אני מוקפת באנשים שגורמים לי כאב

לאמבינה

New member
אני מוקפת באנשים שגורמים לי כאב

שמתי לב שלכל האנשים קרובים סביבי יש יחס דומה אלי. כולם עסוקים בדברים חשובים, אני גם חשובה להם. אבל רק אחרי דברים אחרים. אולי שנה הבאה ניפגש, בחודש הזה אני עסוק, אולי תוך כדי .... בואי נדבר בטלפון, בשביל מה להפגש. שמתי לב לזה גם בעבר,אבל לא ממש. כי הייתי זקוקה להם יותר מדי וזה כאב מדי לראות את היחס אלי. לפעמים הרגשתי כעס, אבל מהר מאד היתי מוותרת עליו- הרי היייתי זקוקה להם, אפילו לפירורים. היו חברים שניתקתי אתם קשר בכלל, נפגעתי יותר מדי מביטולים חוזרים של פגישות: "הייתי בדרך אליך, אבל הרגשתי עייפה אז נסעתי הביתה". היו כאלה שהתאמתי את עצמי: זה בסדר גמור פעם בשנה להיפגש עם חברה שנחשבת לחברה טובה שלי . אבל זה לא נכון, לא באמת הרגשתי ככה. רק לא נתתי לעצמי אפילו להרגיש את האכזבה , את הכאב. היו כאלה שכן אמרתי, שחשוב לי להיפגש, לבלות זמן ביחד מדי פעם. כאשר באמת רציתי לומר שאני רוצה להרגיש חשובה לך. חשובה מספיק שתרצה, תרצי להיפגש אתי מדי פעם. פעם בחודשיים, לשעה וחצי. פעם בשנה. אמרתי, זה לא עזר. הפסקתי לומר. עכשיו אני מרשה לעצמי להרגיש את הכאב. הסבר יחיד שאני מוצאת למצב הזה, זה שיחזור מצב שהיה במשפחתי - יחס ילדה קטנה. אז לא יכולתי להרשות לעצמי לכאוב, הייתי צריכה להסתגל. היום חיים היביאו אותי שוב לאותו מקום כדי שהפעם אתמודד. עם מה אני אמורה להתמודד, מה אני יכולה ללמוד פה ?
 

שלאור7

New member
להיות שלמים עם עצמנו כפי שאנו

ישנו שעור קשה שרבים רבים חווים ומקורו בנתק שלנו מעצמנו. כשאיננו מאמינים בעצמנו , כשאיננו מעריכים את עצמנו ולפעמים מאשימים ובורחים מעצמנו ,התוצאה תהיה תחושה של נתק מהמהות או הנשמה שלנו. כשלא קיים הקשר והחיבור עם הרובד הרוחני שלנו, אנו חווים תחושה של חוסר פנימי והזדקקות ותלות גדולה בתשומת לב והערכה וקשר עם אחרים. כולנו זקוקים לאהבה, חיבה וידידות ,אך העובדה שחוסר קשר כזה גורם לנו לכאב פרושה שאיננו שלמים בתוכנו ועל כן יוצרים תלות מוגזמת בקשר עם אחרים. השעור הוא שעלינו לבחון באיזה מידה אנו חברים עם עצמנו , מקשיבים לעצמנו .ומקבלים את חוסר השלמות שלנו, ובקיצור לחזור ולהיות שלמים עם עצמנו כפי שאנו . כשתרגישי יותר שלמה עם עצמך במובן העמוק את לא תיצרי תלות באחרים והקשרים שלך יהיו ממקום של חופש וכבוד לעצמך ולזולת. אני מקווה שעזרתי במשהו.
 

מחשבות

New member
אני מאוד מבין ללבך. אנשיפ פשוט הפסיקו לרצות

לעשות טוב לאחרים. אנשים עסוקים בהשד יודע מה, לא חושבים על יותר מעצמם, רצים אחרי זנבם ולא סופרים ממטר אחרים שיכולים לעשות להם טוב. כמה עצוב.
 

Shmuelr013

New member
כאשר אנו נמצאים בסביבה שלא מיטיבה איתנו

יש לנו את האפשרות להשאר ולהמתין שאולי משהו ישתנה ואולי לא ישתנה, או מצד שני לעשות מעשה. מעשה יכול להיות קבלת עזרה ממטפל או מאדם שיוכל לעזור לנו למצוא בנו את הכוח הפנימי. את המקום שעומד על שלו ואינו מוכן להטלטל בעקבות מה שהחוץ קובע. מעשה גם יכול להיות שינוי מקום. אם לא מקום פנימי אז מקום פיזי. כלומר לעבור לסביבה אחרת. להתנתק מאותם אנשים שהתנהגותם אינה נכונה לנו. אנו צריכים לזכור תמיד שמרכז הכוח הוא בידינו. שאנו קובעים את המציאות החיצונית ע"י המחשבה והעשייה שלנו.
 

עדנאל

New member
להביט מזוית אחרת משנה את התמונה

הי.. משפט ששמעתי לפני כמה שנים והבנתי אותו רק לא מזמן... 'אל תיתפסי מאנשים (לטוב ולרע) יותר מידי כולל מעצמך'
 
משנה מקום משנה מזל

לעיתים במצב המתואר באמת רצוי לשנות מקום מכיוון שגם אם אנו מצליחים להשתנות בעצמנו קיימת עדיים הסטיגמה של החברה הסובבת המכירה אותנו במצבנו הקודם. אך כאמור בד בבד עם שינוי המקום חייב גם לבוא שינוי אישי ופנימיח כישינוי המקום לבדו יכול הטעות - אך רק לזמן קצר ועד מהרה יחזור המצב גם במקום החדש
 

03333

New member
בבסיס כל התנהגות קיימת כוונה חיובית עליונה.

קבלה אמיתית של כל אדם היא לקבל אותו כפי שהוא, בלי שיפוטיות. את בוחרת להפגע מהאנשים הסובבים אותך... זהו דפוס התנהגות שלדבריך מלווה אותך, ושמקורו בילדותך... את יכולה ללמוד לקבל את עצמך כפי שאת, ולאהוב את עצמך בלי שיפוטיות. את יכולה להתמודד עם הפחד ולחבק אותו... את יכולה להתמודד עם הכאב ולהפוך אותו לכוח... את יכולה ללמוד לסלוח לעצמך ולאחרים... את יכולה ללמוד למלא את הכאב שבתוכך באור ואהבה... ולשחרר את התלות... ולמצא את הפשטות... את יכולה לבחור בחיים. את יכולה לבקש עזרה ממדריך טיפולי בשיטות שונות... תמצאי את המדריך שהכי מתאים לך. To the heart To the truth that is in the heart To the heart that is Existence itself That which is not love is fatal דרך צלחה מלאה באור ואהבה.
 
למעלה