אני לא אומרת נואש

שרי41

New member
אני לא אומרת נואש

נכנסתי לחלוטין במקרה לפורום ולאחר שעיינתי בחלק מההודעות והתגובות חשבתי לעצמי שכל מה שאני רוצה זה להביא את הצדדים להידברות נורמלית ונעימה ואני לא ממש מצליחה ושאולי... ממקום לא צפוי יכולה לבוא דעה שתביא להארה בבעיה שמתחבטים בה זמן רב אז ככה: במקום העבודה שלי יש ראש צוות צעירה (30) שהינה בחורה מאד מוכשרת אך בכל מה שקשור ליחסי אנוש היא לוקה בחסר.זה מתבטא בזלזול מופגן בעבודת הצוות שעובד איתה ואי רצון בולט במתן תמיכה בהם בעת הצורך. טון הדיבור שלה הוא חד וקר ואין היא מישירה מבט לדובר עימה. רק כשהיא צריכה משהו היא מעלה חיוך על פניה. לצערי, אני רואה איך העובדים איתה, שהינם מקצועיים לחלוטין ואנשים נעימי הליכות וחייכניים (מתוך הכרות של שנים רבות עימם) מסתגרים, מסתובבים עם פנים נפולות, ממורמרים ומתוסכלים מהמצב. אנשים שתרומתם למערכת גדולה ביותר הופכים להיות ראש קטן. מאחר וגם אני ראש צוות ומבוגרת ממנה בכמה שנים, ניסיתי להבין מה גורם לה להתנהג בצורה שהיא מתנהגת באמצעות שיחה על כוס קפה, ממנה הבנתי כי היא מסתובבת עם התחושה שהם לא תומכים בה אז היא לא תתמוך בהם.לא מענינות אותה בעיותיהם האישיות ואין זה מתפקידה לעזור להם. ברור לי כי גילה הצעיר וחוסר נסיונה בניהול צוות גדול עומד לה לרועץ. ניסיתי בדרכי נועם להביא אותה להבנה כי בדרך של שיתוף פעולה, הידברות, חיוך ויחס אישי לעובד אפשר להשיג הרבה מאד, אך היא בשלה. חשוב לי לציין כי בסה"כ האוירה בין כלל העובדים מאד נעימה ומשפחתית ולכן קשה לי לעמוד מנגד ולחשוב שאין פתרון יצירתי למצב הקשה הזה. מה דעתכן?
 
תגובה מהירה

לדעתי הפוטנציאל לשיקום אינו בגברת הצעירה אלא בצוות. אם יש לך גישה לצוות, אולי אפשר לפתוח את השיח על הנושא אתם, אפילו בלי לערב אותה בדבר. מדובר בצוות שלם עם פוטנציאל תקשורתי טוב שמשנה את התנהגותו בגלל אישיות אחת. ברגע שתהליך כזה מתחיל, כל אחד מהם מושפע מהאחרים ומשפיע עליהם, ומתהווה מעגל קסמים של השפעה שלילית הדדית. אם בזכות חדות ההבחנה שלך והמודעות שלך הם יתחילו תהליך שבו הם יפעלו לשמירה על חופש הביטוי של תכונותיהם הטובות בינם לעצמם, ייתכן שהשפעתה המורלית של ראש הצוות תפחת בהרבה, בלי שהשפעתה המקצועית תיפגע, ושלא יצטברו כלל אפקטים של חשדנות או ערעור הסמכות שלה. כלומר: אם יש מורה חמור סבר המשרה על כיתתו אווירת נכאים, והכיתה מתכנסת בחצר ומחליטה שבכל מקרה הם ישמרו על אווירה טובה ביניהם, אז בפעם הבאה שהמורה ייכנס לכיתה כולם ימשיכו לחייך ולשמור על מורל גבוה, ולחזק איש את רעהו בעניין הזה מתוך מודעות ברורה. המורה יגיב או לא יגיב, ולדעתי אין סיבה שיגיב בשלילה אם משמעות הדבר לא תהיה מרד או מסכת של הפרעות, אלא רק יצירת "מועדון מחייכים" שאינם מוותרים על מורל גבוה ושמחת חיים גם בנוכחותו. תאורטית השימוש במודל NVC במקרה הזה הוא ניתוך הצורך (שלנו, הצוות) מהאישיות (שלה, ראש הצוות): כלומר, להבין שהצורך הוא צורך של הצוות, שאמנם הוא היה נענה בקלות הרבה ביותר אילו ראש הצוות הייתה משנה את התנהגותה (תצפית), אבל אם הדבר אינו אפשרי, פונים למקורות אחרים לסיפוק הצרכים.
 

שרי41

New member
"מועדון חייכנים"

תודה על תגובתך המהירה. מאחר ועם חלקם אני עובדת למעלה מחמש עשרה שנה, ניסיתי בצורה פרטנית, לתמוך ולסייע בצורה הכי חיובית שאפשר, על אף שהשתדלתי לא לעשות משהו שהוא מאד ברור ונראה לעין מתוך החשש שזה יראה לה כהתערבות בוטה. הצעתי לחלקם להשתמש בביחד שקיים ביניהם או איך שאת קוראת לו "מועדון החייכנים", אך זה לצערי גרם לאנטי גדול יותר מצידה. הבוס הגדול לא מתערב כחלק מאסטרטגיה ניהולית. אולי בכל זאת אשקול קיום שיחה כוללת.
 
../images/Emo42.gif בוקר טוב לך

שמחה לראות אותך כאן ועוד יותר שמחה לראות את האיכפתיות שאת מראה כאן כלפי אנשים אחרים. אני רוצה להתוודות על "מנהג מגונה" שלי: אני מנסה להבין סיטואציות לאשורן לפני שאני נותנת הסברים, עצות ופתרונות. ולכן, כמה שאלות לי אליך: 1. מה א ת מרגישה כשאת רואה את המצב שאת מתארת? 2. איזה צורך ש ל ך לא מתמלא כשאת רואה את המצב שאת מתארת? 3. איזה צורך שלך כן יתמלא כשהמצב ישתפר (ולא חשוב כרגע איך הוא ישתפר)? 4. האם התשובה לשאלה 3 ושאלה 4 היא אותה תשובה? לאחר תשובתך, אני אבין יותר מה הוא מקומך בסיטואציה, ומשם נצא לדרך. איך זה נשמע לך?
 

צילה 666

New member
תגובה

בוקר טוב לך, קראתי את המקרה והייתי חייבת להגיב/ לענות/ לעזור.. אני חושבת שהשנים המקצועיות שלנו במקום עבודה מחשלות אותנו, בין אם לטוב ובין אם לרע. חישול זה מביא אותנו לנקודת מצב של למידה על הכלל. ז"א להתייחס אל הכלל באופן המקצועי והאובייקטיבי ביותר. אנחנו נתקלים באנשים שמסבים לנו אושר אך יחד עם זאת הרבה מאד צער והרבה "מקלות" לרגליים. אי לכך, אחד מדברי הלמידה הוא לא לתת טון אישי במערכת מקצועית וזה מה שהיא עושה. אני מניחה שמרוב הפחד להיפגע, היא הפכה לרובוט עבודה. ואפשר להבין את זה ולאו דוקא לסווג את ההתנהגות ל"אנטי". במידה ואת/אתה הולכ/ת לפתור את הענין ולחתוך קשיים באיבם, אני מציעה כי בשיחה את/ה כן תנסה/י להבין את הפחד שלה מהפגיעה של אנשים בה. או לפחות להעלות את ההבנה לסוגיה הזו, כלפיה, איתה ובפתירתה. אני חושבת שאם היא כזו יצירתית וטובה בעבודה שלה, אין שום סיבה בעולם שהיא לא תחכים לקבל משא ומתן שבו גם העמדה שלה/ הבעיה, הפחד להפגע שמרתיע אחרים לא להתחבר איתה - תובא בחשבון. יש לדעת תמיד שאדם במצבים של "כניסה פנימה" לא ממש הכי חביב בעולם לחברה סביבו. חשובה לו יותר ההגנה מאשר ההבנה. תגובתך?! - ואגב, גם אני ממש במקרה נכנסתי לפורום הזה...
 
למעלה