אני לא בטוח שהשאלה זה לפורום הזה

quawax

New member
אני לא בטוח שהשאלה זה לפורום הזה

אבל אני אנסה בכל זאת......... השאלה שלי היא מי הייתה אשתו של קין?? יותר נכון מי הביא לו ילדים? (את מי הוא..................) ואם השאלה לא קשורה לפורום הזה אז מישהו יודע לאיזה פורום היא כן קשורה?
 

אחר

New member
הוא......את אחותו!

ועל זה דרשו חז"ל "כי חסד הוא"- שפעם אחת הותרה עבירה זו של גילוי עריות על מנת לאפשר את המשך קיום המין האנושי.
 

דדיחתם

New member
בתנ"ך לא כתובות כל הבנות

כלומר - לפעמים כן ולפעמים לא. במקרה של חוה ואדם מוזכרים כמדומני רק קין, הבל ושת, ומן הסתם (למי שמאמין) היו עוד בנות שלא נזכרו.
 

מוטלה1

New member
אם להיות קטנוני

הפסוק האמיתי שלומדים ממנו שקין נשא אחותו הוא עולם חסד יבנה
 

אחר

New member
אני לא רוצה להית קטנוני

אבל אתה מעמיד בספק את ה"גירסא דינקותא" שלי.....
אם אני לא טועה, זה כן הפסוק שכתבתי
 

nikit1

New member
יש מדרש האומר

שלהבל היתה אחות תאומה ובעצם המריבה והרצח היה בגללה...
 
כל אחיות קין

נכון, לא מוזכרים בתורה שמות האחיות של קין, אבל נאמר במפורש: "ויהיו ימי אדם אחרי הולידו את שת שמונה מאות שנה, ויולד בנות ובנות (בראשית ה´, ד´).
 
"ויולד" הינו מטבע לשון:

שנקטו על מנת לומר שאכן לאדם היו צאצאים. המוזר הוא שבד"כ הביטוי הנ"ל משקף מציאות של תיאור אנשים בעלי מעמד גבוה, כאילו ש-"ויולד בנים ובנות לרוב,או ויולד בנים ובנות סתם" בא לפאר ולהגדיל את מעמדו של אותו מושא בפסוק. ישנם מקרים (כמו שאביא בהמשך) שמתארים ילוד מסויים ולאחריו בא הביטוי "ויולד בנים ובנות",הפרשנות החקרנית מתארת את המצב כמושא ממשיך שושלתו של אותו אדם שעליו הפסוק מדבר,ובגלל חשיבותו הוסיפו לו "בנים ובנות". (יתכן שאכן היו לו בנים ובנות אך המשמעות בפסוק שונה או שישנו כפל משמעות) כמו בדברי הימים א´-פרק י"ד:"ויולד דוד עוד בנים ובנות" דברי הימים א´-פרק כ"ד-:"וישא לו יהוידע...ויולד בנים ובנות" בראשית י"א-פס´ י"ב-:"וארפכשד חי...ויולד את שלח,ויולד בנים ובנות" בראשית י"א-פס´ ט"ז-:"ויחי עבר ארבע ושלושים שנה,ויולד את פלג,ויולד בנים ובנות". וכשרצו לתאר שאכן נולדה בת (בעלת חשיבות) תיארו את הדבר כך: שמואל ב´ פרק י"ד:"ויולדו לאבשלום שלשה בנים ובת אחת ושמה תמר". ברור כאן שאכן הפסוק בא לתאר את חשיבותה של תמר בגלל מעשה האונס של אמנון. (ומכאן ראיה שהדבר נכתב לאחר תקופת דוד המלך בודאות). עוד נקודה מוזרה: בפסוק הנ"ל-:"ואלה תולדות בני נוח,שם חם ויפת,ויולדו להם בנים אחר המבול". הפסוק בודאות מדבר אך ורק על בנים כי מצינו באותו הספר כשרצה המחבר להראות שנולדו גם בנות טרח לציין זאת,מדוע כאן מופעים רק בנים?. האם זה שם תואר לתאר צאצאים ובין הצאצאים היינו מניחים שישנן בנות?, או שמא היה מעשה של גילוי עריות ומכאן צאצאי העולם?. נקודות למחשבה.
 

hillelg

New member
לא הבנתי את הראיה

שסיפור אמנון ותמר נכתב אחר תקופת דוד המלך. ודאי שהוא לא נכתב לפני כן, כיון שהסיפור אירע בתקופתו!
 
למעלה