"אני נזהר בכביש"

"אני נזהר בכביש"

זה השלט שקידם את פני בגן היום. האם זה אומר שרק את הבנים מלמדים להיזהר בכביש? שאלתי את בגננת, היא אמרה שזו תכנית של משרד החינוך. אתם/ן יודעות/ים מה? ממש, אבל ממש לא מעניין אותי. כאן זה רעננה, לא משרד החינוך. קצת כבוד אלמנטארי לבנות, א/נשים יקרים/ות. תלונה על כך תועבר לאגף החינוך, שאני בהחלט מצפה ממנו לתת מענה לנושא בלי להתכסות מאחורי עלה התאנה השקוף של "תכניות משרד החינוך". במקביל, יועבר המסר למרים שכטר, הממונה במשרד החינוך על שוויון בין המינים. החרפה האיכותית, הערכית והמהותית של תכניות החינוך בישראל אינה נמצאת בתחומים אלקטורליים (ולכן סקסים במיוחד) של בנות למדעים או תכנית ללימוד ערכים יהודיים (
) או ציוניים (
). היא נמצאת בקטנות. כי אלוהים נמצאת בפרטים הקטנים....
 
הייתי מסתפקת ב"נזהר/ת" ../images/Emo13.gif

להלן המייל ששלחתי ותשובתה של הממונה על שוויון בין המינים:
המייל שלי: לכבוד הגב' מיכל הירש נגרי, ראש אגף החינוך בעירית רעננה; הגב' מרים שכטר, הממונה על שוויון בין המינים במשרד החינוך; ---------------------------------------------------------------------------- היום נכנסתי לגן החובה של ביתי ברעננה והופתעתי למצוא, לאכזבתי העמוקה, שהילדים לומדים ולומדות זהירות בדרכים תחת השלט: "אני נזהר בכביש". לשאלתי האם אומר הדבר שרק על הבנים להיזהר בדרכים והבנות פטורות מכך (או, שמא – לא נורא אם לא תזהרנה??), ספקה הגננת כפיים ואמרה שזוהי התכנית הארצית לחינוך לזהירות בדרכים, מבית היוצר של משרד החינוך. אני מבקשת, כאם וכמי שעוסקת בנושא, שהשלט יוחלף לאלתר לשלט שמשמעותו הערכית, מסרי החברות שלו ומשמעותו העניינית, היא קריאה לשני המינים להיזהר בדרכים. אולי זה נראה כעיסוק בזוטות, אולם חינוך משמעותו עיסוק באלפי פרטים קטנים לאורך 12 שנות הלימוד, שאין לזלזל בחשיבות ולו של אחד מהם. מהיכרותי עם שתיכן, בטוחני שהעניין יטופל כראוי ובמהרה, תוך מתן הסבר לילדים ולילדות על הסיבה לתיקון המסר. בתודה ובברכה, חנה בית הלחמי
תשובת הממונה כבר הגיעה!! שאפו
שלום לך חנה היקרה, תלונתך ראויה וצודקת, יטופל מהר ומיד. שבת שלום, מרים. ----------------- מרים שכטר הממונה על השוויון בין המינים בחינוך משרד החינוך רח' דבורה הנביאה 2 ירושלים, 91911 טלפון: 02-5602653 פקס: 02-5603277 דוא"ל משרד: [email protected]
 

qrst1 האחת

New member
חנה, באקדמיה ללשון קבעו, שכשיש יותר מ- ../images/Emo89.gif

אחד - מדברים בלשון זכר... אז כדאי לך לפנות קודם אליהן/ם... לא? שאם לא כן, הרי שרוב עובדי משרד החינוך הן דוקא - נקבות !!!- אז מדוע שיבחרו לאמץ דוקא לשון זכר...?! ואם נבחר "לחשוב בלהתפרע..." - האם יש מצב שאיזה פקיד כופה עליהם את הנוסח...?! מסופקני...
 
כתבתי פעם מאמר על האקדמיה ../images/Emo6.gif

שמו: "האקדמיה לאסון עברי". הוא עולה בגוגל. מקבלת עליו עד היום (4 שנים) פידבקים.
 

ATAF151

New member
אבל ההצעה שלך לא נוחה

לא נח כל הזמן לכתוב עם סלש (כלומר עם /). מה שכן אפשר זה להוציא שתי כרזות אחת עם ילד ואחת עם ילדה. בעיני מה שמשנה זה דווקא בדברים המשמעותיים בהם יש תוכניות לימוד מיוחדות אך ורק לבנות למרות שהבנים הם אלו שהישיגיהם הלימודיים נמוכים משמעותית משל הבנות כבר יותר מ 15 שנים.
 
כל פיתרון יהיה בסדר

כל עוד יפנו לשני המינים. לגבי הסוגיה השניה, לא נראה לי שיש כזו. להיפך.
 

ATAF151

New member
מצאתי הגיון בהדגשת הבנים

מאחר שהבנים פחות זהירים בכביש, יש הגיון להדגיש במיוחד להם את הצורך בזהירות.
 

qrst1 האחת

New member
ספר את זה ל -"בן שלי, בן ה- 5 " והוא יחייה

בטראומה כבר בגיל כזה צעיר...?! הוא עלול לחשוב שזה בגנים של הבנים... הוא יצטער על שנולד בן - וירצה להיות בת...ולו רק כדי להישאר בחיים ...ואוי לי אם יצליח לממש רצונו... נו... באמת... ATAF 151... אתה מנסה בכל מאודך להסביר לנו למה העולם כזה עקום... לי לא חשוב למה ומאיפה זה התחיל... אז במקום להצטדק - למה שלא תכניס עמוק לראשך - שיש הפלייה והיא לא קשורה לגנים הזיכריים... ולרגע אני לא חושבת שאתה האשם היחידי בכל הסיפור משום עצם היותך זכר... כל שיש לעשות זה תיקון המעוות...או מה שמכנים - 'הפלייה מתקנת'... או אז...לא תצטרך להפעיל את ההיגיון שלך - יתר על המידה...
 
בינתיים...

מרים שכטר אישרה לי שנית שזה כבר בטיפול ומיכל הירש נגרי אישרה במייל שהיא מטפלת מול המשרד. תודה לשתיכן. ולגולשות ולגולשים אני מוסיפה, שבענייני חינוך - אין משהו שהוא קטן מכדי לטפל בו. הכל חשוב. תודה למרים ומיכל, כן תירבֵּנָה
 

ATAF151

New member
וחשוב גם לטפל בבנים

צריך לטפל באופן מיוחד בכל קבוצת אוכלוסיה שמסיבה כלשהי מצליחה באופן משמעותי פחות בלימודים ולאורך שנים ובכל המקצועות. וזאת אפילו אם אותה קבוצת אוכלוסיה שייכת לבנים מהאלפיון העליון.
 

ATAF151

New member
ברור

צריך לטפל בכל קבוצה מתקשה. אני פשוט מציין את הבנים משום שלמרות שהישיגיהם הלימודיים נמוכים משמעותית משל הבנות כבר 15 שנה (כולל במגזר הערבי), משרד החינוך מציע תוכניות יחודיות אך ורק לקידום בנות.
 
מכיוון שהשגיהם נטולי משמעות

בעולם האמיתי - שם הם משאירים את הבנות מאחור. וודאי שהאוכלוסייה הסובלת מאפלייה זקוקה לעודף כישורים כדי להשיג שוויון. מה לא ברור בזה? חוץ מזה שההבדלים לא ממש עקביים בכל התחומים. להיפך, יש מצויינות של בנים בכל התחומים שחשובים להתברגות למיקום טוב בחיים.
 

ATAF151

New member
גם במקצועות הריאליים הבנות עברו את הבנים

בשנים האחרונות גם במקצועות הריאליים הבנות עברו את הבנים בבגרויות. לגבי הטענה ש "האוכלוסייה הסובלת מאפלייה זקוקה לעודף כישורים כדי להשיג שוויון", זו טענה מעניינת. אבל מאחר שהישגים לימודיים נמוכים אצל הבנים פירושם יותר פניה לפשע ולאלימות מצידם, אני מציע בכל אופן לטפל בבעיות היחודיות לבנים כדי שיתקרבו להישיגי הבנות. וחוץ מזה צריך לדאוג לבנים, כדי שיהיו מספיק בני זוג אייכותיים לבנות המשכילות שלנו שלא תאלצנה להתחתן עם בורים בכלל חוסר היצע.
 

qrst1 האחת

New member
אז איך אתה מסביר את האבסורד...?!

לתפישתך הישגי הבנים פחותים משל הבנות - אולם, אף על פי כן ולמרות הכל, הבנים בכל זאת מובילים בכל התחומים אי שם למעלה...?!
 

ATAF151

New member
ההסבר

ראשית לא מדובר בתפישה אלא בנתוני משרד החינוך. שנית, קשה לבטל את הובלת הבנים שהשתרשה במשך מיליוני שנים בעיקר בגלל שתי סיבות: 1. בגלל החשיבות שהייתה לכח פיזי. וגם כיום עדיין יש מקצועות בהם יש חשיבות לכח הפיזי ובמיוחד במדינה כמו שלנו הזקוקה לכח בטחוני רב אשר בחלקו יש עדיין חשיבות גם לכח פיזי. 2. בגלל שהאשה היא זו שיולדת, ולכן נתתה להשקיע יותר בילדים. אין ספק שבשישים שנים האחרונות התקדמנו מאוד בזכויות נשים וזאת במקביל להתמעטות בחשיבות של הכח הפיזי, אולם אי אפשר לדעת האם בעתיד יהיה שיוויון מוחלט בכל התפקידים ללא יוצא מהכלל.
 
למעלה