אני מקווה שאני במקום הנכון...

miss.understood

New member
אני מקווה שאני במקום הנכון...

אבל אני לא יודעת מה לעשות עם ההיסטוריה הזה.. משגע לי את הצורה.. יש לי בגורת בעוד יומיים ולא התחלתי ללמוד. ויפה ונחמד שכולם אומרים לי להתחיל ללמוד, אבל אני לא יכולה. פשוט לא בא לי. נמאס. ועם מי לא דיברתי? מורה, יועצת, כולם ניסו לתת שכם ועצה, אבל בתכלס איפה הם ואיפה העצות ואיפה נעליים? (בארון, יחד עם הבגדים..) בקיצור, נמאס לי. לא רוצה ללמוד. וזה לא עוזר שוכלם אומרים- "נו מה קרה, זה הסוף, תשקיעי מאמץ", פשוט לא בא לי! לא בא לי! אני לא רוצה לעשות בגרות חורף, אבל זה ניראה כמו אפשרות נחמדה עכשיו. אני לא יודעת אם זה נובע מעצלנות או משהו אחר. החבר שלי מאוד מנסה לתמוך בי ודורש ממני ללמוד, ההורים שלי בכלל לא מודעים למצב שלי, ואני יכולה ללמוד רק כשהוא יושב לידי ואני מקריאה לו את החומר. הבעיה היא שהוא בצבא. עכשיו הוא בחופש היום, אז אני אלך ללמוד איתו קצת, אבל אז אני מתחילה עם התירוצים ואני משגעת אותו, כי מסכן הוא רק רוצה לעזור לי, ואז אני מתחילה להתבכיין לו שלא בא לי. כי באמת לא בא לי. שונאת היסטוריה. ואז מה אם זה נגמר. לא רוצה ללמוד. שונאת ללמוד. לפחות לתנ"ך וספרות שבאים אח"כ אין כל-כך הרבה ללמוד, וזה הרבה פחות שנוא עליי.. אני והיסטוריה לא הולכים טוב. נקודה. מה אני עושה.. למה אני עושה את זה לעצמי.. התעללות.. וזה לא שאני לא יכולה להגיע להישגים גבוהים במיוחד, פשוט לא אכפת לי. ואני צריכה שמישהו ישב לי על הראש. וחברות שלי לא יכולות ללמוד איתי בגלל שהן צריכות לכתוב, הן צריכות את הסיכומים שלהן, הן צריכות מורות פרטיות, הכל חוץ מללמוד איך שאני לומדת. השיטה שלי הכי פשוטה בועלם- לקרוא בקול. ולקרוא לעצמי לבד בקול זה לא הולך, כי אין מי שיגיד לי- "יאללה, שבי ולמדי", ואם אני עם החבר הוא מכריח אותי (חמוד..) ועם חברה שלמדתי איתה פעם אחת היא כל המזן אמרה לי בואי נלמד ובואי נלמד, למרות שממש לא התחשק לי, וככה סיימנו את כל החומר באזרחות תוך יומיים.. הקטע הוא שהיא אמרה לי שזה לא מספיק טוב לה, פשוט לקרוא.. אז נשארתי לבדי.. החברות לא יכולות, והחבר בצבא.. באסה..
 
יקירתי

יש לך כל כך הרבה זמן פנוי, אני רואה. ויצירתיות גם המון - כמה תירוצים את יכולה להמציא כדי לא ללמוד למבחן אחד מסכן. (הגניוס היהודי, מסתבר, מרים את ראשו כבר בגילאים צעירים...). ארבע מילים פשוטות יש לי אלייך - לא רוצה, אל תלמדי. את מספיק גדולה כדי להחליט מה את רוצה ומה לא, מספיק בוגרת כדי לשאת באחריות של אם למדת או לא ואם עשית את הבחינה או לא, ואף תירוץ - אני חוזרת - אף תירוץ בסגנון של "הוא היה בצבא", "לא קראו לי בקול רם" או "נשפכו לי מים על הנעליים ולא יכולתי ללכת להביא את הספר מהמדף" לא יציל אותך ביום שאחרי הבחינה שתבכי על זה שהיית- איך לומר את זה, ע צ ל נ י ת... מה הסיפור? תחרשי שעתיים שלוש, תוציאי 60 ובזה נגמר העניין. או שגם בשביל 60 את צריכה שהשמש תזרח במערב, שטיול שנתי יהיה בהוואי - או שיאסר ערפאת יתגלח סוף סוף. ויש שאומרים שלהשלים בגרויות זה בדיוק מה שבא לך לעשות אחרי הצבא... ותודה על הפנייה.
 
בתור מישהו שמבין אותה

היא לא אוהבת היסטוריה. הרבה אנשים זוכרים את הטראומה מהבגרות בהיסטוריה. אבל נורא חבל שלא תעשי את הבחינה, כי אפי צודקת (אני פשוט מפחד ממנה). אני מקווה שהתשובה לא מגיעה מאוחר מדיי, כי הבחינה היום, לא?
 

miss.understood

New member
הבחינה מחר...

ותודה לשניכם.. אפי, זה עזר יותר ממה שאת חושבת. הייתי צריכה שמישהו יגיד שאני יכולה לוותר על זה אם אני רוצה, וש-60 זה לא סוף העולם.. אז אני יושבת ולומדת טיפה וחושבת- רק להוציא 60, זה כל מה שאני צריכה.. ואז אני סופרת את העמודים שאני עוד צריכה ללמוד, וזה לא כזה נוראי... אז תודה על נקודת המבט השונה, אני פשוט אדם קצת פרפקציוניסט, ולקלב 60 זה קשה לקבל, אבל לפעמים אין ברירה, ואני והיסטוריה ממש ממש לא הולכים ביחד... אז אני אעשה את הבחינה. אולי אפילו יצא ממנה יותר מ-60, ונשים את היסטוריה מאחורי סוף סוף חלומי יתגשם..
 
למעלה