אני מעתיק את הטקסט, מילה במילה

Jake Speed

New member
אני מעתיק את הטקסט, מילה במילה

אחד הכותבים הקבועים בעיתון "הארץ" כתב לאחרונה, על מלחמת לבנון הראשונה, ש"צה"ל פוצץ את המסגד בעין אל חילווה על מאות מתבצריו, כולל ילדים". אתר "פרספקטיבה", שמנהל מעקב על תרומת התקשורת הישראלית לתעשיית השקרים, שאל את הכותב למקור המידע. הכותב הפנה לספר של זאב שיף ואהוד יערי, "מלחמת שולל". אלא שבספר אין שום דבר מהסוג הזה. יש שם תיאור של קרב קשה, שבו השתמשו אנשי אש"ף באזרחים. לא היה "פיצוץ מסגד", לא היה "על מאות מתבצריו", והמילה "ילדים" לא אוזכרה בהקשר למסגד. הספר של שיף ויערי מתאר את מחבלי אש"ף כמי שהעדיפו "לגרום למותם של אזרחים רבים". בנוסף, נפוצו ידיעות על "שלושה ילדים שנורו לעיני אביהם". זו הדרך בה ביקשו המחבלים למנוע יציאת אזרחים מהמחנה, כפי שצה"ל ביקש, כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. אבל לאור, במצח נחושה, הפך את התמונה. הרי מדובר ביהודים. ותמיד טוב להדביק להם איזה רצח המוני. בעיקר של ילדים. הרי זה באופי שלהם.
העניין הוא שעלילות דם הן לחם חוקו של אותו כותב. לפני עשר שנים הוא פרסם מאמר בכתב עת בריטי יוקרתי, London Review of Books, שם הוא טען ש"תאי גז אינם הדרך היחידה להשמיד אומה. זה מספיק לפתח שיעורים גבוהים של תמותת תינוקות". הייתה רק בעיה אחת. נתוני הבנק העולמי מציגים תמונה הפוכה. בשנת 80 עמדה תמותת התינוקות בקרב הפלסטינים בשטחים על 54.9 לאלף לידות, בשנת 90 על 32.7 ובשנת 2002, כשהמאמר פורסם, תמותת התינוקות עמדה על כ-25. מאז חלה עוד ירידה משמעותית. המצב אצל הפלסטינים טוב יותר לעומת רוב מדינות ערב, איראן ותורכיה. אבל השקר פורסם והופץ. אף אחד לא עצר את הכותב לפני עשור. כך שהוא ממשיך לדהור.
מבקר ספרות היה מבחין, מן הסתם, במוטיב החוזר של הכותב: הצמדה בין הרשעות הציונית לבין דם ילדים. היסטוריון היה מבחין במוטיב השקר הגס שחייב לאפיין הן את המאבק נגד יהודים בעבר והן נגד המדינה היהודית בהווה. אלא שיש הבדל. פעם עלילות הדם היו של מסיתים דתיים חשוכים. היום עלילות הדם יכולות להופיע גם בכתבי עת יוקרתיים או בעיתון "לאנשים חושבים". האידיוטים השימושיים ימשיכו כמובן לטעון שאנטי-ציונות איננה אנטישמיות. בוודאי שלא. היא רק האחות התאומה שלה. או, אם נדייק, אז נאמר שאנטי-ציונות היא אנטישמיות פוליטיקלי קורקט.
הכותב, למי שמתעניין, הוא המשורר, המבקר והמושך בעט - יצחק לאור.

בן דרור ימיני - "אולמרט גרוע מלדור"
 

poseidon111

Active member
את יודעת, יש כמה סוגים של בגידה במולדת.

החמורה שבהם היא בעת קרב.
השניה היא מסירת ידיעות שעלולות לסכן חיים, לידי אויב.
השלישית היא מה שהוא עשה. להאשים את החיילים ברצח חפים מפשע.
הנזק יכול להיות כבד מנשוא. החל מהכפשת וביזוי שם המדינה וכלה בסיכון חיילי צה'ל שיכולים להיות מואשמים בפשעי מלחמה.

אני יודע שעל הבגידה הראשונה שתיארתי יש עונש מוות בחוק הישראלי.
אם העובדות שהובאו בהודעה נכונות כולן, הייתי חושב על הרחקתו לכמה שנים.
כך גם לא נצטרך לקרוא את שיריו.
 
מבלי להתייחס לחומרת דבריך,

אציין שאיני אוהבת את לאור, מעולם לא אהבתי אותו.
לא משורר, לא כמבקר שירה, ולא כאדם.
השבוע קראתי חלופת מכתבים בינו לבין ס. יזהר ( במלאות 5 שנים למותו.)
שפורסמה באחד המוספים של שבת בנושא המוזכר.
מצאתי בזה עניין רב.
אם תרצה, אעלה את זה על הכתב.
 

רינתי77

Active member
היא אחד האנשים היותר דוחים במחנה

השמאל הרדיקאלי. אינני רואה בשירתו כישרון כלשהו
ואם תאמרו שהוא בכל זאת זכה בפרס ראש הממשלה,
אומר שזה לא עושה עלי שום רושם. לפני שנתיים פורסם בערוץ 10, בתכנית "המקור", תחקיר נרחב שכלל ראיונות עם אישה שאנס ואחרות
שהוא הטיד מינית. הוא בריון מקלדת מהסוג שאנו מכירים היטב
פה בפרדס.
 
בינגו! כמו גם מוקד, הידוע לשמצה

שגם הוא נערץ על ידי המיליה הספרותית כמבקר שירה,
ונחשד באותן האשמות.
והטוויסט הוא ששניהם צ'ילבות סקנדליות בביצה.
 
- כך יעשה למי שיעז לסטות ולו במעט מהמחנה -

הצצה אל ארכיונו הפרטי של ס. יזהר זכרו לברכה, חלופת מכתבים שמעולם לא פורסמה בעבר.

מתוך: "אני אצעק ואזעק שאי אפשר ואסור" -
(תכתובת פוליטית בין ס. יזהר ליצחק לאור)

25 באפריל 95
יזהר היקר,
רק עכשיו סיימתי לכתוב מכתב הזדהות לעזמי בשארה. טוב שכתב את
מה שכתב. שום יהודי לא היה עושה זאת טוב ממנו. מצד שני צר לי לראות
איך אתה שותק. כל כך הרבה שותק בעניין פירוק ההתנחלויות, בעניין
זכותם של הפלסטינים להקים לעצמם מדינה. בעניין הסגר הברברי הנורא.
מה לעזאזל קרה לך? הפכת לעמוס עוז? מה חשבת כל שנות הכיבוש הארוך?
שיום אחד פשוט יחליטו לבשת ולדבר והכל יזוז? מהי אותה המדינה שאותה
אתה רוצה לטלטל, היא הרי כבר לא המדינה שאתה מבקש לחדש ימיה כקדם.
אתה באמת חושב שאתה מדבר עם יוסקה וצביקה, ויצחקלה והשד יודע עם
מי עוד "באותה מדינה" ש "יש לה גם שטחים".
והנה, בא איש הרוח והוא נותן למונאדה הגדולה של "אנחנו אנשי הבסדר"
לטיפה בדמות הרשעתם של האומללים. דירקהיים היה לוקח את מאמרך
ומסביר איך מסייע הפשע לבנות לכידות.
מה קורה לך? אתה באמת לא מבין שמעבר למוסר נח מעבר לכביש
אובדן הסיכוי האחרון שיש לנו להגיע לפתרון? ולא "בגללם". אל תקל על עצמך.
אגב, מה תאמר לשולחים את בינהם ליחידות קרביות, "אצלנו"? אילו לפחות
התאמצת שתרבותנו אינה שונה כלל בעניין זה מתרבות "הערבים" או "האסלאם"
מחרתיים בצהריים אני מקדיש שיעור "לימי צקלג".
ד"ש לאישתך, ולבתך המקסימה. הרבה בריאות. נתראה בשמחות.
שלך, איציק לאור.

-
כפר מישר, 29 באפריל 95

ליצחק שלום,
לומר לי שאני שתקתי על ההתנחלויות ועל זכויות הפלסטינים וכו' - זה צריך לדעת.
ייתכן שהמתנחלים שומרים את כל דבריי שאמרתי בפניהם. - והם יראו לך.
ודווקא לכן יש לי זכות להתקומם ולומר לפלסטינים שיש דברים שאסור לבני
אדם לעשות. עם דירקהיים ובלעדיו. פשוט לקחת ילד ולהפכו לפצצה חיה זה
קניבליזם, ועם כל שותפי למאבק על זכותיוהם מעל כל במה ותמיד יש דברים
שאסור לעשות. ואיש לא יעצור אותי לתבוע מהם כשם שאיש לא היה יכול לעצור
אותי כשיצאתי כנגד רבין והשב"כ בכל כוחי. ולמה לא תאמר גם אתה יצחק, ובקול
שאסור להפוך ילדים ובהשלמה לאומית לחומר מפוצץ למכונת הרג, מכל סיבה
שבעולם, ובכל מצב שהוא, ושגם כאן - יש גבול שאסור לאדם לשכוח, ואסור שאדם
יהיה שולח להתאבד ברצח. ואם עושים כן, ואם כולם סביבך שותקים ומקבלים,
אני אצעק ואזעק שאי אפשר ואסור, עם כל הקרבה לעניין והצדק במאבק.
את מחאתי אינני נושא רק כנגד בני ביתי כשהם טועים, אלא גם כנגד מי שדרך
מלחמתם אינה צודקת בעיניי. ולפני שתטיף לי מוסר - פקח עינייך וראה.
קום גם אתה ואמור שזה אסור. לומר לי שאני לא מחיתי, בכל כוחי על עוולות
וטעות גם של המתנחלים, ולא נסיתי בכל כוחי לקרוא לפתרון ולתת לפלסטינים
את זכויותם ועצמאותם - זה אולי כפי שחששתי מפעם לפעם - כאילו דיברתי
אל הקיר: גם אתה לא שמעת.
צר לי על מכתבך
ס. יזהר
 

Jake Speed

New member
כן "אמת רלטיווית" זה אכן קיים

בקרב חוגי שמאל.

האמת אף פעם אינה יחסית, קט.
היא נשענת על עובדות.
והעובדות אינן מתאימות את עצמן לכלום.
 

קטניפ

New member
זה נאמר בציניות עצובה

אני חיה בלב המעוז השמאלני, אני עובדת בלב המאפיה השמאלנית - תאמין לי - אני יודעת
 
למעלה