אני לא יודעת אם..

אני לא יודעת אם..

אני בפורום המתאים, אבל אשמח לקבל תשובה לשאלה מאוד קטנה.. מתי חוגגים את ל"ג בעומר. ברמת העיקרון זה יוצא יום שישי, אך אין מדליקים אש,ומדורות ביום שישי ולכן זה הוער או לחמישי או למוצא"ש.. מישו יודע למתי?? תודה מראש=] רומי
 

אופירA

New member
מנהל
למה לא מדליקים אש ביום שישי?

אנחנו לא מוסלמים, ויום השבתון הוא שבת. בשבת אסור להדליק אש. ביום שישי מותר. אלא מה - לא מדליקים מדורות ביום, אלא בלילה - ובכן, ליל לג בעומר הוא יום חמישי בלילה (ליל שישי), כמו שכל ליל חג הוא בלילה שקודם לו. ולכן לא השתנה שום דבר השנה, ומדליקים בליל לג בעומר כבכל שנה. גם סעודת ליל שבת לא אוכלים במוצאי שבת, אלא בליל שבת (כלומר "שישי בלילה").
 
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gifבגלל שניסית פעם להדליק

אש עם אבן צור או באמצעות חיכוך זוהי "עבודה" הדלקת אש בשבת= תקנה שעבר זמנה בטל קורבנה! זה למה... הגיע הזמן להניח לפחד ולפתוח לבכם לאור!!!!!
 

arriy80

New member
מהיכן הפרשנות הזו נובעת?

כתוב בתורה שאסור להדליק אש דווקא עם אבן? או דווקא ע"י חיכוך? כתוב שאסור להבעיר אש. הצווי הכללי של איסור שבת הוא על עשיית מלאכה (שהיא יצירה) ולא על עבודה מאומצת. סיפור העבודה המאומצת היא פרשנות מודרנית שאין לה כל קשר לכתובים, והיא נסתרת מהם. הקשר בין הפחד לבין שמירת שבת, מופיע דווקא אצל אלו שאינם שומרים.
 

הלה מורז

New member
עורו אורו

שבוע טוב חהחחהחההההההההההה אז ככה בקצרה הנך מתיחסת אל השבת במובן שבת לאדם -תקנה חברתית שאז באמת אם אכן הדלקת האש הנה "עבודה" הרי שבטלה תקנה זאת בימינו השבת הנה שבת ליהוה ראשית לא נאמר שלא לעבוד אלא בהקשר מלאכה וזאת בשל שהבריאה הנה שלמה לא יוסיף ולא יגרע על מלאכת הבריאה התאמה של החיים הגשמיים למובן עדן כפי שהובא במאמר =העולם הנו תחום שבת דהיינו חיי שלום די תמוה הייתי אומרת שאף על פי שהתורה שבה שוב ושוב ללמדנו שהמצוות הגשמיות הנן הביטוי הגשמי ביותר להיותן רוחניות ואף על פי אנו מתעקשים לראות במצוות אלה עניינים גשמיים ותו לא למשל נאמר שיש איסור לצמר ופישתים אולם ללמדנו שאין זה איזה דבר גשמי בפני עצמו הרי שמצד תיקון מותר צמר ופישתים למשל ציצית למשל לא תבערו אש בכול מושבותיכם שאין זה דבר תלוש בפני עצמו הרי שלכהן גדול מותרת הדלקת אש בשבת אם כך מה המשמעות של לא תבערו אש בכול מושבותיכם בשבת באם אינו דבר העומד בפני עצמו תלוש ? שזה מובן תחום שבת = חיי שלום דהיינו עניינו למדת הכעס ואי הדלקת אש בגשמי בשבת תזכורת תמיד לשמור שהחיים במהלך השבוע כולו יהיו בנקרא תחום שבת דהיינו חיי שלום כלומר הביטוי בגסה ביותר של מובן שאין להדליק אש -אש מאכלת השבת מלווה את השבוע כולו אי הדלקת אש בשבת הנה הביטוי המעשי של נשמע ואכן בשבת נשמה יתרה בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
שבת-שלום בית

שבת אדם של שבת אדם החי בשלום בתחום שבת העולם הגן כפי שנתנה לאדם לעבדה ולשמרה המלה שבת מקפלת בתוכה שלום בית והקשר לוי -כהן איש שלום (עם ישראל כולו ביחס לגויים לוי-כהן גדול ) שלום בי תכלית -מלוי הלוים אהרון למשל איש שלום נרות שבת
 
נכון, זו פרשנות לא נכונה.

עניין השבת הוא סמלי - לתקופה שבה יהיה הנברא בעולם ניצחי וירגיש מילוי אינסוף ללא כל הרגשת טורח מצידו - וזה עניין עמוק ביותר. בשבת אין מלאכה כיוון שהתענוג הנצחי מסמל את הבורא והבורא נמצא במנוחה מוחלטת ואנו בשורש נשמתינו גם נמצאים במנוחה מוחלטת - ובתיקון הבריאה נתמלא בתענוג הניצחי ונשווה צורה עם הבורא - וזה מה שמסמלת השבת - תיקון הבריאה, כלומר, עונג ניצחי ומנוחה מוחלטת. אבל זה לא בא ברגל אתם יודעים....
 

הלה מורז

New member
.......שבת

שלום להלן קטע ממאמר שנכתב לפני שנה ממקומי .....השם שבת מכול מלאכתו אשר עשה משמעותו שכול אשר עשה טוב הבריאה שלמה וכול שנותר לאדם למלאכתו תהא בהתאמה לרצון האלוהי עי" כך אינו בורא עולם רע כלומר הורס בעולמו שניתן לו ועושה כביכול בריאה של עוצם ידו זהו רובד של הבנה של השם שבת מכול מלאכתו אשר עשה רובד הכלל עולמי לכול אדם באשר הוא שאז בריאתו של האדם בעולם הנה של מלאכים טובים שבת 324 לב ד" -העולם תחום מוגן שהשם מסוכך שבת ליהוה הבריאה היא מאת השם זהו החק והאופן שהחק פועל על האדם בתחום חופש הבחירה למצב של התחדשות או התנפצות שבת =702 = 9 =ט =טוב על פי מנפצך פ כ מעשי האדם בהתאמה בצלם כדמות =כמנפץ= שבת 702 - נב -אדם אשר פעולותיו בהתאמה לרצון האלוהי ליד השם הנו כמנפץ בהתאם למנפצך =בכנף שבת ליהוה השבת 5 3 2 4 =14=יד השם הרצון האלוהי נ ג כ ד =כד גן השפע האלוהי בעולם השבת בכנף ה' -כנפי השכינה המסוככות על העולם -יד השם כנפ ה = כ=500 נ=50 פ 80 ה 5 = 18 חי ה' שזה לאדם החי בעולם על פי התאמת רצונו לרצון האלוהי והחוקים הנם תוצאות של החק 18 ה = 185 =ק ח ה יש לשים לב שבשל מובן הזמן החישובים נעשים קדימה ואחורה אם כך החק שממנו השתלשלות החוקים והאופן שהחק פועל עליו הנה על פי חופש הבחירה של האדם לעבדה ולשמרה = שבת מכול מלאכתו כפי שהובא לעיל במובן הכלל עולמי ומובן להדמות הצורות הבריאה יצירת האדם בהתאמה לעשה השם אשר אין להוסיף עיו או לגרוע ממנו וכול האפשרויות אינסופיות לכול אדם ממקומו בהתאם לחלקו והשפע האלוהי לכול =איזה הוא עשיר ? השמח בחלקו הקשר שמחה לחיים והשפע האלוהי החיים עונג ב"מעגל" היותר פרטי בזל תפפקקיד עם ישראל כאור לגויים כלומר השבת העולם למצב של גן עדן כול אחד ממקומו לכך ישנה ברית של שמירת השבת במובן שבת ליהוה שממנה מאיר לשבוע כולו כלומר יעקוב המאיר על הנקרא ידי עשו ברית זאת בין עם ישראל והקדוש ברוך הוא הנה נישואין של כנסת ישראל בכול שבוע (הקשר חג שבועות שהנו על משקל ראש השנה לשבועות )לקדוש ברוך הוא ומובן עונג שבת שבת מכול מלאכתו הנו החוק הראשון -שבת ולכן לאחר מכן הניח את האדם אשר ייצר בגן לעבדה ולשמרה על פי אותו חוק שמירת השבת השבועית הנה התזכורת התמידית לאדם אשר גורש מהגן וכך החוקים המצוות וכו ככול שרחקה האנושות כך נוספו חוקים שהנם תחת אותו חוק ראשוני בברכה הלה
 
במקרה גלשתי בפורום

ומצאתי את ההודעה המעניינת. גם ראיתי את התגובות ולכאורה - הצדק איתך. יש לי תשובה מקורית הרבה יותר: הקב"ה ברא את העולם בשישה ימים (!!!). יש להניח, שהוא לא התאמץ יותר מדי... רק עשה פפפ... ויהי אור. עשה פפפ... ויהי רקיע. עשה פפפ... ונוצר אדם. הפלא ופלא! את מכירה איזה קוסם, שיכול לעשות כל אלה? עכשיו מה דעתך על הזזת שולחן או מיטה בשבת? מותר או אסור? מותר כמובן. האיסור בשבת איננו איסור של המאמץ אלא של יצירה. עלינו להפסיק מכל דבר, שהוא יצירה שלמה. לכתוב שתי אותיות בשבת אסור אבל אות אחת יהיה מותר לכאורה (איסור חכמים בלבד). מה ההבדל במאמץ? שום דבר. שתי אותיות מהוות יצירה מושלמת; מלה. אות אחת אין לה משמעות עצמאית. חוץ מכל אלה מנין לך, שהצתת אש באמצעות אבנים היא מלאכה קשה? סביר להניח, שיש עד היום מומחים, שידעו לעשות כן בלי מאמץ, ועל אחת כמה וכמה בטרם המצאת הגפרור. אם כן הבעייה איננה המאמץ בעבודה אלא היצירה. מקווה, שהנחתי את דעתך.
 
כל המציאות נוצרה ממחשבת הבריאה בלבד.

היקום הוא מחשבה. והמחשבה היא המעשה - כיוון שאין הקב"ה צריך לכלי מעשה כמונו - המוגבלים בגוף. אלא שללא תזוזה חומרית אלא רק תודעה קוסמית - נברא העולם. יפה לא?
 

הלה מורז

New member
הזמנה ל....

שלום שבוע טוב התיחסות להודעתך זאת בשל הקשרה לשרשור לעיל בנושא הברית החדשה יובא באותו השרשור הנך מוזמן בברכה הלה
 

אופירA

New member
מנהל
כמה מקסים...

שכל השרשור ה*מענין* הזה התפתח פשוט מחוסר הבנה של דברי... מה עניין שמיטה להר סיני?
 
למעלה