הכל בבת אחת ולא בכמויות גדולות. - הספרים של הקורס שאותו אני לומדת עכשיו לבחינה מחולקים ליחידות שבתוך היחידות ישנם פרקים ובתוך הפרקים תתי-פרקים. - אז כאן בעצם גיליתי את תתי-הפרקים וביניהם אני עושה הפסקות ואחרי זמן מה ממשיכה ללמוד. בסמסטר הקרוב אני אצטרך ללמוד קורס נוסף במסגרת התואר - אך הספרים בקורס הזה לא מחולקים ליחידות, פרקים ותתי-פרקים. רק פרקים שבהם כותרות ראשיות וכותרות משניות. - אני מרגישה שפה אלך לאיבוד עם החומר ואני רוצה להגיע למצב שבו אני יודעת לחלק את החומר, הן מבחנת הקצבת החומר לקריאה לכל יום (במשך שבוע), הן מבחינת אסטרטגיות של חלוקה מעמיקה יותר בחומר הלימוד (כמו כותרות, דפים וכד') שביניהם אוכל לעשות הפסקות. - כרגע התפיסה שלי מאוד מבולבלת ואני לא יודעת מאיפה להתחיל לעשות סדר. - אשמח לעזרה בעניין. מעבר לכך משהו נוסף שמטריד אותי הוא שאני לא יודעת איך לגשת בפעם ראשונה לחומר חדש, לקורס חדש. בתקופה האחרונה נראה שאיבדתי את יכולת הלמידה שלי הממוקדת. לכן כבר בשלושה קורסים נכשלתי וצריכה לעבור את המבחן שוב. - מאיפה ואיך מתחילים לאכול את הקורס? - בד"כ את החומר שאני קוראת בפעם הראשונה אני מפרשת באופן מוטעה ולא מעמיק. חומר שניגשים אליו בפעם הראשונה נראה די מעורפל. רק לאחר מכן אולי בפעם השנייה או השלישית אני מסוגלת לעכל את החומר כמו שצריך ולהבין טוב מאוד את הכוונה שבכתוב. - כל התהליך הזה אצלי מאוד מאוד איטי, יש דרך לקצר את התהליך הזה? בסה"כ אין הרבה זמן והעומס הוא רב בקורס אקדמי. - תיאורטי נטו. אודה מאוד לעזרה.
 
../images/Emo140.gif ברוכה הבאה

השיטה שעליה החלטת, היא שיטה מצוינת. אמנם כל זמן שיש כותרות ונוח לך, לא היה צורך במאמץ נוסף, יחד עם זאת, תוכלי עכשיו לאמץ לך שיטה חדשה שבה את קובעת את יחידות הלימוד. כמה שלבים : 1. לבדוק כמה עמודים יש לקרוא בכל החוברת של הקורס. 2. אם יש פרקים – לחלק לפי הפרקים. אם אין, לנסות לבדוק לפי הכותרות האם מדובר בנושא אחד או בנושאים שונים. בערך משהו כמו להיות בהצגה ולראות שהתפאורה מתחלפת, או השחקנים מתחלפים – וכך יודעים שעוברת תמונה או מערכה. 3. להכין לעצמך תוכן עניינים – כמו שיש בכל חוברת לימוד או ספר – והפעם התוכן יהיה נוח לפי מה שאת מחליטה. אין פה שום בעיה של טעות – טועים מתקנים. לא יהיה נכון – תוכלי לתקן במשך הזמן. לכל חלק מהחלקים שאת מוצאת ונותנת כותרת (או שכבר יש) גם מוסיפה את מספר העמוד. אני אוהבת מאד להשתמש בסימניות קטנות שבולטות מחוץ למחברת או לספר, כאלו שנצמדות לדף אבל לא נדבקות לעולמים, ואפשר להעביר ממקום למקום. כך אפשר לסמן את הפרקים או תתי-פרקים שונים בחוברת או בספר. 4. אם את מוגבלת לפי ימים או שבועות, אפשר לחלק את החומר לפי ההגבלה. אם את צריכה כל פעם לקרוא לפי מערכי השיעורים שיש בלימודים – תוכלי לסמן לך מקומות מכאן עד כאן לקרוא במשך כך וכך... להכין לוח זמנים שאת יודעת להכין אותו (לפי הדרישות שלך או של המרצה). 5. כל פרק שאת קוראת – לחלק אותו לפי זמנים גם כן. אם יש פרק לשבועיים, את כל הפרק את יכולה לחלק לפי ימים. 6. מתחילה מלאכת הקריאה האקטיבית. זה אומר, שאת קוראת חלק וכותבת לך בצד או במחברת על מה מדובר שם. אם יש אפשרות לכתוב בעיפרון בצד הפסקה על מה מדובר בשתיים שלוש מילים – זה הטוב ביותר. וכך את עוברת במשך כמה פסקאות. 7. בהמשך – אחרי כמה פסקאות – עושים "עצור", ובודקים מה הקשר בין הפסקאות, העניין שבהן. וכך תוכלי להמשיך אחר כך באותו עניין. גם תוכלי לדעת האם הפסקה הבאה שאת קוראת, עוסקת באותו נושא או מתחילה נושא חדש. ובהתאם לכך תוכלי לשנות בתוכן העניינים. החשוב מכל – כל זמן ה"סידור" הזה, המיון, ההחלטה הדיבור העצמי שלך עם עצמך : "זה כן וזה לא" "זה שייך לנושא X וזה שייך לנושא Y" – כך את בעצם עושה רפלקציה ובקרה לעצמך. זו דרך טובה לשלוט בחומר הלימוד ולא הוא ישלוט עליך. כך גם הארגון יהיה טוב יותר. לנושא ה-ADD – האם את מטופלת במשהו שיכול לעזור לריכוז בזמני הלימוד ? אם כן, סבבה. אם לא – אולי כדאי לשקול טיפול שיכול לעזור לך להתארגן בזמנים בצורה יעילה יותר ובוודאי גם עם חומר הלימוד והמיון שלו ל"מוח" בצורה מאורגנת הנוחה יותר לשליפה.
 
למעלה