אני מטיל ספק גדול
בפירוש רש"י לפרשת בלעם על בלעם , אשר מצייר אותו כרשע.
לפי פשט התורה בלעם נדמה כצדיק גדול אשר לא היה כמוהו. אשר דומה לאברהם כי חבש את אתונו כמו שאברהם חבש את חמורו.
כתוב בתורה שלא קם נביא כמשה בישראל. אבל לדעתי כן קם נביא כמשה לאומות העולם וזהו בלעם.
שקיבל נבואה מאלוקים שהכיר את האמת ואת אלוקים. שרצה לעשות את רצונו ולקיים את דיבורו. וכך גם עשה לבסוף בברכות ולא שמע לרצון בלק לקלל את ישראל שלא התפתה לכסף של בלק ולא לשרים ולבלק החופר.. שאף הכריח אותו לנסות לדבר עם אלוקים שוב..
אלוקים התנכר לבלעם על לא עוול בכפו.. במיוחד עי ששלח לו את השטן.
יש לי גיבוי בפסוקים מפורשים.. לטעמי הפירוש של המסורת שמציירת את בלעם כרשע זהו מאפיין גדול של התורה שלנו שמציירת את כל הגויים תמיד כרשעים.
חבל.. הגוי הזה באמת נדמה כצדיק יודע דעת עליון.
בפירוש רש"י לפרשת בלעם על בלעם , אשר מצייר אותו כרשע.
לפי פשט התורה בלעם נדמה כצדיק גדול אשר לא היה כמוהו. אשר דומה לאברהם כי חבש את אתונו כמו שאברהם חבש את חמורו.
כתוב בתורה שלא קם נביא כמשה בישראל. אבל לדעתי כן קם נביא כמשה לאומות העולם וזהו בלעם.
שקיבל נבואה מאלוקים שהכיר את האמת ואת אלוקים. שרצה לעשות את רצונו ולקיים את דיבורו. וכך גם עשה לבסוף בברכות ולא שמע לרצון בלק לקלל את ישראל שלא התפתה לכסף של בלק ולא לשרים ולבלק החופר.. שאף הכריח אותו לנסות לדבר עם אלוקים שוב..
אלוקים התנכר לבלעם על לא עוול בכפו.. במיוחד עי ששלח לו את השטן.
יש לי גיבוי בפסוקים מפורשים.. לטעמי הפירוש של המסורת שמציירת את בלעם כרשע זהו מאפיין גדול של התורה שלנו שמציירת את כל הגויים תמיד כרשעים.
חבל.. הגוי הזה באמת נדמה כצדיק יודע דעת עליון.