או קיי... מסכים ולא מסכים. ואני אסביר...
נהג עם 190 עבירות.... שבטח רבות מהן לא רציניות, והמס' נועד להיות 'תקשורתי' יותר מאשר אמיתי. כי הוא לא חצה רמזור אדום 100 פעם ולא עבר קו לבן 50 פעם.. העבירות בטח על שטויות של משאיות, כמו הציוד שנמצא במשאית, אם זה ארוז בצורה חוקית ונהלים של משאיות, לא שאני מוריד מערך העבירות חס וחלילה, אבל בטח רוב העבירות המוחלט שהוא ביצע וזה לא מוריד מערכו העברייני בכבישים הם לא עבירות של חיי אדם.. עכשיו בכל מקרה..אם בתי המשפט לא שלחו את האדם הזה למאסר עד היום אחרי 190 עבירות תנועה ולאחר שהגיע בטח לא אחת לבתי המשפט, ואם עד היום רשיונו לא נשלל והוא נוהג על רכב כבד(משאית במקרה הנ"ל), ואם הוא נע בצורה חוקית בכבישי מדינת ישראל, אז להרוגים היום יש שני אשמים, וזה המשטרע ובתי המשפט. לאחר מכן ניכנס לדקויות של האירוע הנורא. נוסעים בכביש מהיר ... ת"א - ירושלים, כביש מס' 1 שהמהירות הממוצעת בכביש פתוח עם תנועה סבירה באמצע היום היא 120-130 קמ"ש וזה מניסיון כשאני נוסע עם המון מכוניות סביבי ורואה שזאת המהירות שכולם נוסעים בה. את פרטי התאונה אני אשאיר לבוחני התנועה ואינני מתיימר להיות כזה או להסיק מסקנות חפוזות, אבל בכל מקרה אתן את דעתי המלומדת בנושא. אני לא חושב שהמשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה יותר מ-100.. אני רואה המון המון משאיות "דוהרות" בכבישים, וגם כשהן דוהרות, ואפילו אם הן "דוהרות" בנתיב השמאלי הן לא עוברות את ה110 בערך כי קשה להן והן לא מסוגלות. עכשיו לעובדות, אמרו שהמשאית לא נסעה במהירות מופרזת, אז בוא נצא מנק' הנחה שבכביש שמותר לנסוע בו 100 קמ"ש המשאית נסעה 80-90.. סבבה? התאונה התרחשה לפי עדות הנהג כשהרכב מלפנים בלם בצורה פתאומית ללא סיבה, ויש לזכור שנהג המשאית יושב גבוה מעל המכוניות ורואה את הכביש כמה מהלכים קדימה ומזהה עצירה פתאומית של טור מכוניות או פקק או השתלבות לא נכונה. המכונית בלמה בצורה פתאומית והנהג לא הצליח להספיק לבלום ובצדק, כי הבלמים של המשאית אלה בלמים הידרואוליים שפועלים בצורה שונה ממכוניות ויותר חזקים אבל יותר איטיים בתגובתם ועוצמתם ביחד לכובד המשאית. למה המכונית שמלפנים בלמה בפתאומיות? למה נהג הרכב הפרטי לא ראה במראה העליונה בבלימה את המשאית מאחור? למה לא הסיט נהג הרכב הפרטי את הרכב לשול הדרך ? למה לא פעל בנוהלי חירום ובתגובה אישית מהירה ואחריות..? נהג המשאית לא היה יכול היה לבלום את רכבו במהירות, ובטח שלא לסכן רכבים נוספים וליצור התהפכות או תאונת שרשרת קטלנית בכך שהוא היה סוטה לצד הדרך.. צריך לבדוק הרבה פרמטרים שבהם הנהג יכול היה להיות אשם כמו שמירת מרחק, אבל למה למען השם כשהתנועה זורמת רכב פרטי בולם בחוסר ניסיון כזה וגורם לסיכונו וסיכון נוסעיו בכביש מהיר ...? יש המון שאלות פתוחות, אני לא מוציא בכלל את אשמתו של נהג המשאית בגרימת התאונה, אני רק אומר שהכותרת "190 עבירות תנועה קודמות" זאת חתיכת סילוף תקשורתי והוצאה להורג בטרם הובא למשפט על המקרה הנוכחי, בטרם הובאו תוצאות חקירת בוחני התנועה, בטרם יבש דמם של ההרוגים. בושה וחרפה כרגיל וצל"ג לתקשורת הישראלית. כמו שאמרת, הנהג בלי קשר לא צריך להיות על הכביש, לא בגלל התאונה, אלא בגלל 190 עבירות תנועה, ובטח שלא לנהוג על משאית. לעבור קורסים ולימוד נהיגה מחדש. וצריך לחפש את האשמים במשטרה ובבתי המשפט.