אני חדש ויש לי התחלה של סיפור..

uriah113

New member
אני חדש ויש לי התחלה של סיפור..

שלום, קוראים לי אוריה (אני בן..לא בת..) ואני בן 14 ואני כותב כבר די הרבה זמן...בערך שנה וחצי או יותר.. יש לי התחלה של סיפור..מחכה לתגובות שלכם.. תודה.. קרני אור מילאו את חדרו של פארין בן ה-17. השמיכה העבה שעל המיטה התחילה לזוז לאט ומתוכה יצא איש רזה בעל שער שחור ופרוע אשר עיניו היו סגורות למחצה. הוא התיישב באיטיות ושיפשף את עיניו. היה זה בוקר של יומו הגדול של פארין. היום בו הוא צריך להוכיח את בגרותו וכוחו, היום בו הוא יוצא למסע הבגרות. פארין הביט בקיר הימיני של חדרו בעיניים עייפות. למרגלות הקיר היה מונח תיק חום וישן שנראה מלא בחפצים. פארין השמיע אנחה ארוכה וקם מהמיטה הרעועה במהירות. הוא הסתחרר מעט אך שב לשיווי משקלו מיד. הוא פתוח את דלתות הארון שצבעם התקלף במקצת וחריקה צורמת וקטנה נשמע ברגע שהדלתות נפתחו לרווחה. בגדים מעטים היום מקופלים על מדפי הארון. הוא הוציא מכנס בגוון ירוק חום שהיה קרוע מעט וחולצה חומה בעלת כפתורים לבנים וקטנים וזרק אותם על מיטתו. הוא סגר את דלתות הארון בחוזקה ושוב נשמעה חריקה. הוא פנה אל החלום המלוכלך והביט דרכו. היה יום יפה ובהיר בחוץ ועננים רבים ריחפו בשמיים. מתחת לחלון עמדה אישה זקופה ששיערה השחר כלילה אסוף בגומיה כחולה. היא לבשה שמלה בלויה בגוון כחול כהה ובידה החזיקה כף גדולה מעץ. האישה דיברה עם איש בעל שפם, לבוש בגדים ירוקים ומלוכלכים מבוץ ובידו מעדר מלא בבוץ. האישה הצביעה לכיוון חלון חדרו של פארין וחייכה חיוך רחב אל האיש. "היא מתרגשת יותר ממני" אמר פארין לעצמו, והסתכל על התיק שעמד מתחתיו ונאנח.
 

אסתר 1984

New member
ברוך הבא!

הממ... קראתי, ומצאתי את עצמי שואלת "ואיפה הסיפור?" (לעצמי יש נטיה להשתלט על השיחות שלי איתה) כלומר, אין פה שום סיפור. שום עלילה. לא קרה פה כלום. יש לך כאן המון תיאורים של מישהו שקם, מתלבש ורואה מישהי (אמא שלו?) דרך החלון. במקרה זה גם היום שבו הוא עובר את מבחן הבגרות שלו, אבל אנחנו שומעים על זה רק בדרך אגב. תן לנו להרגיש את המתח. אל תתאר איך הבחור נראה, מה הוא לובש או איך נראה החדר שלו. תראה לנו איך הוא מרגיש. תראה לנו את הלחץ שלו. תראה לנו במה ההתנהגות שלו היום שונה מבכל יום אחר. בהצלחה!
 

דריוויר

New member
יותר מתח, כמו שכתבו, וגם...

הקטע נגמר נורא באמצע. כאילו קטעת את העלילה בלי קשר.
 

uriah113

New member
וואלה..צודקת..ו..

זה עוד לא הסיפור..זה רק ההתחלה..אני אשפר אותו מחר וישים את הסיפור המתוקן בפורום
 

אסתר 1984

New member
שאלה טובה ../images/Emo13.gif

הממ... בוא נראה. יש לנו כאן בחור צעיר שהגיע ליום הגדול בחייו. תשאיר רגע בצד את כל התיאורים של איך הוא נראה מבחינה חיצונית, את כל הפעולות הטכניות שהוא עושה כמו להתלבש, לצאת מהמיטה, להתעורר. עכשיו, אחרי שנפטרנו מכל התיאורים המיותרים (שאותם הקורא יכול לדמיין לבד ושממילא לא תורמים כלום לסיפור), אפשר לחשוב איך *מתנהג* הבחור שלנו. איך מתנהג אדם בבוקר של היום החשוב בחייו. הוא מזיע מפחד? יש לו סחרחורת? הוא מסתובב בעצבנות מצד לצד בחדר? ואולי בכלל יש לו הרגלים אחרים שאם תראה אותם אני אבין מהם שהוא עצבני? את זה אתה צריך להחליט. העיקר שבסופו של דבר תראה לי איך הוא מתנהג, ואני אבין מה*איך* את ה*מה*. מהפעולות הדמות עושה, אני אבין מה היא מרגישה כרגע.
 

דריוויר

New member
למה לא לתאר?

זה לא נכון שלא צריך לתאר. צריך לתאר, זה נותן המון לסיפורים, אבל לא להתמקד בזה. צריך לכתוב רגשות, מחשבות, הרגשות (גופניות, יותר. בחילה, למשל). כדי להעביר רגש אמיתי צריך להיכנס לדמות, להרגיש אותה, ולתאר את מה שהיא מרגישה. אדם לחוץ לא חושב טוב, הוא חושב מבולבל כזה, לא ממוקד. התנועות שלו איטיות מידי או מהירות מידי, הוא קפוא קצת, לא מדבר הרבה, ואם הוא כבר כן- הוא לא נחמד לאנשים שסביבו. מקווה שזה עזר...
 

CallMeCavanaugh

New member
אני לא מסכים

"צריך לכתוב רגשות, מחשבות, הרגשות" האפשרות לתאר רגשות, מחשבות והרגשות לא קיימת בכל סיפור. רק בכאלה שבהם המספר מודע לדברים האלה (אם המספר הוא משתתף או כל יודע), ואפילו במקרים האלה, ברוב המקרים, תיאור כזה יהיה האכלת הקוראים בכפית. יש כלל מסויים בכתיבה, שכבר הזכרתי בבערך חצי מההודעות שכתבתי בפורום הזה, ונראה שאזכיר אותו עוד פעמים רבות, כי הוא כל כך חשוב ובכל זאת כל כך מוזנח. "אל תגיד. תראה". אל תגיד שהגיבור הרגיש עצבני, או שהמחשבה על מה שעומד לקרות עשתה אותו עצבני. תאר אותו פוסע מצד לצד, כוסס ציפורניים, לובש בטעות את החולצה הפוך, חוזר הביתה בשביל לקחת את החרב ששכח וכל דבר אחרי שיעביר את העצבנות שלו, בלי להגיד לקורא "הוא עצבני".
 

דריוויר

New member
לאו דווקא

ברור שלא לומר "הוא עצבני". אבל תיאור של "רגשות, מחשבות, הרגשות" מוסיף לתחושה הזאת. לאו דווקא במילה אחת של "עצבנות". ולא הבנתי למה לא לתאר את זה, מה הבעיה?
 

CallMeCavanaugh

New member
אז בסדר

אני התכוונתי בעיקר ללא להגיד "הוא עצבני", אבל מה שאת מציעה לא תמיד יעבוד. כמו שאמרתי, זה תלוי במספר. יתכן שהמספר לא יודע איך הדמות מרגישה, ולכן לגרום לו להגיד דברים כאלה יפגע בסיפור. גם אם המספר אכן אמור לדעת מה הדמות מרגישה, זה לא תמיד יסתדר אם הוא ממש יגיד את זה, אבל זה כבר תלוי בסיפור הספציפי.
 

Boojie

New member
סליחה שאני שואלת,

אבל מה בדיוק הטעם בלהציג לנו פיסקה אחת וזהו? מה בדיוק אנחנו יכולים לדעת לפי פיסקה אחת? שאתה יודע לכתוב בלי שגיאות? שאתה יודע לתאר איך בנאדם מתלבש? אנשים אמרו פה שבפיסקה הזאת אין מספיק מתח, אבל בכנות, פשוט אי אפשר לדעת דבר כזה בלי לקרוא את הסיפור כולו. יש סיפורים שמתחילים לאט ונבנים בהדרגה לקראת שיא כלשהו, יש סיפורים שמתנהלים על מי מנוחות לכל אורכם, יש סיפורים שהם אש ולהט מההתחלה ועד הסוף, וכדומה. אין שום אפשרות לתת לך תשובה משמעותית כלשהי בלי לראות חלק משמעותי יותר מהסיפור.
 

אסתר 1984

New member
הממ...

כשאמרתי שאין מתח לא התכוונתי שבכל סיפור צריך להיות מתח מיד בפסקה הראשונה. העניין הוא שהמצב המתואר כאן הוא מצב שבו הדמות אמורה להיות בלחץ מסויים (לפחות ככה הבנתי), ואני לא מרגישה את זה בסיפור. אני לא מרגישה בכלל מה עובר על הדמות. זה הכל. בנוגע לכל השאר - אני מסכימה איתך לגמרי. זה באמת קטע קצר מכדי להעיר משהו על הסיפור כולו.
 
למעלה