חישוב מחיר חכירה
בד"כ מקובל שחנויות מוכרות ב - mark-up של 2 עד 2.5 כלומר, אם לדוגמא מחיר הקניה שלהם ליחידה הוא 100 ש"ח, אזי החנות תמכור ב- 200 עד 250 ש"ח ללקוח שלה.
ההפרש בין עלות הרכישה ומחיר המכירה ללקוח הסופי צריך לכסות את עלויות החנות (שכר עבודה, שכירות, חשמל, מים, ארנונה וכד' ) וגם להשאיר לבעלים רווח נאות.
אלא שהמחיר לצרכן הוא בד"כ נתון / מוגבל ואז צריך ל - 'גלגל' אחורה את מחיר המכירה למונחי קניה, וזה מחיר שהחנות תהיה מוכנה לשלם. לכן, העובדה שאת מוכרת את המוצר במחיר מסויים אינה אומרת דבר. מה שקובע הוא בכמה אפשר יהיה למכור המוצר ללקוחות החנות (לפי הניסיון של בעל החנות) ומה הכופלן הרלבנטי.
יש להתייחס למחיר הקניה ולמחיר המכירה באותם מונחים (עם או בלי מע"מ).
את מוזמנת ליצור קשר לקבלת ייעוץ מסודר שיסייע לך בהתנהלות הפיננסית של העסק שלך.
בהצלחה!
אוריאל