אני יודע שזה נדוש, אבל הערה קטנה לערוץ 5

Brock Burst

New member
אני יודע שזה נדוש, אבל הערה קטנה לערוץ 5

יש בשידור כלשהו, ובמיוחד של פורמולה 1 ושאר המרוצים תחת ה-FIA, במאי. במאי שעושה עבודה נהדרת וטובה מאוד. הוא זה ששם את השקופיות, הוא זה שמציג את הזמנים, הוא זה שמנסה עד כמה שניתן להציג את האמת לגבי מה שקורה במסלול מהנתונים שהוא מקבל. ופה הקטע החשוב. הוא מקבל את הנתונים שלו מהמירוץ עצמו, מרדיו המירוץ, מכל המצלמות, מכל המוסכים, והוא מחליט מה ישודר. אז עם כל הכבוד לאילדוס וקורפל, העבודה שהם עושים, לא מתקרבת לאפס קצהו של הבמאי המקומי, אפילו אם הוא סינגפורי (זאת הייתה עקיצה מאוד לא מנומסת) אז באומדן של מי יותר צודק, ומה יותר נכון, תעשו לי לכל עם ישראל טובה ופשוט תשתקו. הKERS של האמילטון, אכן עשה בעיות, אבל ברדיו המירוץ הודיעו לאחר כ-10 דקות שהבעיה טופלה, וכך גם דיווחו ביורוספורט בזמן אמת. זאת הסיבה שהציגו את נתון הKERS על המסך, וזה היה נושא הדיבור באחד התמלילים בין המילטון למנהל הטכני שלו. למה הצמד המשיך לקשקש אחר כך עוד חצי מירוץ על הKERS של האמילטון? בורות? טמטום? התלהבות של ילד בן 5? יש עוד מלא שגיאות וטעויות מפגרות שהם עושים במהלך השידור, ולפעמים פשוט עדיף לשתוק ולשמוע את המכוניות, לא את אילדיס מספר על כמה רעש עושה מכונית והאם הנהגים על הגשר מרגישים את המכוניות שעוברות תחתיהם. והערה אחרונה לבמאי ערוץ 5. שקופיות, רצוי שיהיו שקופות, כמו ששמן מרמז. אני לא צריך לסבול את ה5 דקות שלקוח לכם להציג את דירוג הנהגים בתחילת המירוץ, ובדרך זו חוסמים לי 70 אחוז מהמסך, בזמן שאת כל הדירוג אפשר להגיד בחצי דקה, ולראות את הנתונים שרצים מאחור, שהם אולי, קצת יותר חשובים. כמו, זמני הקפה, טמפרטורה, שיא הקפה, שיא מהירות, ועוד ועוד.
 

lb22

New member
את המירוץ היית יכול לראות בערוץ אחר

בשידור ישיר. זה היה שידור מוקלט ולא הוא גם לא התחיל 10 דקות לפני אלא ישר בזינוק. תקן אותי עם אני טועה , יצא לי לראות את רוב המירוץ בלייב , אבל לא היה קשר עם המילטון שאומר שהקרס שלו פועל. לגבי השקופיות , מה אתה אומר על מה שעושים בRTL שפשוט הופכים את המסך לשידור שלהם בלבד ולא מראים כלום ממה שקורה באמת על המסך? ותתפלא לפעמים עבודת הבמאים בשידורים האלו היא כ"כ גרועה , לא זוכר באיזה מירוץ השנה, הצילום היה פשוט זוווועה , אבל שיהיה (תאמת לא שמעתי מה הם אמרו אז לא יודע להגיד לך בצורה מלאה).
 

Hard Nut

New member
בקשר ל-KERS של האמילטון

שמעתי בבירור את התקשורת בינו לבין המכונאי שלו. המכונאי אמר (תרגום חופשי): "לואיס, יש לנו בעייה קלה ב- KERS. כדי לפתור אותה, עלינו לבצע איתחול של ה-KERS. לכן, לחץ, בבקשה על - GH432 (שם קוד למשהו)". (למי שלא מכיר את המילה - "איתחול", זה כמו שמבצעים איתחול (כיבוי והדלקה מחדש) - ל"חלונות" של מייקרוסופט, על המחשב האישי...) האמילטון אישר את ביצוע האיתחול, ומאותו רגע - ה-KERS שלו פעל ללא דופי. אדגיש שהתקשורת הזו לא נתנה הוראה לכבות את מערכת ה-KERS (כלומר לשתק אותה, מפני שהיתה חסרת תועלת, כביכול), אלא נתנה הוראה לאתחל אותה - כדי שתחזור לפעול בצורה תקינה - כפי שאכן קרה. היה זה אילדיס, כרגיל, שהתעקש שהוא יודע מה קורה עם ה-KERS של האמילטון - יותר טוב מהאמילטון ומהמכונאי שלו. חבל... אם היה סותם את הפה - אולי היה שומע (ואולי גם מבין) - את התקשורת הברורה, שאני שמעתי. אין לי תגובה בקשר לשיקופיות, או להערות האחרות.
 
גם אני הקשבתי לקשר

ובצורה ברורה הטכנאי נתן לו את אותן הוראות שציטטת (עם הקוד וכו') ואז הוסיף THIS WILL DISABLE KERS - כלומר לא RESTART אלא DISABLE שפרושו ניטרול המערכת.
 

Hard Nut

New member
אז שנינו שמעמו דברים שונים

אני שמעתי בבירור שההוראה היתה לאתחל את המערכת, ושהבעיה היא קלה בלבד. מה ששמעתי, מתיישב היטב עם מה שסיפר לואיס בעצמו, לאחר המירוץ. ובזמן המירוץ - ראינו תצוגה גרפית של המערכת הפועלת. בניגוד למה "שהצהיר" הפרשן במירוץ, זו לא אינדיקציה "מלאכותית", שיכולה להיות שגויה, אלא זו קריאה ישירה מתוך קופסת-הבקרה האלקטרונית - המסופקת על ידי הנהלת ה- FIA כסטנדרט חובה - לכל הקבוצות.
 
למעלה