אסון הכבל ואסון הרשת
לגבי הפרטים הטכניים, מארק, אתה מומחה גדול ממני. כמה הערות לי: א. האסון אכן קרה ב-10 באוגוסט 1992 ב. למיטב זכרוני, הטענות שנשמעו לא היו על מתיחה פתאומית של הכבל, אלא על משהו אחר - במהלך ההרמה הכבל נתקע, שוחרר, התחכך בדלת - ומזה נגרמה הפגיעה בכבל שהובילה להיקרעותו. ג. הרבה ביקורת נמתחה על צוות האוויר (ובראשו הרב רס"ן (מיל') רפי פרץ, הטייס, שנחשף בעיתונים בעבר כטייס המסוק וכראש מכינה בדרום) - נטען כי במקום להמריא ישירות ולטוס לבי"ח, מה (שאולי) היה מציל את הלוחם, המתים המסוק במנועים פועלים כחצי שעה על הקרקע, עד שנקבע מותו של הלוחם. לגבי אסון הרשת - היה מנהג בבסיסי חיל האוויר שפקחי טיסה חדשים עוברים טקס חניכה כלשהו, ובו (בין השאר) הם נדרשים לאחוז בחוזקה ברשת החרום המיועדת לתפיסת מטוסים כאשר היא מתרוממת. עכשיו, רשמת כזו היא סופר חזקה, סופר מהירה (היא אמורה לעצור מטוס קרב ...) - ב-21 ליולי 1992 אחד מהפקחים בבסיס חצרים, אמיר מלט ז"ל, לא אחז בה היטב, עף, ונהרג. הסיפור הזה עשה (ובצדק) רעש אדיר על מות חינם של חייל. קציני המגדל שהיו אחראים לסיפור הזה נשפטו, וחלקם נשלח לכלא.