אשריך ענית לו בקצרה
מה שכתבתי באורך כשיש להוכיח ג"מ {מימרא}אחת ממימרא אחרת כגון: תלמוד בבלי מסכת שבת דף כח/א ושלקה ביד כהן קצץ מכולן ועשה אחת מהן מנין תלמוד לומר או בכל מלאכת עור ואיכא למיפרך מה לנגעים שכן שתי וערב טמא בהן אלא גמר משרצים דתניא עור אין לי אלא עור בהמה טהורה עור בהמה טמאה מנין תלמוד לומר או עור ואיכא למיפרך מה לשרצים שכן מטמאין בכעדשה נגעים יוכיחו וחזר הדין לא ראי זה כראי זה ולא ראי זה כראי זה הצד השוה שבהן שעור טמא בהן ועשה עור בהמה טמאה כעור בהמה טהורה אף אני אביא אהל המת שעור טמא בו ונעשה בו עור בהמה טמאה כעור בהמה טהורה מי שנטמא לו בגד עור ובגד פשתן וכל סוגי הבגדים האמורים בפסוק והלך לכהן והכהן פסק לו שטמא בגד העור והלך וחתך מסביב לנגעים ועשה מהםו בגד אחד מניין לנו שגם הבגד השני שתפר משאריות גם כן טמא? תלמוד לומר או בכל מלאכת עור הפסוק בא לרבות כל מלאכת עור שתהא טמאה ואפשר לדחות ולומר שאנו לומדים זאת אך ורק לגבי עור בהמה טהורה שיטמא ולא שאר עורות כך שאפשר לומר שמדובר בעור בהמה טמאה וישאר הכלי עור טהור מנין אם כן נלמד שגם עור בהמה טמאה יהיה טמא? לומדים זאת מריבוי שהרי כתוב או עור ואפשר לדחות ולומר שאין אפשרות ללמוד מדין שרצים שנפלו על בגד ונטמא הבגד שהרי שרצים מטמאין בגודל מסויים והוא כעדשה ואם אין את הגודל הזה לא יטמא וכן לא ניתן להוכיח גם מנגעים שהרי גודל טומאתם הוא בכגריס{גודל גריס} ואז מאחר ולא ניתן להוכיח מגזירה שווה ןלא מן הפסוק אומרת לנו הגמ"מ לא ראי זה כראי זה כלומר שאין אפשרות לקחת את הבגד שתפר מכל מיני חתיכות וללמוד שהוא טמא מהפסוקים שהבאנו כי הדוגמאות לא שוות ואין להם מכנה משותף לא ראי זה כראי זה כלומר אין דמיון בין הדוגמאות ואם יש מקום שמצאנו שלמדו דבר אחד ממשנהו בגזרה שווה ומנסים ללמוד עוד דבר הלכה שלא קשור אליהם אלא דומים וזה לא מצליח משום שאין דמיון תאמר הגמרא לא ראי זה כראי זה ולא ראי זה כראי זה מקווה שלא סבכתי אותך שבת שלום