אני מעוניין להפנות כמה שאלות לכל מי שקיבל/ה אי פעם 720+.

amir2613

New member
אני מעוניין להפנות כמה שאלות לכל מי שקיבל/ה אי פעם 720+.

אחרי 5 פעמים שניגשתי לפסיכומטרי ועדיין לא עברתי את ה-650, ועל מנת להתקבל להנדסה בטכניון אני צריך להוציא 720+
אין לי מושג, איך עושים את זה!
לרקע: יש לי ראש(לא חלילה להתגאות), הממוצע בגרות שלי 112, חמש יחידות מתמטיקה בהצטיינות וכ"ו...
אני מנסה לומר שאני לא בעייתי מבחינת קליטה והבנה של חומר, ובנוסף ברור לי ואני יודע שפסיכומטרי אינו מדד חוכמה אלא הצלחה.
בכל אופן לדעתי, יש בונוס למי שקל לו ללמוד.
הבעיה שלי במבחן עצמו, מהלחץ כל הזמן במעקב על הסטופר אני בכלל לא מרוכז בשאלה, ולוקח לי המון זמן לפתור.
היו פעמים שניסתי לא להסתכל כלל בסטופר ולכך היו 2 השלכות: או שלא הספקתי לענות לפחות על 4 שאלות, שזה משמעותי במיוחד עבור אחד כמוני שכל הפעמים שאיי פעם נחשתי תשובה, גם בסמולציות בבית- טעיתי!:/ בר מזל אני לא.
או שפשוט לא הספקתי לסמן בדף של התסובות את כל השאלות, ונאלצתי לנחש אעפ"י שפתרתי בחוברת, אבל היה צריך כבר להפוך דף.

השאלות שלי, וחשוב לי שתענו בכנות:
1)למדתם באופן אוטודידקטי או קורס?
2)אתם נוטים לנחש/ מספיקים הכל?
3)כל כמה שאלות אתם מסמנים בדף התשובות?
4)תוך כמה זמן של השקעה על שאלה שלא הצלחתם, אתם פורשים, מקיפים תשובה אקראית ועוברים הלאה?
5)עד כמה לדעתכם חשוב ללמוד אוצר מילים בעברית, כמה זה היה משפיע אם ניגשתם בלי ללמוד מילים כלל?
(אני אישית מרגיש שבדר"כ גם בלי ללמוד מילים, אפשרי לפתור את האנלוגיות נכון.
6)איזה נושא הכי התקשתם בו, הכוונה נגיד בכמותי, אז איזה נושא בדיוק: אלגברה/גאומטריה/בעיות/תרשים?
7)כמה זמן למדתם לבחינה, ובאיזו תדירות?

תודה רבה לעונים! אין לכם מושג כמה זה יעזור לי!
 

nofi1456

New member
היי אמיר :)

קודם כל, קיבלתי 726 (למקרה שמעניין אותך ציון מדויק).
עכשיו נתחיל..

קודם כל, באופן כללי..
שתדע שכל בן אדם שונה מאחד לשני. מה שיכשיל אותי במבחן לא יכשיל אותך. אולי אתה תותח במתמטיקה אבל לא יודע מילה באנגלית, ואני חרא במתמטיקה אבל דוברת אנגלית שפת אם (סתם זרקתי דוגמא).
איך תדע מה מכשיל אותך? זה ניתן לבדיקה.
את מתחקר סימולציות שאתה עושה? אתה מתחקר את המבחנים שאתה ניגש אליהם? (תיעזר בקובץ של אותו המועד שהמרכז הארצי מעלה לאתר שלו).
אם אתה רואה שמשהו חוזר על עצמו בכל המבחנים האלה, כנראה שזאת הנקודה הבעייתית. הרי לא יכול להיות שהכל מושלם ואתה מקבל 650.

עוד משהו (ואולי זה קצת בניגוד למה שכתבתי מקודם), יש דבר אחד משותף לכולם - והוא לחץ של זמן. אני לא מכירה מישהו שיגיד "לא הייתי לחוץ בכלל, הייתי בכיף יכול לסיים כל פרק ברבע שעה".
אבל, צריך לדעת איך מטפלים בלחץ הזה. כשאתה לחוץ מהזמן אתה עושה מרתון ריצה על השאלות, לא משקיע בפתרון והרבה פעמים מפספס פרט חשוב או פשוט מוותר ומנחש...העיקר להספיק את כל ה20+ שאלות.
אז...לא צריך לעשות ככה.
עדיף לפתור קצת יותר לאט. עדיף שתפתור, סתם נגיד, 16-17 שאלות נכון, וב3-4 האחרונות בכלל לא תיגע, מאשר שפתרת את כל ה-20+ אבל מתוכן 6-7 לא היו נכונות. היה לי נורא קשה להתרגל לרעיון הזה ועם הזמן הבנתי שזה או ככה, או להיות גאון מטורף שבאמת מספיקה לו רבע שעה (ואני לא כזאת חח).

ועכשיו לשאלות שלך -
1)למדתי בקורס של יואל גבע. אם יש לך את האפשרות הכלכלית ועדיין לא היית בקורס, אני ממליצה לך בחום לנסות. אני בעיקרון מרוצה מהקורס שהיה לי אבל יש עוד הרבה מכונים...תבדוק מחירים והמלצות.
2)כמות הניחושים תלויה באיזה פרק זה. בכמותי נדיר שניחשתי כי זה התחום החזק שלי. באנגלית לפעמים ניחשתי שאלה או שתיים ולפעמים הספקתי. במילולי בד"כ ניחשתי 3 שאלות ולצערי במבחן האמיתי באחד הפרקים זה הגיע לניחוש של 5 שאלות :/
3)כל עמוד הייתי מסמנת תשובות. אבל זה לא באמת קריטי. מה שחשוב זה שתתרגל מראש נוהל קבוע שלפיו תנהג. אם אתה רגיל אחרי כל שאלה אז זה גם טוב, העיקר לא לדחות הכל לסוף ואז לא להספיק או לשכוח לסמן.
4)נורא קשה לי לשחרר. נורא!!! אני יודעת שאם אני משחררת שאלה, אני לא חוזרת אליה בסוף הפרק. בדרך כלל ככה זה היה עובד אצלי. אז לפני שהייתי בצער רב מאוד משחררת שאלה, הייתי שואלת את עצמי: "נראה לך שעוד איזה חצי דקה תגיעי לפיתרון? או שאין לך כיוון אפילו?" אם היה כיוון - הייתי נשארת. אם אפילו לא היה לי כיוון, הייתי אומרת יפה שלום, מקיפה משהו שנראה לי הכי סביר ועוברת הלאה. ובאמת, נדיר שחזרתי לשאלות שהשארתי מאחור.
5)אוצר מילים בעברית - תראה, אני אגיד לך את האמת. כשאני חושבת על עצמי, רוב המילון בעברית מיותר. אני לא זוכרת ממש את האנלוגיות אבל אני בספק אם הייתה שם מילה שלא הכרתי לפני הלימוד לפסיכומרי. אבל - יש כאלה שהעברית שלהם לא מבריקה. ועוד אבל - יש סיכוי שיופיע מילים באנלוגיות או בקטעי הקריאה או אפילו בהשמ"ש. שווה להפסיד שאלות על דבר כזה?
בתור אחד ששואף לציון מאוד גבוה - אני לא מצפה שתעשה לעצמך הנחות. מה הסיפור? אז תשב כמו שצריך ותלמד מילים בעברית. את חלקן אתה בטוח מכיר כי אתה דובר את השפה, את חלקן אתה מכיר כי כבר למדת למבחן בעבר. הנה, כבר סיננת. אבל לוותר על למידת המילים לגמרי? לא יודעת. גם בדיעבד לא הייתי מוותרת.
6)לי היה הכי קשה במילולי - בכל השאלות של הבנה והסקה שבהן יש טקסטים של איזה 10 שורות ואחריו שאלה מפוצצת. אז..אל תקראו לזה "הבנה והסקה", תקראו לזה "תקענו לכם פה שאלות בגודל של טקסט הבנת הנקרא"...זה יותר בכיוון. והשפה המאוד גבוהה (שהמילון הנ"ל עזר לי להבין אותה) לא עזרה בכלל. קיצור, שנאתי את זה וזה היה לי ממש קשה.
7)נרשמתי לקורס 3 חודשים לפני שהוא התחיל. התחלתי ללמוד מילים ביוני ואז ביולי הפסקתי (עצלנות וכאלה). באוגוסט חזרתי ללמוד מילים עד תחילת הקורס, שהתחיל בספטמבר. מתחילת ספטמבר לא היו לי חיים. לא מה קורה בעולם, רק פסיכומטרי כל היום. מתחילת הקורס הייתה לי משמעת למידה מאוד קפדנית. הייתי קמה ב-9 בבוקר, מתחילה ללמוד ב10. ומסיימת ב1:00 בלילה. הייתה לי הפסקת צהריים של שעה, הפסקה אחה"צ של חצי שעה, והפסקה בערב של בערך שעתיים. ברור שלפעמים לקחתי הפסקה של 5 דקות פה ושם (פה ושם= לא כל חצי שעה אלא כל שעה-שעתיים נגיד). הייתי מתכננת לו"ז מסודר של מה ללמוד מתי. ונגיד פרק של 20 דקות הייתי שמה לפעמים במשבצת בלו"ז של חצי שעה או שעה, ואז זה היה נותן לי עוד זמן - או לנוח או להתקדם בחומר.

זהו בעיקרון, אתה יכול לקרוא עוד על איך שלמדתי בהודעות אחרות בפורום. אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול :)

ושיהיה המון בהצלחה :)
 

amir2613

New member
קודם כל תודה רבה לך!

איזו השקעה תודה, מעריך מאוד!
אז ככה: איך שאני מכיר את עצמי מבחינה מתמטית אני ממש טוב ,אנגלית אני טוב ובמילולי הכי פחות.
במיוחד עכשיו במתכונת החדשה עם החיבור, אין לי מושג איך לצלוח את זה.
גם אם אני אכתוב טוב מבחינת מבנה, פיסוק ורמה, אני לא רואה את עצמי מצליח כי הבעיה שאין לי את הרעיונות על מה לכתוב, אני תמיד מרגיש שאין לי מה לכתוב, בעיקר כשמישהו מבחוץ בא ומנחית עלייך נושא שלא מבחירה+מודד לך זמן!
אבל נעזוב את החיבור בצד, זה כבר אבוד.
הדגשתי שמבחינה מתמטית אני טוב, אבל לא בפסיכומטרי! שמה גם בסימולציות בבית אני נע בין 6-7 טעויות לפרק שזה המון!!! וגם בבחינה עצמה, אני יוצא בתחושה שהיא לי ממש קשה בכמותי, שאנגלית הלך לי מצויין ושמילולי היה לי בינוני.
בתכלס כל פעם מחדש בכמותי אני מוציא את הציון הגבוה, אח"כ אנגלית ובסוף מילולי.
אין לי הסבר הגיוני!

1.קורס אני לא לוקח, לקחתי פעם אחת בחיים בתיכון קורס של "לחמן" האמת שזה היה בתקופת בגרויות ובכלל לא השקעת בפסיכו הוצאת 578, ומאז לא לקחתי קורסים, מבחינה כלכלית אין לי את האפשרות לצערי.
2.חייב לציין שאני פשוט מעריץ אותך! ללמוד מ9:00 עד 1:00 בלילה?!??? וואוו! הלוואי והייתי מצליח.
אני לומד בממוצע 4 שעות ביום, סובל מהפרעות קשב וריכוז ושוב מסיבות כלכליות אין לי את האפשרות לעבור אבחון, אבל בקטנה, נשרוד בנתיים!:)
3.כשכתבת " אתה מתחקר את המבחנים שאתה ניגש אליהם? (תיעזר בקובץ של אותו המועד שהמרכז הארצי מעלה לאתר שלו)."
למה התכוונת? איך מתחקרים, יש שיטה מסויימת?
אני אישית פותר מבחנים, וכותב לעצמי בצד באיזה סוג שאלות נפלתי ושם שם את הדגש.
4.לגבי אוצר מילים, אני כן לומד מילים.
אבל ככל שמתקרבים למועד הבחינה, אני דיי מזניח.
מניסיון כשאני בבחינה עצמה, עוד לא קרה לי שנתקלתי בשאלה ולא הבנתי משמעות של מילה, ולא בגלל שלמדתי את המילים האלו לפני ממילון פסיכומטרי.
5.אני בדיוק כמוך, רק מקרה חמור יותר- לא שקשה לי לשחרר שאלה, זה פשוט בלתי אפשרי.
יש לי אובססיה לסיים תרגילים וזה בכללי, בלי קשר לפסיכומטרי, ואני חייב לעבוד על זה, זה פשוט גוזל המון זמן.
מצד שני, אני כל הזמן מפחד לנחש, כי כמו שאמרתי ואני יודע שאסור לחשוב שלילי, אבל תמיד אני טועה בניחושים, לפי התחקור האישי שלי למבחנים אני טועה ב-100% עוד לא קרה לי שנחשתי נכון חחח.
שוב תודה רבה על התשובה המושקעתת!
 

nofi1456

New member
תראה

אני אהיה כנה איתך. אני לא רוצה לבאס אבל כתבת כמה דברים שמבחינתי הם אלה שמפרידים בינך לבין ה-720+ שאתה מאחל לעצמך.
ואני לא מדברת על זה שאתה לא לוקח קורס או על קשיים כלכליים.

1.החיבור..זה כבר אבוד? לא נשמע לי סביר. אני לא יודעת באיזה מועד אתה ניגש אבל ברגע שמשהו קשה לך אתה לא צריך לוותר עליו מראש, אלא לטחון אותו בכמויות אדירות עד שתעלה על שיטות פיתרון. הרי כל העניין בחיבור זה העלאת נימוקים. וזה לא בלתי אפשרי, הדבר קיים, יש נימוקים. פשוט צריך למצוא אותם. אז אם אתה מכוון לציון כל כך גבוה למה אתה מוותר מראש על נושא שלם?? (10 אחוז מהמבחן!).
2. רק 4 שעות ביום?? זה ממש מעט. אני מקווה שלא תיפגע ממה שאני אכתוב עכשיו - לדעתי זה הזמן להפסיק "להאשים" את קשיי הריכוז ולהתחיל להתמקד במטרות שלך. אתה רוצה ציון גבוה? יופי. תחשוב עם עצמך אם 4 שעות ביום מספיקות.
וכבר הבנו שהתשובה היא לא. אז כמו שציינתי בהודעה הקודמת, תיצור לעצמך לו"ז למידה ובעזרתו תעמוד במטרות שאתה מציב לעצמך.
לדוגמא:
11-12 - שאלות בגיאומטריה
12-14 - הפסקת צהריים
14-15 - תרגול באנגלית
15-16- קריאת ספר
16-17 - הפסקה
17-18 - שאלות הבנה והסקה
וכו'...
ככה אתה יכול לעמוד במטלות יותר בקלות כי אין כזה דבר "לדחות לאחר כך". "כתוב שאני קורא ספר בשעה 15:00? אז אני קורא. ימות העולם ואני אקרא אותו".
קח בחשבון שגם בטכניון לא יעשו לך חיים קלים..מדובר במוסד לימודים ברמה גבוהה שדורש ממך הרבה שעות של ריכוז וחשיבה. אז רצוי להתרגל כבר מעכשיו.
3. לתחקר מבחנים - החוכמה היא לא לבדוק רק באיזה שאלות טעית, אלא למה טעית בהן. האם אתה לא שולט בידע המקצועי? האם קיים ידע מקצועי אבל אתה לא יודע לבחור את שיטת הפיתרון העדיפה ביותר (מתוך כמה אפשריות)? האם לחץ הזמן הוא הגורם המכשיל? האם יש סיבה נוספת?
למשל - לי הייתה בעיה עם הצבה. היה לי ממש קשה להתרגל לשיטה הזאת ופשוט לקחתי מליון שאלות ופתרתי ככה עד שהבנתי באיזה שאלות נוח בדרך כזאת או אחרת. ככה מתרגלים.
4. מילים כמו "אני מזניח", "בלתי אפשרי", "הלוואי והייתי מצליח"...לא קיימות. ככה לא מדבר מישהו ששואף למצוינות. אסור, פשוט אסור!! לעשות לעצמך הנחות!

בשורה התחתונה - מספיק עם המשחקים. אם אתה באמת באמת באמת באמת באמת רוצה ללמוד בטכניון, אתה צריך לעשות הכל כדי להצליח במבחן.
קח את עצמך בידיים. אני לא יודעת איך לומדים בלי קורס (זאת אומרת, מאיפה מוציאים את החומר והתרגול וכו') אבל זה הזמן לנצל את כל מה שיש לך. אפילו אם אתה בעיצומו של המרתון לקראת מועד פברואר 2015.

שוב, המון בהצלחה :)
 

amir2613

New member
וואוו! חתיכת תגובה הבאת!

קודם כל תודה, זה בדיוק מה שהייתי צריך ביקורת בונה, סטירה לפנים איך שתקראי לזה.
מסכים אם כל מה שאמרת ומתכוון לקחת על עצמי, אם זה לתחקר באופן שכתבת ואם זה לתרגל יותר חיבורים.
לגבי הארבע שעות, העניין הוא שבממוצע אני לומד 4 שעות ממש, אני יושב בספריה מול כל החומר, אני גם פותר תרגילים כל היום.
אבל בגלל ה-ADD, בפועל לא הכל נקלט ואני לא מרוכז רוב הזמן, ככה שגם אם עשיתי שאלה וראיתי דרך יפה בפתרונות לפתור אותה, לא תמיד אני אזכור אותה.
כרגע אני עושה השתדלות וגם מעלה על הכתב את השיטות החדשות שאני לומד בכל תרגיל, ובזמנים שאני כן בריכוז, חוזר על זה, אני לא מחפש הקלות ואני גם לא הייתי פונה לאבחון על מנת לקבל הארכות זמן וכאלה, אף פעם לא היה לי שימוש בהם.
אבל אנסה להוציא אישור לרטלין, אולי זה יקל ואצליח להיות בריכוז מלא לאורך כל שעות הלימוד.

תודה רבה לך ממש! על התגובה הראשונה ובעיקר על השנייה, ממש עוררת אותי!!!
 
כמה הערות חשובות

ראשית אציין שאני מאוד לא מסכימה עם הגישה של נופי ואני מאמינה שהיא נובעת מניסיון אישי בלבד ומחוסר הבנה וגם מעט בורות בכל הנוגע ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז. that said אין לי ספק נופי שאת עושה את המקסימום לעזור לנבחנים וכל הכבוד לך על ההשקעה

&nbsp
לפני הכל אציין כי אם אתה מאובחן ומתועד ומטופל תרופתית יש לך סיכוי לקבל התאמות לבחינה (לבחינה הקרובה אני בספק אם תספיק אבל תדע שזו אופציה קיימת)
&nbsp
על סמך הניסיון שלי והידע שלי אני יכולה לומר לך שמעטים האנשים (גם אלו ללא לקויות למידה או הפרעות קשב) שכמות כל כך גדולה של שעות למידה ביום היא באמת אפקטיבית עבורם או שכל שעות הלמידה הללו הן אכן מנוצלות ללמידה (ולא לכל מיני מסביב שנרשמים כשעות למידה). למידה אפקטיבית צריכה להיעשות במנות קטנות, עם הפסקות, גם שנ"צ למי שמנצל יום שלם ללמידה יכול להיות מאוד חיוני (מתוך כך שהמוח שלנו מעבד מתוך שינה את החומר שלמדנו בסמוך לשינה וכך הוא נכנס לנו טוב יותר)
&nbsp
עוד אציין שכמות השעות שאדם צריך להשקיע על מנת להתמודד עם נושא מסוים הוא מאוד אינדיבידואלי - לא רק ברמת האדם עצמו אלא גם ברמת הנושא והתחום בבחינה. יש אדם שחזק יותר בכמותי ולכן שעתיים של שיעורי בית ביום הם מעל ומעבר עבורו בתחום הזה אבל במילולי יצטרך לפחות 3 שעות לנושא. יש אדם שיצטרך 5-6 שעות לכמותי ובאנגלית הוא בכלל לא יגע כי הוא בכלל דובר אנגלית. בשורה התחתונה - ההערה בדבר כמות שעות הלמידה מגיעה ממקום שהוא מאוד לא מבוסס מעבר לניסיון האישי (עם זאת, אציין שאם אתה לא מצליח להתקדם בין בחינות, ייתכן ושעות הלמידה הן גם פקטור).
&nbsp
אני חושבת שהעצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא לרכוש כמה שיעורים עם מורה פרטי לפסיכומטרי (כזה שמגיע ממכון מוכר ויש לו ניסיון עם לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז) שיראה איך אתה מתמודד עם פרקי הבחינה מבחינה אסטרטגית לעומת התמודדות של ידע (ללא זמנים) יאבחן את הצרכים שלך ויסייע לך לבנות תוכנית למידה אפקטיבית. מומלץ גם למצוא מורה שידע לתת לך פידבק לחיבור כדי שגם בתחום הזה תוכל להשתפר.
הסיבה לכך היא שכל השאלות ששאלת הן כאלו שמבוססות על הצרכים של הנבחן ביחס לבחינה ומה שמתאים לחברי הפורום לא בהכרח יתאים לך. איש מקצוע שיודע מה הוא עושה יוכל לעזור לך להתאים את הלמידה לצרכים שלך ולהגיע למקסימום האישי שלך.
&nbsp
וכמובן, שיהיה בהצלחה
&nbsp
&nbsp
 

קלארק6

New member
מצטרף להמלצה

אני מצטרף להמלצה של אקונומיקה: למידה עם מורה פרטי מומחה שיודע להתאים עצמו אליך ולצרכים המיוחדים שלך. כמובן שכדאי לבדוק כמה שנות נסיון יש למורה ומה הנסיון שלו עם תלמידים בעלי לקויות למידה או הפרעות קשב. שים לב שיש מכוני פסיכומטרי שמציעים שיעורים פרטיים, אבל לרוב הלמידה שם מקובעת כמו בקורסים עצמם.

בהצלחה!
 

amir2613

New member
וואוו! חתיכת תגובה הבאת!

קודם כל תודה, זה בדיוק מה שהייתי צריך ביקורת בונה, סטירה לפנים איך שתקראי לזה.
מסכים אם כל מה שאמרת ומתכוון לקחת על עצמי, אם זה לתחקר באופן שכתבת ואם זה לתרגל יותר חיבורים.
לגבי הארבע שעות, העניין הוא שבממוצע אני לומד 4 שעות ממש, אני יושב בספריה מול כל החומר, אני גם פותר תרגילים כל היום.
אבל בגלל ה-ADD, בפועל לא הכל נקלט ואני לא מרוכז רוב הזמן, ככה שגם אם עשיתי שאלה וראיתי דרך יפה בפתרונות לפתור אותה, לא תמיד אני אזכור אותה.
כרגע אני עושה השתדלות וגם מעלה על הכתב את השיטות החדשות שאני לומד בכל תרגיל, ובזמנים שאני כן בריכוז, חוזר על זה, אני לא מחפש הקלות ואני גם לא הייתי פונה לאבחון על מנת לקבל הארכות זמן וכאלה, אף פעם לא היה לי שימוש בהם.
אבל אנסה להוציא אישור לרטלין, אולי זה יקל ואצליח להיות בריכוז מלא לאורך כל שעות הלימוד.

תודה רבה לך ממש! על התגובה הראשונה ובעיקר על השנייה, ממש עוררת אותי!!!
 

amir2613

New member
היי וויליאם

כמותי:133
אנגלית:125
מילולי:120.

כאשר בבחינה עצמה החלק הכי קשה לי הוא כמותי, אח"כ מילולי והאנגלית מרגיש לי תמיד שהלך לי הכי טוב.
תמיד מופתע מחדש מהציון הכמותי.

אני חזק במתמטיקה, אבל בפסיכומטרי החלק הכמותי גם בסימולציות בבית יוצא מינימום 7 טעויות שמתוכם בממוצע 4 נחשתי, וכמו שכתבתי בהודעה, אני גרוע בלנחש.
לכן, אני מופתע שהכמותי הוא תמיד הגבוה ביותר.
 
קורס

הי שוב,הייתי ממליץ לך לעשות קורס ברפואה לעם .זה גרושים וזה ברמה גבוהה.לדידי שם תמצא מבוקשך.כל טוב .
 

Nirerp

New member
אהלן

שלום, שמי ניר, אני הוצאתי 723 (לא יודע עד כמה זה השאיפה שלך)
בן כמה אתה? מתי סיימת את התיכון?
האם ביצעת קורס איפהשהו?
 

amir2613

New member
היי ניר

אני בן 24.
ביצעתי קורס בגיל 18, תוך כדי בגרויות ולא כזה השקעתי, הלכתי רק כי זה היה בזול, היה איזה מבצע איך שאני זוכר בלחמן באותה תקופה.
הוצאתי אז 578.
הלכתי פעם אחת אחרי שלמדתי חודש והוצאתי 650, יש לי בעוד שבועיים שוב פסיכומטרי, הפעם השקעתי קצת יותר.
ואם גם הפעם לא אצליח, אגש שוב ובפעם הזו כנראה אצטרך ללמוד מעל 5 שעות ביום.
השאיפה שלי להוציא 720+.
 

MissStush

New member
תשובות

1) בפעם הראשונה למדתי בקורס של הייקיו (לא ממליצה) וקיבלתי 663. בפעם השנייה למדתי לבד מספרים של יואל גבע תוך כדי עבודה במשמרות (6 ימים בשבוע) וקיבלתי 723.
&nbsp
2)בסימולציות תמיד מספיקה הכל, במבחנים יוצא לנחש מספר שאלות בכמותי.
&nbsp
3) אחרי כל שאלה שאני פותרת (כדי למנוע הטיות).
&nbsp
4) תוך פרק זמן שבין 20 ל30 שניות.
&nbsp
5) פחות משמעותי ביחס לאוצר המילים באנגלית. דרוש לאנלוגיות ויכול לעזור בחיבור. למזלי תמיד קראתי ספרים אז אוצר המילים שלי די עשיר.
&nbsp
6) בעיקר בעיות משולבות ותרשימים.
&nbsp
7) התחלתי ללמוד חודשיים לפני, כארבע שעות בכל יום.
 
למעלה