"ויולד" הינו מטבע לשון:
שנקטו על מנת לומר שאכן לאדם היו צאצאים. המוזר הוא שבד"כ הביטוי הנ"ל משקף מציאות של תיאור אנשים בעלי מעמד גבוה, כאילו ש-"ויולד בנים ובנות לרוב,או ויולד בנים ובנות סתם" בא לפאר ולהגדיל את מעמדו של אותו מושא בפסוק. ישנם מקרים (כמו שאביא בהמשך) שמתארים ילוד מסויים ולאחריו בא הביטוי "ויולד בנים ובנות",הפרשנות החקרנית מתארת את המצב כמושא ממשיך שושלתו של אותו אדם שעליו הפסוק מדבר,ובגלל חשיבותו הוסיפו לו "בנים ובנות". (יתכן שאכן היו לו בנים ובנות אך המשמעות בפסוק שונה או שישנו כפל משמעות) כמו בדברי הימים א´-פרק י"ד:"ויולד דוד עוד בנים ובנות" דברי הימים א´-פרק כ"ד-:"וישא לו יהוידע...ויולד בנים ובנות" בראשית י"א-פס´ י"ב-:"וארפכשד חי...ויולד את שלח,ויולד בנים ובנות" בראשית י"א-פס´ ט"ז-:"ויחי עבר ארבע ושלושים שנה,ויולד את פלג,ויולד בנים ובנות". וכשרצו לתאר שאכן נולדה בת (בעלת חשיבות) תיארו את הדבר כך: שמואל ב´ פרק י"ד:"ויולדו לאבשלום שלשה בנים ובת אחת ושמה תמר". ברור כאן שאכן הפסוק בא לתאר את חשיבותה של תמר בגלל מעשה האונס של אמנון. (ומכאן ראיה שהדבר נכתב לאחר תקופת דוד המלך בודאות). עוד נקודה מוזרה: בפסוק הנ"ל-:"ואלה תולדות בני נוח,שם חם ויפת,ויולדו להם בנים אחר המבול". הפסוק בודאות מדבר אך ורק על בנים כי מצינו באותו הספר כשרצה המחבר להראות שנולדו גם בנות טרח לציין זאת,מדוע כאן מופעים רק בנים?. האם זה שם תואר לתאר צאצאים ובין הצאצאים היינו מניחים שישנן בנות?, או שמא היה מעשה של גילוי עריות ומכאן צאצאי העולם?. נקודות למחשבה.