אני מיואשת!

comicsgirl

New member
אני מיואשת!

יש לי רעיון, יש לי דמויות, יש לי אפילו סיפורון התחלה קטן בראש... אבל אין לי איך! אני רק מתחילה לצייר וכבר הכל נהרס! אני שונאת לצייר את השלב ההתחלתי (קווים ועיגולים...) ולכן מדלגת ישר לקטע החשוב (הציור עצמו...). האם יש דרך לגמול אותי מזה?!
רעות. נ.ב-אני מקווה שבימים הקרובים אני יעלה את הדמות הראשית שלי (שעדיין אין לה שם...) להערכה שלכם!
 

chatenoire

New member
השלב ההתחלתי...

...הוא הבסיס לכל הקומיקס. הקווים והעיגולים המעצבנים, שעם הזמן לומדים לאהוב להשתמש בהם, הם השלד והתשתית לכל דמות, בניין ועץ שהולכים להופיע בעמוד הקומיקס שלך, ויותר מזה: הם השלד של העמוד עצמו. בדיוק כמו שאי אפשר להתחיל לצייר בלי קנבס מתוח, אי אפשר להתחיל לצייר קומיקס בלי לשרטט קודם את הריבועים, ובדיוק כפי שציור טוב בסיסו בסקיצות אינסוף, כך גם עמוד קומיקס טוב מתבסס על קומפוזיציה של כל האובייקטים ובניה נכונה שלהם. אני מניחה שאפשר ליצור קומיקס "אמנותי" ו"מיוחד", שיגרום לקורא לשבור את הראש בקשר לאיך קוראים ומה לעזאזל קורה שם, אבל אם המטרה שלך היא ליצור עמוד קומיקס שיהיה מובן ונוח לקריאה, הדבר החזוב ביותר הוא לבנות אותו נכון. דרך אגב, השלב ההתחלתי של ציור קומיקס הוא לא השרטוט של הקווים והעיגולים, אלא כתיבת הסיפור. אם יש לך סיפורון קטן בראש זו התחלה נפלאה, אבל מכאן ועד לפרישה נכונה של הסיפור שלך על גבי עמודי קומיקס הדרך רחוקה. כתבי את הרעיונות שלך, נסי לחלק אותם לעמודים ולפאנלים ובדקי את הדרכים הטובות ביותר להעביר את המסר דרך קומיקס. אז, כשיש לך את הקשקושים המהירים האלה שמסמנים את הצורה הכללית של העמוד - או אפילו טקסט שמסביר איך העמוד נראה, את יכולה להתחיל לצייר.
 

chatenoire

New member
הצגת דמויות

הצגת הדמויות, בין אם מדובר בגיבור, בחברה שלו או בכל אחת ממאה דמויות משניות, היא חלק מהסיפור. תרימי כל ספר או סיפור קצר ותראי איך המחבר מציג את הדמויות שלו; לכל אחד יש שיטה שונה, שמתמקדת באספקט מסוים של הדמות או של העלילה. First של קרוסג´ן, לדוגמא, מציג עשרות דמויות כבר בחוברת הראשונה, בלי להכנס לעומק של כל אחת מהן. הסדרה הזו עוסקת בעולם של אלים, על כל מאבקי הכוח והפוליטיקה המסובכת, אז הצגה של כל הדמויות בבת אחת עוזרת להעביר את התחושה של עולם בו לאף דמות אין יותר או פחות חשיבות מאחרת, עולם עם מאבקים שווי-כוחות ודי הרבה בלגן. Meridian של אותה חברה סובב סביב שתי דמויות מרכזיות, לכן החוברת הראשונה מציגה תמונה די שלווה של חיי היומיום של הדמויות האלה, בעיקר הדמות הראשית יותר של הגיבורה "הטובה". לפני שאת נכנסת לקומיקס, נסי אולי לכתוב את הסיפור שלך בצורת סיפור קצר. לא חובה להכניס את כל הפרטים, הדיאלוגים והתיאורים, אלא רק לבנות את השלד של הסיפור: איך הוא בנוי, איך הוא מתקדם, מה בא קודם ומה נשאר לאחר-כך וכיוצא בזה.
 

comicsgirl

New member
לפני כמה שנים....

(לא, זו לא הצגת הקומיקס שלי...
) בכיתה ו´ בערך, עשיתי קומיקס. דווקא יצא חמוד, אבל לא מושלם. אני לא מצליחה להבין איך אז עשיתי קומיקס והיום (אחרי השתפרות ע-נ-ק-י-ת בסגנון הציור) אני לא מצליחה...
 

comicsgirl

New member
וחוץ מזה...

יש לי כבר את הכל בראש! באמת! הבעיה היא להכניס את זה לתוך הריבועים האלה! אני רגילה לצייר גדול (על דף שלם) ולא במקום מוגבל וקטן...
 

illustrator

New member
בראש זה טוב...

אבל על הדף זה תמיד נראה שונה. אני "כותב" בעזרת מה שנקרא thumbnails - ציורים קטנים ודי מקושקשים שנותנים דוגמא ויזואלית לכל הרעיונות. זה עוזר לראות מה עובד ומה לא, ולזהות מקומות בהם הסיפור עלול להיתקע. בהנחה שאת מגיעה לדוכן שלנו, אשמח לדון בנושא.
 
לא מחייב אביב,

ישנה השיטה השניה, לצייר כל ריבוע שהוא חלק מהפאנל כציור עצמאי לכל דבר כמו מין קריקטורה, ואז להשתיל אותו בפאנל הכללי לפי הגודל הרצוי (בד"כ עבודת מחשב...). אמנם הדרך הארוכה אבל הוכיחה את עצמה עבור אמנים ידועים רבים, ביניהם J SCOTT CAMPBELL(אני מכיר כן, והתעלמתי מהשרשור כי לא אני לא ממש קורא DANGERGIRL אלא רק מכיר בכלליות...) ומייקל לינסנר (DAWN, בחלק מהמקרים) וסרג´יו ארגונס כשצייר את BOOGYMAN (נראה לי שטעיתי באיות...). הטענה שלהם היא שלכל ציור חייבת להיות גמישות רבה בבחירה וקשה להם לעיתים להחליט על הקומפוזיציה הסופית של העמוד, ולכן הם רוצים לשמור לעצמם את היכולת לשנות את גודלי הריבועים בכל עת לכל קומפוזיציה אחרת. כמובן שאלה אמנים עם הרבה זמן שלא עובדים על טייטל רץ כמו אקס מן אלא על פרוייקטים "סגורים" במיני סדרות בד"כ וכל אחד מהם הוא "שם מותג". בכל מקרה אני בעד השיטה המסורתית, קודם לעשות סקיצות עיגולים וצינורות, ואז להחליט על חלוקת הריבועים בדף ומשם לרוץ עם זה...
 

or001

New member
כל אחד והשיטה שלו,

אני למשל מאסתי בקווים הארורים שלדעתי רק הורגים את הציור, אני ישר מצייר את הפרצוף. בלי קווים בלי חרטות. עם עט. יוצא טוב? אחלה. לא יוצא טוב? מסתכלים על הציור, רואים מה לא בסדר, ומתקנים בציור חדש.
 

chatenoire

New member
אוקי

זה סבבה לאימונים ולציורים בשביל הכיף, אבל כשתצטרכי להגיש 2 עמודי קומיקס ביום, יהיה מאוד מבאס לזרוק עמוד שלם בגלל טעות קטנה, ואני בטוחה שספק החומרים שלך גם לא יהיה מרוצה.
 

comicsgirl

New member
יש לך משהו...

התחלתי סרוק על המחשב? כלומר התחלה של עמוד- עם כל הקווים והעיגולים?
 

comicsgirl

New member
איזה חרא...

אין לי סורק... אז אני לא יכולה לשלוח לכם ציורים שלי...
 

*GormE*

New member
לא חייבים עיגולים וקוים

אני צמחתי יופי מזרימה חופשית וציור רק מה שבא לי בלי החלקים המעצבנים טוב, לא הייתי מודעת לזה עד שזה כבר היה מאוחר מדי- כבר הכל בא לי בטבעיות
 

*GormE*

New member
וואלה, לא חשבתי על זה

אני כל כך לא בקיאה וזו תהיה הפעם הראשונה שאני מצביעה!! מותר להצביע בטירונות?
 

comicsgirl

New member
את יכולה...

להעלות קומיקס שלך? או משהו כזה... כדי שאני יראה איך את עושה את זה.
 

*GormE*

New member
העלתי כבר את רוב הדברים שיש לי סרוק

סרוקים בהזדמנות הראשונה שאוכל, אוקי?
 
למעלה