אני חדש פה

arttrat

New member
אני חדש פה

ואני לא יודע לאן לפנות בדיוק.כאשר הייתי בן 13 אני הייתי בפיגוע בראשון לציון,שם נהרג בנאדם שהכרתי, באותה תקופה אני הייתי בהלם,ורק הורים שלי ידעו על כך.אחרי כמה זמן המחשבות התחילו להעלם.אבל עכשיו כשאני מתקרב לגיוס שלי אני מתחיל לפחד,כל המחשבות מתחילות לעלות,אני לא מתאר לעצמי איך אני אהיה בצבא.כל זה שינה לי את ההשקפת עולם שלי לגמרי. בבקשה תעזרו לי,אני לא יודע למי לפנות עם הבעיה הזאת בצבא אני לא מסוגל להתגייס,אני נגד זה.אמרו לי לשלוח תופס בקשה לפגישה עם קב"ן,אבל אין לי מוסג איך לנסח את זה אם תוכלו להסביר לי לפחות בקצרה,מה לרשום.מה אמור להופיע במכתב כי אני ממש לא יודע תודה מראש לכולם!!
 

Barbos7

New member
אתה רוצה לצאת עם מצפון או קב"ן?

אם מדובר בענייני קבן - פנה ל-'פרופיל חדש' בפורום שלהם או תשאיר להם הודעה בתא הקולי והם יחזרו אלייך. אם החלטת ללכת ראש בראש עם הצבא - רק תשאל על מה בנוגע לוועדת המצפון והכל.
 

ל שכזו

New member
היי :)

קודם כל- טוב שאתה לא נכנס למערכת הזו אם אתה מבין שהיא לא מתאימה לך. זה לא נראה לי קל עם כל ההתלהמויות שיש עכשיו, וזה באמת עדיף על להכנס לצבא בגלל לחץ סביבתי ולא לדעת איך תצא משם. אולי תספר לנו קצת, במה השתנתה השקפת העולם שלך? במה אתה מאמין? למה אתה לא רוצה להתגייס? וועדת מצפון לא תהיה קלה כלכך אם הסיבות שלך רגשיות, ממה ששמעתי מא\נשים שהיו בוועדה, היחס הרבה פעמים מאד מזלזל ולא נעים, ואני לא חושבת שיהיה קל לעבור ועדה ולספר להם על חוויה קשה כזו ששינתה את התפיסה שלך. אם אתה פציפיסט וחשוב לך לצאת על פציפיזם, אתה צריך לכתוב מכתב מצפון, יש הסברים במאמרים וגם יש הסברים של "פרופיל חדש" שבטח תוכל למצוא באתר או לבקש שישלחו לך למייל. בעיקרון, הוועדה משחררת רק פציפיסטים שמתנגדים לכל אלימות ולכל צבא, ולא סרבנים פוליטיים, מאז בג"צ מילוא. אני בכלזאת חושבת שקב"ן תהיה אופצייה נוחה יותר ומקשה פחות, במיוחד אם מדובר במשהו שקשה לך איתו ולא היית רוצה לדון בו עם א\נשים זרים.
 

arttrat

New member
תודה לאלה שהגיבו

כמה שזה יישמע דפוק,נהיה לי ממש פחד מנשקים,מכל דבר שיכול להתפוצצ ולפגוע,,, זה התחיל אצלי לא מזמן,זה כאילו כשאני רואה נשק או משהו אני פשות ממש רואה את התוצאה של מה שיכול לקראות לי אם יפעילו את זה,זה כמו מחשבה של שנייה... אני מרגיש שאני פשות לא אצליח להיות במסגרת הזאת.אני לא אוכל לחיות יום יום בפחד.אני לא פילוסוף גדול ומה שאני יגיד עכשיו את האמת הגעתי לזה לא מזמן,אבל במחשבות שלי לגבי הגיוס ,כמו למה אני מתגייס,ולמה אני צריך להתגייס,למה עוד ילד אחר בגילי שגייסו גם אותו במדינה אחרת אמור להחשב בעיניי כאוייב?כל מתגייס חדש רק מוסיף למה שקורה מסביב,כל אחד כזה מביא איתו דעות נוספות שיכולות לגרום לעוד סכסוך פוליטי אחר. בישבילי כל זה נורא חדש ואפילו לי מוזר לפעמים לחשוב על זה ככה.אני מרגיש מבולבל מכל הלחץ הזה שמפעילים עלי אחרים,שאומרים שכן כל גבר צריך לעשות צבא,אולי אני פשוט מפחד מזה... יש לי רק עוד כמה שאלות... אני לא יודע מזה ועידת מצפון,איך מגיעים לשם ,באיזה מקרה,ומה הקבע שם בעצם ועוד משהו,מה עלי לעשות במקרה שלי.צריך לשלוח מכתב לאנשהו?או אולי בקשה מסויימת? ואיפה אני יכול למצוא את כל זה בדיוק.אני ממש מסתבך מכל המושגים האלה שרשמו לי,כי אני לא מכיר אותם תודה רבה על עזרתכם!!!
 

respecta1

New member
לך לקבן, ותגיד לו את האמת..

מה שקורה לך כשאתה רואה נשק וכל מה שאמרת פה
 

אושרי 7

New member
האמת...

זה לא נשמע כאילו יש לך בעיה מצפונית גדולה לשרת... אוקי, נכון שהזכרת את זה, אבל נראה לי שהמיין אישו שלך הוא טראומה נפשית שאתה סוחב מהעבר והיא משפיעה עליך, אין לי מושג אם היא מפריעה לך בחיי היום יום ואם כן הייתי ממליץ שתנסה לטפל בה ותנסה להתגבר על הפחד שלך, בכל אופן, נראה לי שממש לא פנית לפורום הנכון, ממש ממש לא הייתי ממליץ לך לפנות לוועדת מצפון כי התהליך יהיה ארוך וקשה ויגזול ממך המון אנרגיות, במקום זאת פנה לאן שאתה אמור לפנות עם בעיה כמו שלך - קב"ן. לדעתי אין אפילו אחד שיגייס אותך אם תספר לו מה שסיפרת לנו. בהצלחה.
 

arttrat

New member
אושרי

תודה רבה לך!!!יש לי עוד שאלה קטנהתאתה יודע אולי אם יש פורום בנושא שלי או שאולי אתה יודע איפה אני יכול למצוא ניסוח מכתב לקב"ן,פשות אני כולה חדש ויש לי קצת בעיה עם זה....אני לא יודע מה אני צריך לציין במכתב,איך לפנות,ולמי... תודה!!!
 

jast

New member
לא צריך מכתב..

בפעם הבאה שתהיה שם(בתל השומר או איפה שזה לא יהיה), תגיד ישר שאתה פשוט רוצה לראות קבן ואל תשתף איתם פעולה עד שיתנו לך לדבר עם הקבן. תספר את כל זה לקבן, שאתה לא מסוגל לראות נשק שאתה ממש מפחד ואתה לא יודע איך תתמודד עם זה. אם היית פעם אצל פסיכולוג/פסיכיאטר תגיד את זה. אני דיי בטוחה שיבינו אותך, ותראה איך זה מתפתח.:) שיהיה לך בהצלחה!
 

יוניסאן

New member
תפנה לקב"ן,יש לך פחדים מנשק וזה לגמרי לגיטימי

בהתחשב במה שעבר עליך. מתגייסים לצבא,כי אם לא יהיה צבא לא נשרוד כאן,אבל אם אתה לא מסוגל אז זו לא בושה שלא לשרת,יש גם לא מעט סוגי שירות שלא כוללים שימוש בנשק כמו בהדרכה וכ"א. מה שכן אני מקווה שתבחר לתרום את חלקך דרך סוג כל שהוא של שירות לאומי.
 
תקשיב טוב טוב למה שאני אומר

בזמן שאתה מפחד מהנשק אל תשכח שיש אנשים שברגעים אלה נמצאים במעצרים ובמארבים ויורים עליהם, ובתור בן אדם שעשה את זה אני אומר לך שאת כולם זה מפחיד, ואני אגיד לך יותר מזה, במדינה שלנו אין לנו זמן לפחד... אז חביבי, תתאפס על עצמך, מהר!!!! ותעשה מה שצריך לעשות!!!!!!!
 
למעלה