אני לא בטוח שזה המקום הנכון, אשמח ליעוץ

susony

New member
אני לא בטוח שזה המקום הנכון, אשמח ליעוץ

יש לי ילד בן 6, אמור לעלות לכיתה א' שנה הבאה,
עד היום גידלנו אותו בחינוך ביתי, מכיוון שאני לא מאמין במערכת החינוכית.

לפני שנתיים בגלל בעיות חברתיות עשינו לו אבחון ונאמר לנו שיש לו בעיות בוויסות חושי,
מאז עבדנו איתו לא מעט, והיום הוא במקום אחר לגמרי,
עם זאת, הייתי שמח שתהיה לו התמיכה הנכונה בהמשך

השנה החלטנו לרשום אותו לכיתה א' בבית ספר דמוקרטי בחדרה ששמענו עליו דברים טובים.
בתהליך הקבלה נאמר לנו שבית הספר הוא בית ספר מוכר, ונתמך ע"י משרד החינוך, והקבלה אליו הינה קבלה אוטומטית אלא אם יש יותר ילדים ממה שבית הספר יכול להכיל ואז יש הגרלה.
כמו כן ביקשו שנהיה גלויים עם בעיות בקבלה כדי שבית הספר יוכל לקלוט את הילדים בצורה הטובה ביותר.

כמו כן הבטיחו לנו תשובה לגבי הקליטה מיד לאחר פסח.

היום לאחר שרדפנו הרבה אחרי בית הספר נאמר לנו שבגלל הבעיות של הבן שלנו בית הספר לא יוכל לקבל אותו, ושאי אפשר לקבל ילד שההורים שלו לא מתנהלים לפי המלצות מערכת הבריאות (דבר שאגב ממש לא נכון)
אם בכל זאת נרצה להמשיך את התהליך, אנחנו חייבית לעשות אבחנה פסיכיאטרית מבדלת, וגם אז כנראה לא יקבלו אותו.

כשהעליתי את העניין שלקבוע תור לאבחנה יכול לקחת חצי שנה, מנהלת בית הספר הודיעה לנו שזו בעיה שלנו, ושבכל מקרה הבן שלנו לא יתקבל ללא האבחנה הזו.


עולות בי כמה תהיות
1. האם בית הספר מחוייב לקבל את הבן שלי או לא?
2. האם זה בכלל נכון לשלוח את הבן שלי לבית הספר, כי אם אלו הפנים של משרד החינוך, למדינת ישראל יש בעיה חמורה, הרבה יותר גרועה ממה שחשבתי.
 

smile li

New member
אנסה לעזור

אם כי חושב לי לציין שאיני מבינה בכל הקשור לבתי ספר דמוקרטיים ומסגרות חינוך פחות "שגרתיות".
אי לכך, אין לי מושג אם המסגרת מחוייבת לקבל את בנך. להערכתי, אינם חייבים.

באשר לשאלה אם נכון לשלוח את בנך לבי"ס, תשובתי היא חד משמעית כן.
בית הספר, בין אם דמוקרטי או "רגיל", מלמד את הילד להתמודד בסיטואציות חברתיות, מקנה לו ידע בתחומי לימוד מגוונים, מאפשר לו לפתח מיומנויות שישרתו אותו בחייו הבוגרים, אינטראקציה עם ילדים, מבוגרים, דמויות סמכות, הזדמנות להכיר את אישיותו ואת נקודות החוזק והחולשה שלו וכו'.
אל תשללו זאת ממנו. כן, ללא ספק המצב לא מושלם ומערכת החינוך רחוקה מלהיות אידיאלית, אבל גם מה שיש הוא בעל ערך רב - גם להווה וגם לעתיד. חשוב לא לשדר את התחושות השליליות על מערכת החינוך באוזני הילד ולאפשר לו למצות את הפוטנציאל הגלום בו וליהנות משנות ילדותו בחברת בני גילו ובמסגרת לימודים שתראה לנכון.

בהצלחה.
 
למעלה