אני מבקש לזמן אותי לוועדת משמעת !!!

Haim raveh

New member
אני מבקש לזמן אותי לוועדת משמעת !!!

הסיבה , חרגתי מהוראות הסע"מ !!!!!!!!!!!!! הבקשה מופנית לוועד האגודה . אני מצוטט את סעיף ח. מישיבת הועד . ח. טיסה מחוץ לבועה בשטח אסור לטיסה. אין לבצע טיסות ממ"ג מחוץ לבועות [שטחים ואזורים האסורים בטיסה ] ! כל טיסה מחוץ לבועה מחייבת מרשה טיסה מרשות התעופה האזרחית ותיאום מול יחידת הבקרה האווירית ע"פ הנהלים המקובלים. כל טייס שייתפס מחוץ לבועה או חורג מנוהלי הסע"מ יזומן לועדת משמעת . תודה מראש על ההזמנה . פעם בהיסטוריה של הממ"גים היה אחד "דוד יצחק" שמו . הוא היה טייס ראשי של האגודה . הוא , האיש הטוב הזה , ניסה להוביל מהלך עם מנהל התעופה האזרחית וגם הוביל את המהלך עד "השוקת" אך לא היה יכול להכריח "לשתות" . ובמה מדובר , הממ"גים טסו וגם היום טסים ברחבי הארץ . כדי לייצר סדר, הגיע לסיכומים גם עם המנהל וגם עם אחראי בקרות האוויר של חיל האוויר . ומה היו הסיכומים ? לא יהיו טיסות מרחב באמצע השבוע , אלא במרשים חריגים . יהיו טיסות מרחב בסופי שבוע וחגים , בכול רחבי הארץ , למעט אזורים הסגורים לטיסה . עד יום חמישי בצהריים , יגישו דרך האגודה , מרשה מרוכז על רצונם של הטייסים לטוס בליווי פרטים , מקום , זמן , כמות כלי הטייס , שם וטלפון . הבקרות יאשרו , או לא , במידה ואישרו , היה באחריות הטייס לטלפן לבקרה המתאימה , להודיע על המראה ולהודיע על סיום הטיסה . למה הסידור היה טוב ? כי הבקרות ידעו על פעילות צפויה שלנו ובוודאי שלהם . הם גם בזמן אמת יכלו להודיע לטייס לא לעלות לאוויר אם הטיסה אמורה להפריע להם ולביטחון המדינה . סידור כזה אמור לא לגרום לפאניקה והזנקת מטוסי ומסוקי קרב !!! הרעיון כמעט יצא לפועל . מה זה "כמעט" ? היה צריך לקבל מהמנהל מספרי טלפון ופקס כדי ליישם . מספרי הטלפון והפקס אף פעם לא הגיעו !!! חיכינו , חיכינו וחיכינו ושום כלום זז !!! עוד התניה הייתה לסידור הזה . שהממ"גים יוכלו לטוס בכל רחבי הארץ למעט אזורים הסגורים לטיסה . לכל המהלך הזה התלווה המשפט " המקל והגזר" כלפי המנהל . "הגזר" אנו נפקח ונדאג לסדר ומרשים מסודרים . טייס שלא יקבל אישור טיסה לא יטוס ! "המקל" אם לא יהיה סידור ואפשרות לטייסים לטוס טיסות מרחב , רוצו אתם , אנשי המנהל או כל מי שירצה לרדוף אחרי הטייסים כדי להשליט סדר . וניראה איך מפקח אחד או אולי אפילו גיוס נוספים רצים ברחבי הארץ ומחפשים ממ"גים לא חוקיים ! מאז , כל אחד "מסדר" לעצמו כדי לא להקפיץ את הבקרות . האם זה טוב ? זו מציאות ! לא מזמן בדרום הוזנקו 2 F-16 על ממ"ג מסכן . אם היה סידור היה יודע הטייס לדווח כראוי . תפקיד האגודה, הוא לנסות לפתור ולתאם כדי שהטייסים יוכלו לטוס חופשי !!! תפקיד האגודה, הוא קודם כל האינטרס של הטייסים !!! תפקיד המנהל , הוא שהטייסים יטוסו ולא יקורקעו !!! ולא הפוך "שיקורקעו ולא יטוסו" . זה לא תפקיד המנהל להצטנע ולהתחבא בטוענה "חיל האוויר" הוא הבעיה . המנהל צריך לפנות וליזום סידורים כדי שהטייסים יטוסו . בעבר הוציא מי שהוציא ברשויות הוראות למגבלות הטיסה של הממ"גים ללא תיאום עם האגודה . האם ההוראה מתאימה גם לשנת ה- 3000 , או שמא יש לבחון או לפעול . אני עבריין כמו 250 הממ"גים האחרים , אני לא מצטנע , לא מתחבא . מנסה להוציא דברים לאור. מי שטס מחוץ לבועה , שיזמן עצמו לוועדת המשמעת , בבקשה . "כל טיסה מחוץ לבועה מחייבת מרשה טיסה מרשות התעופה האזרחית ותיאום מול יחידת הבקרה האווירית ע"פ הנהלים המקובלים". זהו ציטוט מישיבת הוועד . מרשה טיסה , אני יודע מהו . תאום מול יחידת הבקרה האווירית ע"פ הנהלים המקובלים , זה חדש בשבילי ! מי רשאי בכלל לעשות את התאום מול הבקרה , למעט המנהל . למי כוונתכם ? שהטייסים יתאמו מול הבקרות ? לא ! שלא ישמע מדברי כי אני "שם" ורוצה כי אתם תשימו "...?" על המנהל ועל החוקים . ממש לא ! אני רוצה ושואף לשיתוף פעולה אמיתי עם המנהל , אני מרגיש חשיבות עליונה לתפקידם . אני חושב שאנו חברי המועדון צריכים ל"קרוע" טייסים סוררים , אך בתנאי שניתן להם גם אפשרות לטוס כמו שאפשר לטוס בארץ . חיל האוויר הסכים בזמנו שנטוס בכול רחבי הארץ בסופי שבוע , עם תיאום . אז התירוצים כי "אי אפשר" , "או התקנות" , לא מתאימים לנו . לא נשמש כשומרי החוק , אם לא יתנו לנו לטוס "כחוק" ! פעילי הוועד תעוררו את הרשויות נערו אותם , או תנו להם לנהל , לחוקק , ליישם ולרוץ אחר הטייסים בארץ . חיים רוה
 

micha24

New member
הוועד והסע"מ

יש טעם רב בדבריו של חיים רווה. לפני כ-8 שנים כל הוראות הסע"מ היו דף אחד, היום זה ספר "גזרות". מהגדרת "מטיס ממ"ג " עברנו להגדרת "טייס ממ"ג" שמשמעו כחוק גזרות נוספות שלא נוכל לעמוד בהם.האם גם מטיס עפיפון, מטיס טיסן,מרחף ,שינו הגדרתם לטייסים? בימים אלה דנה ועדת הכלכלה בהצעה להטיל גם על הממגים אגרה שנתית שבמידה ותתקבל משמעותה קירקוע רוב הממגים-והביו יבין. ידידנו חבר הכנסת גלנטי עומד בשער לעצור הסחף. האם יהיה גבול לגזרות הרשות לתעופה ? נוהל תקין מחייב שכל סיכום הינו בר תוקף לתקופה מוסכמת.האם הסע"מ הנוכחי הינו תקף ל-5 השנים הבאות? ידידי חברי הועד והטייס הראשי אנא מכם שימו סוף לעוד סע"מ ועוד סע"מ לא משם תבוא הישועה להגברת הבטיחות. האם תאונות דרכים קטנו מתוספת חוקי תנועה? בברכת שנה טובה ובטוחה, מיכה.
 

הרצל ע

New member
תגובה למכתבו של חיים

חיים דברים כדרבנות יש לנו ישיבה עם אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית, ביום 2/11/06 בשעה 16:00 במשרדו אשמח אם תצטרף לפגישה זו, ותעזור לנו להעביר את עמדותנו מול המנהל, הן בקשר להרחבת מפת הבועות, הן בקשר לטיפול באילו הטסים ללא רשיון ועוד הרצל עוזר
 

Haim raveh

New member
אשמח להצטרף , צריך פגישה מכינה...

ובתיקוה שלא תבוטל הישיבה !
 

GIL B

New member
חבל שלא באתם היום לטכניון......

חבל שאף אחד לא טרח להגיע לכנס השנתי של הEAA... הייתם צריכים לראות ולשמוע את חברינו ח"כ גלנטי שנלחם מעל הבמה כמו שצריך-לזכותו ולזכותינו שזכינו בכך... חיים רווה הציג את נושא הבטיחות בממ"גים . ועלו נושאים הקשורים ונוגעים גם לנו.חבל שלא היית הענות יותר גדולה מטעמינו.... זה יכול רק לחזק את הקשר ולהבהיר שוב ושוב את קיומינו ואת ייעוד הממ"גים. לדעתי אנו צריכים יותר להראות ולהראות וזה רק יוסיף. השתדלתי לייצג נאמנה את אגודתינו למרות שלא נשלחתי פורמלית,אך נראה לי שאת תרומתי הצנועה עשיתי היום..... היה שווה. שנה טובה גיל
 

sbavli

New member
הכנס בטכניון.

אכן ההינו שם במיעוט וחבל שכך, חיים רווה עשה שירות טוב לממ"ג ולמטיסים אותו והמשתתפים התעניינו בכלי, בסך הכל נהניתי מכל רגע, ההרצאות היו מעניינות ונחמד וחשוב לפגוש אנשים שיכולים להשפיע על אופיה של התעופה הספורטיבית בארץ. בברכת שנה טובה וטיסות מהנות ובטוחות לכולנו. בבלי שרון.
 
למעלה