אני כרגע בהרצה ורציתי לדעת...

אני כרגע בהרצה ורציתי לדעת...

אני כרגע בהרצה של הסופר פיור החדש שלי. בחנות אמרו לי לא לעבור את ה- 50 קמ"ש ב- 1000 ק"מ ראשונים. בהוראות כתוב לא לעבור את ה- 60 קמ"ש במשך החודש הראשון (תמוהה...) במוסך הייתי (נקרע לי כבל ספידומטר כי מישהו הזיז לי את הקטנוע בזמן שהיה נעול עם כבל והוא שבר את הכבל ספידומטר) ושם אמרו לי שאין בעיה ואני יכול להתקרב ל- 70 קמ"ש אבל חשוב לא להרכיב. מה לעזזל אני אמור לעשות?! (אני נוסע בערך 65 קמ"ש)
 

yaircccc

New member
מזל טוב

סע במהירות של 50 שמ"ש ותהא רגוע מכל הבחינות
 
מקווה שלא הרסתי

כבר נסעתי 200 ק"מ על 60-70 מקווה שלא גרמתי נזק
 

yaircccc

New member
לא נורא

לא סוף העולם אם קצת חורגים מהמותר במהירות בהרצה - לדעתי בכל מקרה הכלי מספיק אמין גם לחריגות מהמהירות בזמן הרצה בהצלחה נ.ב. לפחות את ההמשך לא לעבור את ה-50 ובטח לא להרכיב
 
מהי מטרת ההרצה?

לפי מה שאני מבין, מטרת ההרצה היא לא לאמץ את המנוע. ברכב אומרים לא לעבור מהירות מסויימת כדי לא להגיע לטורים גבוההים. אבל בקטנועים יש וריאטור שלפי מה שאני הבני, שומר על סל"ד קבוע פחות או יותר. אז מה זה אומר לאמץ את המנוע? להרכיב? לנסוע בעלייה? מה לגבי נסיעה בירידות? גם שם לא לעבור את ה- 50?
 

TheReverend

New member
מטרת ההרצה

מטרת ההרצה היא להכניס את המנוע למצב עבודה. הקטנועים מגיעים כשהם ריקים משמן ובזמן ההרצה "נופלות" לפעמים כל מיני שאריות מתכת מיותרות מכל מיני חלקים נעים במנוע אשר מתאימים את עצמם אחד לשני. טיפול לאחר הרצה בא להחליף את שמן המנוע כדי להוציא כל מיני שאריות מיותרות מהמערכת.
 

TheReverend

New member
פחות מאמץ את המנוע

המטרה היא לתת למנוע "כניסה רכה" לעולם ולא אגרסיבית מידי. בגדול יש כאלו שטוענים שהרצה כפי שממליץ היצרן נועדה להאריך את חיי המנוע ואילו נסיעה ללא הרצה נועדה לתת למנוע ביצועים יותר טובים. בכל מקרה ההרצה היא תנאי מחייב של היבואן לתקפות האחריות לכן עצתי היא, שמור על כללי ההרצה(לא קריטי אם במקום 55 תיסע 60 אבל תישאר בגד הסביר). דבר נוסף בקשר להרצה, לא ליסוע בגז קבוע, לשחק עם הגז ועם המהירויות - יותר טוב להרצה
 

yaircccc

New member
הרצה

כל מערכת מכנית מגיעה למיטבה לאחר מס' תנועות - קרי ק"מ בכל קטנוע וקטנוע במיוחד בדגמי ה-50 סמ"ק הסל"ד משתנה בצורה מהירה וקיצונית היה לי דינק 50 עם מד סל"ד ובירידות הייתי מרפה מהגז כדי לא לחדור עמוק מידיי לתוך הקו האדום בקטנוע שיש לי היום החלפתי את הורייטור למשופר ולאחר כ-200 ק"מ ממש הרגשתי שיפור נוסף בסחיבה לגבי ירידות - הבעיה היא שכל משיכת מצערת מעלה את הסל"ד לשמים (באופן יחסי) לכן עדיף לדעתי לא לעבור את המהירות גם בירידות
 
למעלה