אני טוען שנושא לימוד הנהיגה הוא אסון בישראל .

אני טוען שהכול מתחיל מחינוך בכלל ובטח שלנהיגה

בפרט ,כל הנעשה בתחום הוראת הנהיגה זו אחת השערוריות הגדולות והאסוניות במדינתינו ולמה כוונתי ? האם מישהו פה חושב שזה אחראי לאחר 30 או 40 שיעורי נהיגה ,להעלות נהג לכביש ?או לתת לאמא שנוסעת לסופר חזרה לשבת ליד הילד ?ולהשגיח ?האם לאחר מספר שיעורים של 45 דקות זה לא פשע להעלות נהג לכביש? לדעתי הכול מתחיל ונגמר בהוראת הנהיגה ,שם יש למורה את ההזדמנות לעצב את התלמיד לחנכו לנהיגה נכונה ולכן צריך לשנות את כל מערך השיעורים . אני יוצא מתוך נקודת הנחה שלא כל תלמיד יכול להיות נהג ,כפי שלא כל אחד יכול להיות מורה מהנדס או לוטש יהלומים ,ואני גם טוען שלא כל אחד יכול להיות מורה לנהיגה ,ולכן הצעתי היא כזו להגדיל את מס שיעורי הנהיגה ל120 שעות ,או יותר נכון 120 שיעורים בני שעה כל שיעור וזו רק ההקדמה ,מפעת השעה המאוחרת המשיך את רעיונותי בשלב הבא .
 

Sea Urchin

New member
והאם למשרד התחבורה אין יד ורגל בדבר?

שם קובעים מה צריך לדעת ואילו מבחנים צריך לעבור על מנת לקבל רשיון נהיגה.
 

פרטנר

New member
ואני טוען

שרצוי שכל תלמיד ישאר לעד עם מורה הנהיגה, כך בוודאות נפחית את מספר התאונות. אבל אחכה בסבלנות לטענותיך בדבר לימוד הנהיגה ואשמח להגיב בהמשך.
 
אז ככה פרטנר טענתך צינית אבל למרות זאת התייחס

אליה ,ובכן טענתי שתלמיד נהיגה יעשה 120 שעות נהיגה עם מורה ,ואני מתכוון לשעות ולא לשיעורים ,שעות הנהיגה יחולקו בצורה שבה התלמיד יתנסה בכל תנאי השטח ,כאשר השיעורים יחולקו לנסיעות עירוניות בנוניות קלות וקשות בין עירוניות קלות וקשות ,שטח הררי גבוה ובינוני ,נהיגת לילה בין עירוני עליות וירידות . איזורי הארץ יחולקו בצורה כזו שלכל גיזרה תהיה את הנישה שלה ,כלומר איזור ירושלים חיפה רמת הגולן עליות סדום וכו ,השיעורים יתחלקו בצורה הומוגנית ותעשה במקומות כמו למשל עליות וירידות בלילה וביום בכך ש4 תלמידים ישבו ברכב ישמעו את הסברי המורה יתרגלו כל אחד בניפרד וילמדו משגיאות התלמידים עצמם ,ועדת ממומחים ולא פקידים תיקבע כמה שיעורים להקדיש לכל אלמנט . שיעורי הנהיגה ינוהלו עיי מערכת שעות מדוייקת שבה יקבע למשל ש20 שעות למשל יוקדשו לעליות וירידות לילה ויום ,לתלמיד יהיה פינקס שיעורים שבה יכתב על ידי המורה מה בוצע ובחתימתו ,המורה ירשום בפנקס את טעיותיו של התלמיד ,ויעבוד על הנושאים הנל . דגשים מיוחדים ייחדו לנושאים כמו תכנון נהיגה שזה לדעתי האלמנט החשוב מכל ,דגש רב יודגש בנושא איתותים כאשר בלימה גם משמשת כאיתות ,המורה באלמנט המסויים הזה שהוא כאמור דוגמא ,יחנך את התלמיד ויכניס לו את הרגל האיתות לדמו ,המורה גם ילמד את התלמיד מתי לאותת ,כמה זמן לפני פנייה ולא תוך כדי ,,,,,,,,,וכו נתתי פה דוגמא לנושא אחד מני רבים כמו האיתות ,כמובן שיש עוד כמה אלמנטים בסיסיים כמו שמירת מרחק ,טיימינג לכל מני תופעות ,וכן הלאה וכן הלאה ,וועדת הממומחים שתורכב מקציני בטיחות בתעבורה ,מורי נהיגה מדופלמים של אוטובוסים ,וכו הם יחליטו על האלמנטים החשובים שבהם יחונכו התלמידים , ברור ומובן שלא כל תלמיד יוכל לקבל רשיון ,לאחר x שיעורים במידה והמורה יבחין כי התלמיד לא מתקדם ולא מצליח לבצע את האלמנטים החשובים ביותר שעליהם יוחלט כאמור ,יועבר לוועדת טסטרים שהם יבחנו את התלמיד ויחליטו האם התלמיד הנל יכול להמשיך ללמוד או לא וזאת תוך כדי מתן שיעור או שתיים שיהיו כלולים ב120 ,והיה והוועדה מחליטה כי התלמיד עלול להוות סכנה לציבור ,יאלץ התלמיד לוותר על רשיון הנהיגה . מחיר שיעורי הנהיגה יורד וכל מורה ידע שמובטח לו x כסף פר תלמיד ,ולכן התלמידים יאלצו ללכת ללמוד אצל המורה המקצוען ביותר עם הרכב הטוב והנוח ביותר וכו ,על מורי הנהיגה יעשה מעקב עיי רבי בוחנים סמויים ומורה אשר יסרח בלימוד התלמיד יאלץ לעבור הכשרה מקצועית נוספת על מנת לשפרו ,כי הוא זה אשר אחראי להוצאת המוצר המוגמר בצורה הטובה ביותר . והיה והתלמיד ביצע את 120 השעות ועמד בכל הקרטריונים הנידרשים יקבל את רשיון הנהיגה מהמורה ללא טסט ,כאמור יש אולי אפשרות לחשיבה נוספת להעביר את המורים עצמם ,קורסים מתקדמים וריענונים על מנת שיהיו המורים הטובים ביותר לבד מנושא שעורי הנהיגה כל תלמיד יעבור קורס החלקה על מנת שיחוש מה זו החלקה וידע למה לצפות בגשם הראשון וגם לאחריו . סרטים על תאונות קטלניות יהיו חובה על כל תלמיד לצפייה וניתוח מקצועי עיי המורה, על מהות התאונות וכיצד היו יכולות להימנע הנושא הטכני כיצד יסעו 4 תלמידים ויעשו שעות מרוכזות יפתר עיי וועדת המומחים . יש לי עוד הרבה מה לכתוב בנושא אבל אתן לך לעכל ולהכין לי שאלות לפעם הבאה .
 

פרטנר

New member
אין ספק שאתה צודק.

הכשרה ,ככל שתהיה רחבה יותר , מגוונת יותר ויהיה עליה פיקוח קפדני יותר -רק תתרום. אתה צודק גם בכך שישנם כאלה שרצוי ויעשו דרכם לצד הנהג ולא מאחורי ההגה. אבל היכן הגבול? תכנית לימוד הנהיגה בארץ היא בהחלט סבירה (ובוודאי שניתן לשפרה) ואם היא נעשית ע"י מורה רציני יש להניח שהמוצר הסופי -הנהג , ראוי לצאת לכביש (דרך תהליך הליווי ובמידה שגם זה נעשה כראוי). לגבי זה: "דגש רב יודגש בנושא איתותים כאשר בלימה גם משמשת כאיתות ,המורה באלמנט המסויים הזה שהוא כאמור דוגמא ,יחנך את התלמיד ויכניס לו את הרגל האיתות לדמו ,המורה גם ילמד את התלמיד מתי לאותת ,כמה זמן לפני פנייה ולא תוך כדי ,,,,,,,,,וכו " מדוע אתה חושב שזה לא נעשה כך כיום?
 
שבת שלום לך איש .

ראה אני סהכ הבאתי דוגמא אחת מני רבות וניטפלתי דווקא לנושא האיתות ,כי איתות נכון גורם לך לנסוע בצורה מתוכננת ,כאשר הנסיעה מתוכננת ,נחסכים המון פניות חדות החלקות וכל המרעין בישין ,אורות הבלימה למשל ,צריכים להזהיר את הנהג מאחור שישמור מרחק וזו דוגמא קטנה . ואתה שואל מדוע אני חושב שזה לא נעשה כיום ? אני מבקש ממך כשיהיה לך זמן תעמוד בצמתים שונים ותספור על כל 10 מכוניות כמה מאותתים ,תספור כמה מאותתים בזמן הפניה כי פתאום הוא נזכר ,ואז מצפונית הוא משדר לך כן שכחתי לאותת אבל הנה לך אותתתי כלומר אני יודע . ולכן הנושא הזה כל כך חשוב ,והמורה ?זהו תפקידו במהלך כל השיעורים להכניס לתלמיד את ההרגל של האיתות וכמובן שאר האלמנטים שמע פרטנר כאילו שמישהו שמע אותי ,והנה מה אני שומע ?שבאנגליה נהג יכול לנהוג מגיל 17 ומכיוון וגם שם לא חסרים תאונות ,החליטה המדינה שהנער ילמד נהיגה במשך שנה עד גיל 18 עכשיו תבין מה הם יעשו במשך השנה הזו עם התלמיד . לאחר קבלת רשיון הנהיגה יעמוד הנהג החדש במיבחן התוצאה במידה ויצבור x עבירות יאלץ לעשות טסט עיי רב בוחן העניין הוא שפה מתחילה בעייה אחרת אין מי שיאכוף ,ולכן הוראת הנהיגה שבה התמקדתי כל חשובה וקריטית .
 

פרטנר

New member
אתה טוען שיש מה לשפר.

ואני מסכים שיש. אבל הכותרת בהתחלה הייתה שלימוד הנהיגה בארץ הוא אסון !!. ספר לי בבקשה מה ע"פ הבנתך נחשב כאסון . מהו תהליך לימוד הנהיגה בארצות אחרות? האם גם שם הוא אסון? האם אתה מבסס את טענותיך מנסיון בתחום לימוד הנהיגה, או אולי מחקר שערכת? האם העובדה שלא מעט נהגים אינם מאותתים קשורה אך ורק לכך שמורי הנהיגה מתרשלים בהקפדה על כך עם התלמיד? אני רואה המון נהגים שאינם עוצרים לחלוטין בתמרור "עצור" , מאידך אינני מכיר אף מורה שמוותר לתלמידו על עצירה שכזו. האם גם כאן מורה הנהיגה הוא האחראי לכך?
 
תאונות הדרכים בארצינו היא הנותנת .

ואומר לך כך ישנם רבים ממורי הנהיגה שלא ראויים לשמש בתפקידם יודע מי הם ?אלו אשר משוחחים בטלפון הנייד בזמן הלימוד ,אילו שחונים בחניות כפולות ובתוך חתחנות אוטובוסים לשם החלפת תלמידים ,אלו שלא מאותתים בפניות ויש רבים כאלו ,ומבחינתי תלמיד שלא מאותת פרושו של דבר שהמורה לא מאותת ,אני רואה מורי נהיגה שעוברים על המהירות המותרת .בשטח בנוי כי הם ממהרים לתלמיד בארצות אחרות למשל באמריקה שם השיטה שהאב יושב לייד בנו כבר מגיל 16 ,האב מחליט אם להגיש את בנו לטסט ,והאמן לי שהאב לא יגיש את בנו עםהוא רואה שהילד לא שולט ,בטסט יחליטו אם לתת לא רישיון ,מכל מקום יש פרק זמן של לפחות חצי שנה עד שהאב יכול להגיש בנו לטסט ,ובחצי השנה הזו הבן חורש ומקבל המון נסיון .אתה נתפסת לנושא האיתות וטוב כי זו נקודה חשובה ביותר והסברתי לך מדוע ,זכותך לא להסכים אבל האיתות הנכון גורם לתיכנון נהיגה ,ובכך גורם לאי הפתעות מצד נהגים ,ונכון שצריך לשמור נניח מרחק פן תופתע אבל אל תהיה צודק תהיה חכם תגרום לנהג מאחוריך להיזהר וזה נעשה רק עיי איתות גם של אורות בלימה וגם של איתותים לפניות וגם במידשת הצורך שימוש ב4 אורות מהבהבים לגבי עצירה בתמרור עצור מה שאתה רואה ,היא הנותנת ולכן הצעתי את התוכנית שגם האלמנט הזה ב120 שעות יטמע עיי הנהג ,פרושו של דבר עצירה אוטומטית מכוח ההרגל שיוקנה לתלמיד בדיוק מתי שצריך ,נכון .בשיעורי הנהיגה אבל מורה שמדבר בטלפון ואני רואה זאת כל הזמן ,למה אתה מצפה מהתלמיד ?מורה שחונה בתחנת אוטובוס ומסביר לתלמיד כיצד נוהגים בו בזמן שהוא בעבירה ,מדוע שהתלמיד לכשיקבל רשיון גם לא יחנה בתחנה גם ?.וכמה פעמים לא שומרים מורי הנהיגה עם תלמידיהם על הימין ?ונוסעים שלא כחוק ?וכמה פעמים מורי נהיגה עוקפים מימין שלא בטור נהגים,הנוסעים בנתיב השמאלי ?ונכון שהנוסעים בצד שמאל לא בטור עוברים עבירה ,האם זה מקנה למורה ותלמידו לעקוף מימין ? אני לא רוצה לעשות הכללות ,אבל גם על מורי הנהיגה צריכים לשבת על הראש ולהקים יחידה סמוייה שתעקוב אחר מורי נהיגה ,ומי שיתפס עובר עבירות כמו למשל מה שהיזכרתי ,יושהה ויאלץ לעבור קורס ריענון על מנת שלא יגדל נהגים עברינים . ולכן אני טוען שכל שיטת הלימוד פה היא אסונית ,והנה לך בבריטניה כבר כתבתי לך ,הגיעו למסקנה הזו גם . שמע אם אתה המורה לא תעצב את התלמיד בעודו לומד ,אתה מוציא עבריין פוטנציאלי לכביש והשאר ידוע הם טמונים עמוק באדמה . שים לב שאני מתייחס אך ורק ללימודי הנהיגה ,ולמורי הנהיגה ,אני לא מדבר מה לא עושים במדינתינו למנוע מעברייני נהיגה מלנוע בכביש זו כבר אופרה אחרת .
 

פרטנר

New member
אתה לא רציני.

אבל אני לא מאשים אותך. אתה מסיק מסקנות ע"פ השערות ללא בסיס: "אני רואה מורי נהיגה שעוברים על המהירות המותרת .בשטח בנוי כי הם ממהרים לתלמיד" ומכאן אתה מסיק שזו רעה חולה אצל רוב מורי הנהיגה? ואתה גם יודע מהי הסיבה... "אלו שלא מאותתים בפניות ויש רבים כאלו " מצוץ מהאצבע , כי נדיר שמורה יוותר לתלמיד על איתות ואם לא ראית יתכן כי התלמיד שכח ומורה הנהיגה העיר לו על כך , אבל אתה שתוחב את אפך לתוך רכב הלימוד יודע בוודאות שמורה הנהיגה מתרשל ומזלזל. הרי לא יעלה על דעתך שתלמיד עושה שגיאות והרבה (כמו למשל שוכח לחזור לנתיב הימני ויתכן כי מורה הנהיגה מנסה לתת לו לתקן את הטעות, אך לך אין כלל סבלנות כמו שלאותו מורה חייב להיות). "אם אתה המורה לא תעצב את התלמיד בעודו לומד ,אתה מוציא עבריין פוטנציאלי לכביש והשאר ידוע הם טמונים עמוק באדמה " לצערי ,השפעת מורה הנהיגה על אישיות התלמיד (עבריינית או צייתנית) היא שולית. התלמיד מושפע מסביבתו ,קרוביו וחבריו. את החינוך הוא מקבל הרבה קודם וזו לעניות דעתי היא ,קודם כל, הרעה החולה. שיטת הלימוד כאן היא בהחלט סבירה. (לא שונה בהרבה מהנהוג באנגליה למשל) . לצערי הבינוניות (ומטה) השתלטה גם כאן ובהחלט יתכן שאתה נתקל פה בשם במורים שאינם ראויים להיקרא כך.
 
פתרת עכשיו את כל הבעיות אני לא רציני

סבבה אחי אבל את העובדות לא תשנה אני לא אספר לך על מהות עבודתי ,אבל אני עומד מאחורי כל מה שכתבתי לך אני רואה מורי נהיגה שטסים לתלמיד שמחכה להם הם עוקפים אותי במהירות מעל המותרת בשטח בנוי ,אני יודע על כמה אני נוסע ,ואני יודע על כמה המורה הטייס נוסע . אני לא טוען שכל מורי הנהיגה הם כאלה וכבר כתבתי לך שאני לא מאשים את כולם .עכשיו שמע תלמיד שלא מאותת מבחינת החוק זה אומר שהמורה לא אותת ,וזה לא מעניין שהתלמיד שכח ,ואני ראיתי מורים שחוטפים דוחות על כך באחריות אני אומר לך . עכשיו אתה מתעלם ממה שכתבתי בכוונה כי לא נוח לך אולי ,אבל כאשר המורה משוחח בנייד בזמן השיעור ברור שאי אפשר להויות מרוכזים ולשים לב לתלמיד יודע מדוע ?כי בזמון השיעור הוא עסוק בקביעת תורים . אני במו עיני ראיתי מתקן איתות למורה בניפרד כפי שיש דאבל בלם ומצמד ,ואז המורה יאותת ויסביר לתלמיד שהוא שכח ,ולא ישאיר פנייה ללא איתות כי התלמיד שכח הטיעון הזה שלך הוא אם כל חטאת ,אז בשביל מה אני צריך מורה ?בדיוק שהתלמיד לא ישכח . אתה מתעלם גם מהחלפת תלמידים במקומות אסורים כמו תחתנות אוטובוסים ,אז מדועשהתלמיד לכשיהיה נהג לא יחנה שם גם ?ומדוע שלא ישוחח בנייד עם למורה מותר ? המורה הוא צריך להיות המחסום האחרון לפני עליתו לכביש של הנהג החדש . תפקיד המורה לא לחנך את התלמיד לאי עישון סמים או לאי עישון סיגריות או שלא ילך עם עגיל ,תפקיד מורה הנהיגה לחנך את הנהג החדש אך ורק לנהיגה נכונה עיי הקניית ערכי נהיגה כפי שכבר כתבתע לך ולא אחזור כיצד עושים זאת נתתי לך רעיונות אפרופו אנגליה כבר כתבתי לך שמעכיו הכשרת תלמיד תעשה מגיל 17 עד 18 כלומר שנה וזאת כתבתי לך עוד לפני שידעתי על התוכנית הבריטית שיטת לימוד הנהיגה היא בילתי סבירה בעליל כתבתי לך מדוע רוצה תקבל לא רוצה על תקבל מכל מקום הנושא הזה הוא חלק לא גדול בנושא מניעת תאונות אבל ברור שאם יצורפו לו עוד צעדים משלימים הרי שאחוז התאונות יקטן ,מה הם הצעדים המשלימים ?על כך בפעם הבאה במידה ותהיה מעוניין אגב פתח בלוג משלך סתם למען הכיף וספר שם על מה שכתבתי בהקשר להתנהגות של מורי נהיגה ,וחכה לתגובות אני כבר אומר לך אל תהיה מופתע .התגובות יהיו מאוד לא נעימות לך .
 

פרטנר

New member
אתה ממשיך באותו קו.

אתה מביא מקרים בודדים- מורה שטס לידך בדרך אל התלמיד (מאיפה אתה יודע?) ומורה אחר שלא הקפיד שהתלמיד יאותת והופך זאת לבעייה כאילו המקרים האלה שכיחים. לא. המקרים האלה הם בודדים והם אלה שצרמו לך . לגבי שיחה בסלולרי , יש דברים בגו, אך יש לזכור כי מורה הנהיגה מנהל את עבודתו דרך מכשיר זה (ואינני מצדיק ניהול שיחות ארוכות ). אין ספק שמורה הנהיגה חייב לעשות הכל בכדי לשדר לתלמידיו אחריות וכיבוד החוק ולצערי המציאות לעיתים מביאה לא מעט לעיגול פינות . תפקיד מורה הנהיגה הוא ללמד, להסביר ולתרגל מצבים. חינוך ב20 שעות הוא יומרה גדולה מדי. החינוך חייב להיות מושרש עוד הרבה קודם לכן בבית הספר ובבית ההורים. היחידים הנוסעים בכביש כחוק (או קרוב מאוד אליו) הם רכבי לימוד הנהיגה (והם גם אגב מעורבים הכי מעט בתאונות יחסית לרמת הנסועה) , לכן לבוא ולהציג את הדברים כמו שאתה מנסה להציגם זו דמגוגיה. יש חריגים, יש חאפרים, יש מה לשפר אך להציג את הוראת הנהיגה כאסון זו עוד דרך של "מומחים" למינהם (שאין להם שמץ מושג ) לבטא את עצמם ולשלוח אצבע מאשימה לכיוון נוסף. את מהות עבודתך אינני יודע (ואם היא סודית ,אז אל תגלה לנו) , אני בכל אופן עוסק בתחום כבר לא מעט שנים (ומכיוונים שונים) ושלא תחשוב לרגע שאני מגן בחירוף נפש על מורי הנהיגה אוסיף ואומר ש"דברים שרואים מכאן לא רואים משם".
 
מעגלים פינות ?משתמש בנייד לצורכי עבודתו ?הלו

כאן זו כבר פגיעה באינטלגנציה .ואני כבר לא ממשיך להתעמת איתך ,תקרא בעיון את מה שכתבתי לגבי תוכניתי ,וכן לאחר שיחתי איתך פה .כנראה שצריך להכין תוכנית חדשה ללימוד מורי נהיגה כיצד ללמד ללא עיגול פינות .
 

פרטנר

New member
למה להתעמת?

הרי פניך לשלום, לא? ואם נפגעה פה ושם האינטליגנציה זה סימן שהיא קיימת, וזה מעודד. לכן, אם ברצונך לקיים דיון (מטרת הפורום ופתיחת השרשור שלך, לא כן?) אז שכנע אותי מדוע , לימודי הנהיגה בארץ הם אסון (הצהרה שלך). אל תיתן לי דוגמאות קיצוניות של מורה שעקף אותך או רכב לימוד שלא סימן פניה. התוכנית שהצעת מוגזמת וגם אם לא ,זה הרי ברור שניתן לשפר ולשפר . כמי שלוקח תלמיד בשעור הראשון שאינו יודע מאום על נהיגה ומעניק לו יכולת בסיסית של שליטה ,הבנה , ובטחון שיאפשרו לו (תוך ליווי מלווה בתקופה הראשונית), לצבור נסיון , אינני חושב שנהג חדש (שלמד אצל מורה סביר ולא חאפר ) הוא מוצר כל כך גרוע כמו שאתה מנסה להציג. כולנו שכחנו שבהתחלה זחלנו ,אח"כ הלכנו ,רצנו ורק מאוחר יותר קפצנו ורקדנו ( אני עדיין לא) .
 
תראה פרטנר אני לא מתכונן לחזור ולדוש

בכל מה שכתבתי לך עד עכשיו וכתבתי המון ,הייתי אומר יותר מדי ,ואם לא הבנת עד עכשיו את מה שכתבתי אני מניח ,שלא תבין גם אם המשיך הלאה ,בעוונותי הבנתי שנפלתי כנראה על מורה נהיגה ,אז אומר לך לסיום שנן ושן היטב את כל אשר כתבתי לך ,תדון עם חבריך בכל אשר כתבתי לך ,ותפסיק לעגל פינות כי כך עושה תלמידך ביוצאו לכביש ,זכור כי אתה המחסום האחרון ,ואל תתחרו בניכם מי נותן פחות שיעורים על מנת שתהיה לכם פרנסה ,אלא שנן את שיטתי ושהיהיה לך בהצלחה .
 

פרטנר

New member
אכן כתבת המון

ובעקר שטויות. אבל בעוונותיך נפלת על איש מקצוע מהתחום שלא בדיוק מסכים לכל מילה (לא מבוססת) שאתה כותב. אין לי מושג למה קראת "שיטתי" ומה עליי לשנן, אבל ניחא, חיה באמונתך. ואגב, המחסום האחרון בדרך לרשיון הנהיגה הוא בוחן הנהיגה ולא מורה הנהיגה.
 
למעלה