אני מיואשת, אשמח לרעיונות

אני מיואשת, אשמח לרעיונות

התחלתי לחפש לילד קבוצת מיומנויות חברתיות, ופשוט אין שום דבר שיכול להתאים לי. משהו שלא ישבש לי את החיים לחלוטין.
יש מרכז מומלץ מאד ליד הבית שלי, אבל לא מוכנים לקבל אותו. בקבוצה אחת נמצא חבר ממש קרוב, ואת הקבוצה השנייה מנחה אמא של חבר קרוב אחר, שניהם מהכיתה. אז הם מסרבים לקבל אותו, ואני מבינה למה.
הם המליצו על מרכז אחר, שנמצא במרחק נסיעה של מעל עשרים דקות מהבית. הקבוצה היא בשעות ממש מוקדמות. למזלי, זה ביום שחמותי מגיעה לטפל בתינוק. אבל זה אומר שהיא תצטרך לסחוב אותו לשם, ולחכות, גם במזג אויר סוער. אגב, זה במושב והפעילות בחוץ, חיבור בטבע כי יושבים על במחצלות במקום בחדר. נשמע מגוחך. אז אם חמותי לא תגיע מסיבה מסוימת, אצטרך לצאת מהעבודה בשעות הצהריים ולסחוב איתי לשם שני ילדים קטנים (לא אספיק לאסוף מהגן). על חמותי אי אפשר לסמוך,מה עושים אם אחד הילדים חולה?
ויש אופציה לעוד מקום, רחוק חצי שעה נסיעה. שוב, צריך לקחת את שני הקטנים, וזה יום שאין לי עזרה.
וזהו, אין עוד משהו. אנחנו גרים באזור חדרה, ואין אופציות אחרות. כשדיברתי איתם, אמרתי שקשה לי לוגיסטית להגיע אליהם וביקשתי המלצות, המליצו על על השני.
ניסיתי לחפש באינטרנט, במתנ"ס, "רעים". אין כלום. אולי יש לכם רעיונות מה עוד אפשר לעשות?
 

TikvaBonneh

New member
יש לך כמה אפשרויות

לגבי יציאה מהעבודה, את זכאית לדמי מחלה על יציאה לצורך טיפולים שלו, מצרפת לך קישור לחוק
את גם זכאית לחונכת מהרווחה, כך שאת יכולה להשאיר את הקטנים עם החונכת ולהביא את הילד לקבוצה בלי לסחוב אותם איתך.
ואת יכולה גם להחליט שכרגע לא מתאים לך להכניס אותו לקבוצה, ולחכות שתפתח קבוצה נוספת לידכם. זה ממילא רק אחת ההמלצות שקיבלתם באיבחון, לא חייבים ליישם את כל ההמלצות מיד.
 
אין לי בעיה עם עבודה

בעיקרון, לא יגידו לי כלום אם אצא. אבל מדובר בקריירה שלי, אם אצא באמצע היום, כן יסתכלו עקום. אם אבריז מישיבות, יחשבו שאני לא רצינית. והקריירה כן חשובה לי , גם מבחינת השפיות שלי והערכה האישית שלי.
דיברתי עם הרווחה, אפגש איתם עוד שבוע. אמרו לי שחונך מגיע רק למקרים קשים. והנחתי שהוא קשור לילד, לא סתם מטפלת בחינם. אני טועה?
אמרו שקבוצה זה הכי חשוב. ולא ייפתח כלום בחודשים הקרובים, בדקתי.
 

grayart

New member
אני מסכים עם תקווה.

אני מציע לכם קודם כל להרגע, כי שום דבר לא באמת דחוף, ובטח חשוב שלא להפגיז את הילד בכל הטיפולים שהמליצו עליהם.
לגבי קבוצה, לא לשכוח שהם בסך הכול 15 מפגשים , וחלק מהמפגשים הם של ההורים ללא הילד, זו אומר כ4 חודשים בקבוצה, וכמה זה באמת משמעותי? כמו טיפה בים.
הטיפולים עוזרים, אבל הכול כל כך לאט וצריך כמויות , ומספר חודשים לכאן או לכאן לגבי טיפול ספיציפי לא יעשו שום הבדל.

בשלב הזה תמשיכו לברר על קבוצות.
אני ממליץ לדבר עם היועצת של בית הספר ולברר אילו קבוצות היא מכירה באיזור שלכם. אפשר להתחיל אצת קלינאית או מרפאה בעיסוק ולשאול אותם.
גם ככה רוב הקבוצות נפתחו כבר, וסבב נוסף יתחיל רק בעוד כמה חודשים.

לא להתייאש ולא לשדר מתח לילד כי באמת שאין סיבה להתחיל פתאום בגיל שמונה להלחץ מהמצב שליווה אותכם עד היום.
 
מה זאת אומרת?

מהקבוצות שביררתי הבנתי משהו אחר לחלוטין. הן נמשכות לפחות שנה,אין הגבלה על מספר המפגשים,אפשר להצטרף בכל שלב אם יש מקום. אפילו התשלום הוא חודשי. אולי כי ביררתי על קבוצות פרטיות? מורת השילוב הפנתה אותי למתי'א, אדבר איתם ביום ראשון. הבנתי שיש להם מקום, אבל שוב זה לא קרוב ולא ברור מהן השעות.
עד כמה זה משנה שזה לא פרטי? אני מתכוונת מבחינת רמת הקבוצה? כי כשביקשתי המלצות, בקבוצות הפרטיות הפנו אחת לשנייה, ואף אחד לא הזכיר את מתי'א.
 

TikvaBonneh

New member
נכון

כשטיפול הוא ציבורי הוא בד"כ מוגבל בזמן,בגלל מגבלות תקציב, וכשהוא פרטי אז כל זמן שההורים משלמים אז אין מגבלת תקציב.
זה לא אומר כלום על הרמה.
אכן, כמו שכתבו לך ,קבוצת מיומנויות חברתיות היא חשובה, אבל זה לא דחוף.
אם כבר את משלמת פרטי, את יכולה לעשות את זה אצלך בבית . תקחי חונכת שתהיה איתו בחוגים שהוא הולך אליהם וכשהוא נפגש עם חברים, ותקחי מנחת שילוב שתנחה אותה.
 

grayart

New member
אפשר לברר גם במת"י

אולי יש להם קבוצה כזו.
אולי לפני כן צריך ועדת שילוב?
 
כבר עברנו ועדת שילוב

אז כן, אנחנו זכאים. וכנראה יש קבוצה. לא מאד קרוב אלינו, עדיין נסיעה. וגם לא בטוח מה השעות. אבל אנסה, זאת התקווה האחרונה.
 

yonitbrk2

New member
עזרה - רווחה

ממליצה מאוד לפנות לקבל הכרה ברווחה. לאחר שתקבלו את ההכרה, תוכלי להגיש בקשה לחונך , שזה אחד הדברים שיגיעו לילד. גם קבוצה חברתית ,במידה וקיימת כזו באזורכם, המוכרת על ידי הרווחה. ברגע שתקבלו חונך/חונכת, תוכלי לתאם את הפגישות לשעות האלו של הקבוצה, וכך תוכלי להסתייע בו/בה בלקיחת הילד לקבוצה והחזרתו ממנה.

ורק שאלה - לגבי הקבוצות החברתיות אשר בהן נמצאים ילדים מהכיתה. אם הם מאותה כיתה, למה מסרבים לקבל אותו? לדעתי ההפך הוא הנכון, משום שמדובר מן הסתם בחברת השווים, וזו דרך מצויינת שיכולה לחבר ביניהם.
 
אני לא יודעת

אסור שתהיה הכרות מוקדמת, אין לי מושג למה. אמא שלו המליצה על הקבוצה, כך שאין גם עניין של חסיון.
מהם תפקידיו של החונך? יש לי פגישה עוד שבוע ברווחה, אבל כבר בשיחת טלפון היא בעצמה הזכירה חונך ואז אמרה שלא מגיע לו בגלל תפקוד גבוה.
 

yonitbrk2

New member
חונך

לגבי התפקידים, כאשר הגיע לפגישת היכרות, תיאמנו ציפיות והרכבנו את התכנית למה שהתאים לנו.
לגבי התפקוד - יתכן והשתנו דברים, את זה את צריכה לבדוק מול הרווחה.
לגבי הקבוצה - האם זו קבוצה חברתית פרטית? פעם ראשונה שאני שומעת שאסור שתהיה היכרות מוקדמת. יודעת מנסיון אחרים לגבי קבוצות בעיר, אם פרטיות ואם דרך הרווחה, שמעולם לא עלה הנושא הזה.
 
למעלה