אני חייב עזרה!!

Rockamora

New member
אני חייב עזרה!!

בשנת 96 אם אני לא טועה התרסק מסוק יסעור במדבר יהודה בשל תקלה תכנית כנראה. אני מחפש תמונות של המטוס הזה- מספר המטוס הוא 066 במקור היה 666 ובגלל טעונות וכאלה הוא שונה מחשש למספר שטני. אם משהו יוכל להביא לי תמונות של המסוק זה יהיה נ-ה-ד-ר!!
 

אמיר72

New member
היסעור האוסטרי

אחד מהשניים שנקנו באוסטריה והוטסו ארצה. מצורפת תמונה מתוך כתבה במעריב לפני 9 שנים על אמונות טפלות בחה"א. הצילום הוא מבטאון ח"א, אולי אמצא את המקור מאוחר יותר
 

Rockamora

New member
וואי.. מעולה!! אם למשהו יש תמונת

צד גם.. זה יהיה אחלה! תודה רבה עמיר!
 
אסון הכבל

במסגרת מסלול ההכשרה של לוחמי יחידת החילוץ והפינוי 669, יש שלב מתקדם (לאחר שלבי הטירונות, החובשים, המכ"ים וכד'), שבו מתחילים ללמוד את מקצועות ההצלה, בין השאר: צוקים, פריצה, צלילה וגם כבל (ירידה על כבל ממסוק למקומות אליהם לא ניתן לגשת בדרך אחרת, או שלא ניתן לחלץ פצועים בדרך אחרת). בשנת 1992 כמדומני (אמיר?) ביום הראשון של שלב ב' היה אמור להתבצע אימון משותף של מסלול הלוחמים וטייסת היסעורים. האימון היה אמור להתקיים בזוגות. 4 חברה (2 מהם קצינים בכירים ביחידה כיום, אחד מהם חבר טוב), עשו בינהם אן דן דינו מי עולה ראשון. הזוכים ה"מאושרים", אסף צוריאנו וגיל רוזנברג עלו למסוק. באותם הימים לא הייתה מודעות לעניין ה"אימפאקט" על כבל המתכת (לכבל המתכת, אלסטיות מוגבלת וכאשר מותחים אותו בכוח מסויים, הוא נקרע). 2 החברה התחילו את האימון, יצאו מדלת המסוק בבת אחת, ומהמתיחה נקרע הכבל, ושניהם נפלו מגובה של כ 70 מטר. אחד נהרג במקום, השני נפתר מאוחר יותר.
 

אמיר72

New member
אסון הכבל ואסון הרשת

לגבי הפרטים הטכניים, מארק, אתה מומחה גדול ממני. כמה הערות לי: א. האסון אכן קרה ב-10 באוגוסט 1992 ב. למיטב זכרוני, הטענות שנשמעו לא היו על מתיחה פתאומית של הכבל, אלא על משהו אחר - במהלך ההרמה הכבל נתקע, שוחרר, התחכך בדלת - ומזה נגרמה הפגיעה בכבל שהובילה להיקרעותו. ג. הרבה ביקורת נמתחה על צוות האוויר (ובראשו הרב רס"ן (מיל') רפי פרץ, הטייס, שנחשף בעיתונים בעבר כטייס המסוק וכראש מכינה בדרום) - נטען כי במקום להמריא ישירות ולטוס לבי"ח, מה (שאולי) היה מציל את הלוחם, המתים המסוק במנועים פועלים כחצי שעה על הקרקע, עד שנקבע מותו של הלוחם. לגבי אסון הרשת - היה מנהג בבסיסי חיל האוויר שפקחי טיסה חדשים עוברים טקס חניכה כלשהו, ובו (בין השאר) הם נדרשים לאחוז בחוזקה ברשת החרום המיועדת לתפיסת מטוסים כאשר היא מתרוממת. עכשיו, רשמת כזו היא סופר חזקה, סופר מהירה (היא אמורה לעצור מטוס קרב ...) - ב-21 ליולי 1992 אחד מהפקחים בבסיס חצרים, אמיר מלט ז"ל, לא אחז בה היטב, עף, ונהרג. הסיפור הזה עשה (ובצדק) רעש אדיר על מות חינם של חייל. קציני המגדל שהיו אחראים לסיפור הזה נשפטו, וחלקם נשלח לכלא.
 

singera

New member
הרשת מתיייצבת ממצב ממאוזן למאונך

כמו ברשת טניס?
 
למעלה