אני מטיל ספק גדול

ben1b2e3n

New member
אני מטיל ספק גדול

בפירוש רש"י לפרשת בלעם על בלעם , אשר מצייר אותו כרשע.

לפי פשט התורה בלעם נדמה כצדיק גדול אשר לא היה כמוהו. אשר דומה לאברהם כי חבש את אתונו כמו שאברהם חבש את חמורו.

כתוב בתורה שלא קם נביא כמשה בישראל. אבל לדעתי כן קם נביא כמשה לאומות העולם וזהו בלעם.


שקיבל נבואה מאלוקים שהכיר את האמת ואת אלוקים. שרצה לעשות את רצונו ולקיים את דיבורו. וכך גם עשה לבסוף בברכות ולא שמע לרצון בלק לקלל את ישראל שלא התפתה לכסף של בלק ולא לשרים ולבלק החופר.. שאף הכריח אותו לנסות לדבר עם אלוקים שוב..

אלוקים התנכר לבלעם על לא עוול בכפו.. במיוחד עי ששלח לו את השטן.

יש לי גיבוי בפסוקים מפורשים.. לטעמי הפירוש של המסורת שמציירת את בלעם כרשע זהו מאפיין גדול של התורה שלנו שמציירת את כל הגויים תמיד כרשעים.

חבל.. הגוי הזה באמת נדמה כצדיק יודע דעת עליון.
 

ben1b2e3n

New member
"תמות נפשי מות ישרים ותהי אחריתי כמוהו"

בלעם רוצה למות כאבותינו. בזכותו יש לנו תנבואות החכמות הללו שמשה אף פעם לא אמר.
 

newman10

New member
Dear Balack

ככה נפתח מכתב התלונה שלו לבלעם, ומאז השתרש הביטוי בשפות הכנעניות, ונותר עד ימינו.

אני אשמח אם תוכל להביא ציטוטים של חז"ל, לכאן ולכאן, וגם את הגיבוי בפסוקים המפורשים.
 
למעלה