אני צריך את עזרתכם:

אני צריך את עזרתכם:

אני צריך להכין עבודה די רצינית בתנ"ך (כיתה יא'), הבעיה היא שאם העבודה שלי לא תהיה טובה (בעיני המורה) אז אני נכשל, פשוטו כמשמעו. בקיצור, פניתי לפה כי אני מקווה שתוכלו לעזור לי: אני מכין עבודה על היחס של התורה לגויים, ופה אתם נכנסים לתמונה: אני צריך שתוכלו להפנות אותי לכמה שיותר מאמרים טובים בנושא, וכשאני אומר טובים שאני מתכוון רציניים. לי, לכם, וכמעט לכל אחד מאיתנו יש דעות, חלקנו אף מפיצים אותם באינטרנט, רב החומר המופץ באינטרנט הוא לא מבוסס או לא טוב, אני סומך עליכם שתשלחו אותי רק למאמרים רציניים בנושא, עדיף של פרופסורים או דוקטורים מאוניברסיטאות. המאמרים שאני צריך הם לכאן או לכאן, אני צריך שיהיו מגוונים כמה שיותר, שיהיו חלק שיגרסו שהתורה מאוד הומנית כלפי הגויים, ולעומתם אני צריך גם מאמרים שגורסים שהתורה קיפחה את הגויים. נ.ב. אני לא יכול להתמודד עם מאמרים באנגלית או בשפות זרות אחרות, אז בבקשה תתחשבו בי ותפנו אותי רק למאמרים בעברית.
רבה לכם מראש אפרשימעון
 

uuuaaa

New member
תשובה

(התשובה נכתבה במקור כתגובה לגוססי:) ולפני שתתחיל לקרוא, תגיד למורה שלך, שיפרה, או לא משנה מה, שתפסיק להיות "הומנית מסוג מרצ" ולחפש בנרות פגמים אצל העם שלה. כי אין. וכשאתה מרצה לפני כולם את הדברים שלך, תפתח בזה שכל גוי יכול להתגייר. זה יספיק כדי לסתום לה את הפה לחודשיים. א. ומה לגבי יחס הגוי אל היהודי ? אין מה להרחיב. כולם יודעים. (פרעה, חמלניצקי, סטאלין, היטלר, אנטישמיות, שואה, מסעי צלב, אינקוויזיציה, ג'יהאד, דעת-אמת, "חופש", דור דור והאנטישמים שלו... בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם) (כמעט כתבתי טומי, אבל בסוף התחרטתי. מי יודע. אולי גם הוא יחזור פעם ?) ב. דמם של גויים הותר ? איפה ? לא כתוב בתורה: "לא תרצח יהודי". ג. אפילו ונניח שאכן יש אפליה. הרי כל גוי יכול להתגייר, וכך "אפלייתו" נמנעת. אז כל טענותיך נופלות. ד. והנה מה שכתב הרב הגאון, מחבר הספר "תורה תמימה": "אל ייפלא כל הדבר הזה מה שציוותה התורה "לנכרי תשיך" (ריבית), שכן בשעה שקיבלו ישראל את התורה היו עם לבד ישכון, והסכימו ביניהם לגמול חסד זה לזה בכספו ובסחורתו, וזוהי כוונת המצווה "לאחיך לא תשיך" היינו אתה לא תשיך אותו והוא לא ישוך אותך. ברם לגבי שאר העמים, שלוקחים ריבית בעד הלוואותיהם, בדין הוא שאף ישראל יקחו מהם ריבית כשמלווים להם. והרי זה דומה לחברת שותפים שהתנו ביניהם, שלא יחשבו זה לזה ריבית, אבל לזולתם נותנים ולוקחים מהם ריבית. וזה מעשים בכל יום ובכל עם ולשון, שנוסדות אגודות מסחר, המתנים ביניהם תנאים המתאימים להם ואין לזר חלק אתם. מכאן מבואר, שהמאמר "לנכרי תשיך" הוא באמת מצווה בנויה על יסודות תיקוני העולם וחברת האדם". ה. הוספה לסעיף ד'. כל אדם מתייחס בחיבה יתרה לבני משפחתו וחבריו. ועם ישראל הם, כידוע, משפחה אחת גדולה. "כל ישראל חברים". אז אם עושים הטבות לבני משפחה - זה לא נחשב אפליה. ולסיום, כל טענה לבדה מספיקה כדי לשלול את דבריך. ק"ו אם נחבר הכל ביחד...
 

גוססי2

New member
מרכז נטעים העלוב שוב מחק הודעתי

זאת ועוד, הוא חסם את אחי גוססי1, ולכן לא נותרה בידי ברירה אלא לגייס את אחי השני גוססי2 (האם הזכרתי שיש לי משפחה גדולה?). ראשית לכל אשיב את הודעתי המקורית. כך כתבתי: התורה שבכתב מעניקה לגוי הנמצא תחת שלטון יהודי יחס לעילא ולעילא, וניתן למצוא בה פעמים רבות דרישה להתייחס לגוי בהגינות עם תזכורת חוזרת ונישנית "כי גרים הייתם בארץ מצרים". מאות שנים מאוחר יותר התורה שבע"פ הפכה את הדברים על פיהם וההלכות שנקבעו מסמנות את הגוי כמי שאינו בחזקת בן אדם על כל המשתמע מכך (רכושו הפך להפקר, דמו הותר ובנסיבות מסויימות נאסר להציל את חייו). שפע של חומר בנושא תוכל למצוא במאמר "גויים בהלכה" באתר דעת אמת. וכעת, תשובות לדבריך: "תפתח בזה שכל גוי יכול להתגייר" האם התשובה "כל יהודי יכול להתנצר" נשמעת לך כתשובה טובה לתלונות היהודים נגד היחס שהם קיבלו בגלות? לא?? כך חשבתי... "ומה לגבי יחס הגוי אל היהודי ? אין מה להרחיב. כולם יודעים" תשובות טובות מאלה הייתי מקבל בגן הילדים של בת אחותי (היא כמעט בת 3). אני כמעט חש נבוך על שעלי להסביר לך, אבל נראה שאין ברירה: אותו גוי גר-תושב החי לידך אינו פרעה, חמלניצקי, היטלר, סטאלין, טורקוומדה או טומי לפיד, ואנו שופטים אותו על מעשיו, לא על משהו שגוי אחר עשה לנו. האם ברור עד כאן? אם לא אשמח להרחיב בנקודה זו. "דמם של גויים הותר ? איפה ?" כיהודי מאמין אתה בודאי אמון על כתבי הרמב"ם. מדוע שלא תפתח משנה תורה (הלכות רוצח ושמירת נפש) ותלמד מה הוא אומר לנו אודות דינו של יהודי שהורג גוי? (רמז: לא הרבה...) "אפילו ונניח שאכן יש אפליה. הרי כל גוי יכול להתגייר, וכך "אפלייתו" נמנעת." נכון, וכל יהודי באירופה האנטישמית היה יכול להתנצר ולהנצל מפרעות ופוגרומים. האם עלי להמשיך ולפתח רעיון זה? [ובמאמר מוסגר שוב אציין את הדבר המעניין ביותר, והוא שבעוד התורה שבכתב דגלה בבירור בעריכת משפט צדק לגוי וביחס הוגן אליו, חכמי ישראל בדורות המאוחרים יותר סטו לגמרי מגישה זו וההלכות שהן פסקו הפוכות בתכלית לצוויי התורה שבכתב. אנא אל תספרו לנו יותר מעשיות על קדושת התורה, שכן אתם מזלזלים בה בריש גלי. נראה שדוקא "ההומנים מסוג מרצ" נאמנים לרוח התורה הרבה יותר מכם, "יהודים טובים".] [ועוד מאמר מוסגר: מרכז נטעים, ידידי המטורלל והחולה, אני אחזור ואציב עותק של הודעה זו ככל שידרש. אעשה זאת בימים ובלילות, בשבתות ובחגים, בשדות, ברחובות ועל החופים.]
 
על יחס התורה לגויים

ועל הטעיות דעת אמת עיין כאן http://www.beith-din.com/race.htm להכיר את דעת אמת ושאר הלוחמים בדת היהודית עיין כאן 20 מאמרים בנושא שאתה מחפש לחץ כאן
 

uuuaaa

New member
דמגוגיה

ההשוואה שעשית ממש לא קשורה. בוא ונמשיך את הקו מחשבה שלך: מישהו בא ומאיים עליך: "אם לא תירק על אמא שלך - אני יורה בך". מה הבעיה ? רק תירק עליה ! כל-כך הגיוני ופשוט. (זה בערך מה שנוצרים הציעו ליהודים) ולעומת זאת, אם אתה רוצה סוויטה במלון תצטרך לשלם הרבה. לא יעזרו לך טענות על אפליה. (זה בערך מה שהיהודים מציעים לכל גוי המעוניין) כלומר, הנוצרים הכריחו את היהודים לעשות דברים, שהם בניגוד לאמונתם, ואם לא - יענשו קשות. אך לעומת זאת, היהודים מציעים הטבות לכל מי שמוכן להשקיע קשה, וכל זה - ללא כל כפיה. "כל יהודי יכול להתנצר" הנוצרים איימו על יהודים ועינו אותם כדי שיתנצרו. היהודים לא ניסו להשפיע על עמים להתגייר. אתה מתלונן בשם הגויים על אפליה, אז עניתי לך: אתם יכולים להתגייר. אנחנו לעומת זאת לא מתלונים על אפליה. אנחנו רק רוצים שיתנו לנו לחיות ושלא יתנכלו אלינו. ומה עם זה שהיהודי צריך לעשות מאות מצוות קשות ומייגעות, ולעומתו הגוי חייב רק ב-7 מצוות קלות כדי להגיע לעולם-הבא ? וכן גוי למשל לא חייב מיתה על חילול שבת או מלקות על אכילת חזיר וכו' "אותו גוי גר-תושב החי לידך אינו פרעה... ואנו שופטים אותו על מעשיו, לא על משהו שגוי אחר עשה לנו" לא הבנת. לא טענתי שיחס התורה אל הגויים צריך להקבע ע"פ היחס שלהם אלינו. אני אומר, שמשום מה, תמיד מנסים להציג את יחס התורה את הגויים ולא מזכירים את היחס שקיבלנו מהם במשך כל הדורות. מה הקשר לפסקי הרמב"ם ? זה לימות המשיח. אין עכשיו סנהדרין. שמעת על "דינא דמלכותא דינא" ? אם המלכות השולטת אינה מפלה יהודים לרעה, אנו חייבים לקבל את מרותה ודיניה. לכן, אם יהודי הורג גוי, הוא חייב להיענש על-פי חוקי המלכות. מדין תורה.
 

גוססי2

New member
חה חה, מרכז נטעים האהבל מחק אותי

כל הכבוד לו, הוא לא מתייאש. מצד שני, גם אני לא :) הרי תשובתי המקורית: "אם אתה רוצה סוויטה במלון תצטרך לשלם הרבה" זה בדיוק מה שהנוצרים חשבו כשניסו לגרום ליהודים להמיר את דתם. הם בסך הכל ניסו להציל את נשמתך החוטאת מאש הגיהנום ואתה בא אליהם בטענות? זו כפיות טובה מצדך. לך לפינה ותתבייש. ""כל יהודי יכול להתנצר" הנוצרים איימו על יהודים ועינו אותם כדי שיתנצרו." זה בדיוק מה שאתה אמרת כהצדקה ליחס האיפה ואיפה שהיהדות נוהגת בגויים. אינך טוב יותר מהמיסיונרים הנוצרים. "אתה מתלונן בשם הגויים על אפליה" אתה טועה. לא בשם הגויים אני מתלונן אלא בשם התורה שבכתב אותה זנחתם. המצאתם מעשיה בדבר "תורה שבעל פה", הנחתם לרבנים מיזנטרופים להפוך ולסלף את הציוויים החשובים ביותר בתורה ואח"כ אתם מתפלאים על כל המכות שעמישראל חטף? קיבלנו בדיוק מה שמגיע לנו, והכל באשמת הרבנים הסלפנים. "ומה עם זה שהיהודי צריך לעשות מאות מצוות קשות ומייגעות, ולעומתו הגוי חייב רק ב-7 מצוות קלות כדי להגיע לעולם-הבא ?" יהודי לא צריך לקיים את כל המצוות האלה, ורובן הוא פרי מוחם הקודח של הרבנים הסלפנים שהמציאו את התורה שבע"פ. "אני אומר, שמשום מה, תמיד מנסים להציג את יחס התורה את הגויים ולא מזכירים את היחס שקיבלנו מהם במשך כל הדורות." יחס הגויים אלינו אינו רלוונטי לנושא. יחסה של היהדות לגוי צריך להיות הוגן וללא משוא פנים כי כך ציותה התורה שבכתב. "מה הקשר לפסקי הרמב"ם ? זה לימות המשיח. אין עכשיו סנהדרין." התחמקות סטנדרטית. גם כשהמשיח יבוא ותהיה סנהדרין הפסיקות האלה עדיין יהיו מנוגדות לתורה שבכתב ושום דבר לא ישנה זאת.
 

התולעת 1

New member
אשר יורוך לא תסור ימין ושמאל

רבינא ורב אשי הם סוף חכמי הגמרא, ורב אשי הוא שחבר הגמרא הבבלית בארץ שנער אחר שחבר רבי יוחנן את הגמרא הירושלמית בכמו מאה שנה ועניין שני הגמרות הוא (מה זה ``הגמרות``?) זה פירוש דברי המשניות וביאור עמקותיה ודברים שנתחדשו בכל בית דין ודין מימות רבנו הקדוש ועד חיבור הגמרא. ומשני הגמרות ומן התוספתות, ומספרא וספרי, מכולם התבאר האסור והמותר, הטמא והטהור, החיוב והפטור, הפסול והכשר כמו שהעתיקו איש מפי איש מפי משה רבנו מסיני. גם התבאר מהם דברים שגזרו חכמים (ניתן כוח ביד החכמים) כמו שכתוב על פי התורה אשר יורוך לא תסור ימין ושמאל. גם התבאר מהם דברים שגזרו חכמים ונביאים שבכל דור ודור לעשות סייג לתורה כמו ששמעו ממשה בפירוש, שנאמר: ושמרתם את משמרתי ועשו משמרת למשמרתי - עשו משמרת למשמרתי. וכן התבאר מהם הנהגות תקנות שהתקינו בכל דור ודור כמו שראו בית דין של אותו הדור לפי שאסור לסור מהם, שנאמר לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל. וכן משפטים ודינים מופלאים שלא קבלו ממשה, ודנו בהם בית דין של אותו הדור שהתורה נדרשת בהם י"ג מידות, ופסקו אותו הזקנים וגמרו שהדין כך הוא. הכל חיבר רב אשי בגמרא מימות משה ועד ימיו. וחברו חכמי המשנה חיבורים אחרים לפרש דברי התורה רבי הושעיא תלמידו של רבנו הקדוש חבר ביאור ספר בראשית, רבי ישמעאל פירש מאלה שמות עד סוף התורה והוא הנקרא מכילתא, וכן רבי עקיבא חיבר מכילתא וחכמים אחרים אחריהם חברו מדרשות והכל חובר קודם הגמרא הבבלית. נמצא רבינא ורב אשי וחבריהם סוף גדולי חכמי ישראל (כשאתה אומר ``חז``ל כשאתה שומע בכל מקום ``חז``ל – חכמינו זיכרונם לברכה, זה אלה מכאן ועד למעלה) אלה מעתיקי התורה שבעל פה, ושגזרו גזרות והתקינו תקנות, והנהיגו מנהגות ופשטה גזרתם ותקנתם ומנהגותם בכל ישראל בכל מקומות מושבותם. ואחר בית דין של רב אשי שחיבר את הגמרא וגמרו בימי בנו (פה זה נוגע לשאלתך) נתפזרו ישראל בכל הארצות פיזור יתר, והגיעו לקצוות ולאיים הרחוקים ורבתה הקטטה בעולם ונשתבשו הדרכים בגייסות, ונתמעט תלמוד תורה ולא נכנסו ישראל ללמוד בישיבותיהם אלפים ורבבות כמו שהיה מקדם אלא מתקבצים יחידים השרידים אשר ה` קורא בכל עיר ועיר ובכל מדינה ומדינה ועוסקין בתורה ומבינים בחיבורי החכמים כולם ויודעים מהם דרך המשפט היאך הוא
 

uuuaaa

New member
תשובה

"זה בדיוק מה שהנוצרים חשבו כשניסו לגרום ליהודים להמיר את דתם" השוואה מטופשת ואנטישמית וכבר ציינתי את זה. הנוצרים עינו יהודים והכריחו אותם להתנצר. היהודים לא הכריחו אף גוי. "זה בדיוק מה שאתה אמרת כהצדקה ליחס האיפה ואיפה שהיהדות נוהגת בגויים" לא אמרתי שום דבר כדי להצדיק את האיפה ואיפה. כי אין איפה ואיפה. "ואח"כ אתם מתפלאים על כל המכות שעמישראל חטף?" ייתכן שאתה עונה על ההגדרות האלה. "יהודי לא צריך לקיים את כל המצוות האלה, ורובן הוא פרי מוחם הקודח של הרבנים הסלפנים שהמציאו את התורה שבע"פ" יהודי צריך לקיים הרבה מאוד מצוות. מספיק אם נציין למשל את איסור "ביטול תורה" שחיובו הוא בכל רגע ורגע. גוי פטור מזה. לא משנה מי המציא את זה. כל יהודי חייב לקיים את המצוות האלה. "גם כשהמשיח יבוא ותהיה סנהדרין הפסיקות האלה עדיין יהיו מנוגדות לתורה שבכתב" מה אכפת לך מה יהיה אז. אנחנו מדברים על עכשיו. אתה זה שמתחמק.
 

גוססי2

New member
מי פה הערב-רב?

"השוואה מטופשת ואנטישמית וכבר ציינתי את זה." השוואה מדויקת למדי. הנוצרים הפלו בני דתות אחרות לרעה, ממש כיהדות הרבנית (בניגוד למצוות התורה). "היהודים לא הכריחו אף גוי" לא, הם סתם העניקו לעצמם את הזכות להתעלל במי שאינו שותף לאמונתם (בניגוד למצוות התורה). אצטט אותך: "אפילו ונניח שאכן יש אפליה. הרי כל גוי יכול להתגייר, וכך "אפלייתו" נמנעת. אז כל טענותיך נופלות". זו הודאה מפורשת ברצון לגייר את הגוי ע"י הפעלת לחץ עליו דרך פסיקה הלכתית מפלה, לא הוגנת ומנוגדת למצוות התורה. "לא אמרתי שום דבר כדי להצדיק את האיפה ואיפה" ועוד איך אמרת. כשהנוצרים רוצים להמיר את דתם של יהודים זה בבחינת "לירוק על אמא", אבל כשיהודים מנסים לכפות גיור זה "סויטה מפוארת". אינכם טובים מהם... ""ואח"כ אתם מתפלאים על כל המכות שעמישראל חטף?" ייתכן שאתה עונה על ההגדרות האלה." אולי, מי יודע? אבל לא בזה הענין. בגלל חטאינו גלינו מארצנו, וחטאנו הראשון הוא בסילוף מצוות האל. רבני ישראל לקחו מצוות מפורשות, סילפו ועיוותו אותן, וזה הוא "החטא הקדמון". רק הציונות החילונית והדמוקרטית השיבה עטרה ליושנה והתקרבה לרוח התורה האמיתית ולכן היא זו שזכתה להחזירנו לארץ ישראל... כן, ככה הכל יותר הגיוני. אגב, ידוע שאת הערב-רב אפשר לזהות לפי ההתלהבות בה הם מאמצים מנהגים מסויימים אותם הם מגנים רק כשהגויים נוקטים בהם (אפליה על רקע דתי, לדוגמה). "לא משנה מי המציא את זה" אה, את זה כבר הבנו מזמן. לא מצוות התורה מנחות את המאמין אלא גחמות הרבנים, ואלה - כפי שהראיתי - בעטו בתורה ככלי אין חפץ בו. גם כן יהדות... "מה אכפת לך מה יהיה אז. אנחנו מדברים על עכשיו. אתה זה שמתחמק." לא. אני מתעקש לדון באופי המוסרי של המצוות שלכם, ואתם מנסים להמנע מהמבוכה בחזרה אובססיבית על המאנטרה "כרגע אין סנהדרין". המצוות שלכם לא נעשות יותר מוסריות רק בגלל שאי אפשר כרגע לממש אותן, ממש כמו שתורתו של האנטישמי המצוי לא ניתנת למימוש כי השלטון עדיין לא בידיו.
 

answers2

New member
להבנת דברי גוססי

אתה טוען שבתורה שבכתב דורשת יחס הומני למי שאינו יהודי , לעומת "הרבנים" שכביכול הפכו את הדברים . הסקרנות עולה בי . האם כוונתך לדברים הללו:(דברים פרק כ'): "י כי-תקרב אל-עיר, להלחם עליה--וקראת אליה, לשלום. יא והיה אם-שלום תענך, ופתחה לך: והיה כל-העם הנמצא-בה, יהיו לך למס--ועבדוך. יב ואם-לא תשלים עמך, ועשתה עמך מלחמה--וצרת, עליה. יג ונתנה יהוה אלהיך, בידך; והכית את-כל-זכורה, לפי-חרב. יד רק הנשים והטף והבהמה וכל אשר יהיה בעיר, כל-שללה--תבז לך; ואכלת את-שלל איביך, אשר נתן יהוה אלהיך לך. טו כן תעשה לכל-הערים, הרחקת ממך מאד, אשר לא-מערי הגוים-האלה, הנה. טז רק, מערי העמים האלה, אשר יהוה אלהיך, נתן לך נחלה--לא תחיה, כל-נשמה. יז כי-החרם תחרימם, החתי והאמרי הכנעני והפרזי, החוי, והיבוסי--כאשר צוך, יהוה אלהיך. יח למען, אשר לא-ילמדו אתכם לעשות, ככל תועבתם, אשר עשו לאלהיהם; וחטאתם, ליהוה אלהיכם." ושמא לדברים הללו:(שמות לד) "יב הישמר לך, פן-תכרות ברית ליושב הארץ, אשר אתה, בא עליה: פן-יהיה למוקש, בקרבך. יג כי את-מזבחותם תיתוצון, ואת-מצבותם תשברון; ואת-אשריו, תכרותון. יד כי לא תשתחווה, לאל אחר: כי יהוה קנא שמו, אל קנא הוא. טו פן-תכרות ברית, ליושב הארץ; וזנו אחרי אלוהיהם, וזבחו לאלוהיהם, וקרא לך, ואכלת מזבחו. טז ולקחת מבנותיו, לבניך; וזנו בנותיו, אחרי אלוהיהן, והזנו את-בניך, אחרי אלוהיהן. יז אלוהי מסכה, לא תעשה-לך" ואולי לזאת כוונתך:דברים ז' "א כי יביאך, יהוה אלוהיך, אל-הארץ, אשר-אתה בא-שמה לרשתה; ונשל גויים-רבים מפניך החיתי והגרגשי והאמורי והכנעני והפריזי, והחיווי והיבוסי--שבעה גויים, רבים ועצומים ממך. ב ונתנם יהוה אלוהיך, לפניך--והכיתם: החרם תחרים אותם, לא-תכרות להם ברית ולא תחונם. ג ולא תתחתן, בם: בתך לא-תיתן לבנו, ובתו לא-תיקח לבנך. ד כי-יסיר את-בנך מאחריי, ועבדו אלוהים אחרים; וחרה אף-יהוה בכם, והשמידך מהר." ובהמשך שם: "יז כי תאמר בלבבך, רבים הגויים האלה ממני; איכה אוכל, להורישם. יח לא תירא, מהם: זכור תזכור, את אשר-עשה יהוה אלוהיך, לפרעה, ולכל-מצריים. יט המסות הגדולות אשר-ראו עיניך, והאותות והמופתים והיד החזקה והזרוע הנטויה, אשר הוציאך, יהוה אלוהיך; כן-יעשה יהוה אלוהיך, לכל-העמים, אשר-אתה ירא, מפניהם. כ וגם, את-הצרעה, ישלח יהוה אלוהיך, בם: עד-אבוד, הנשארים והנסתרים--מפניך. כא לא תערוץ, מפניהם: כי-יהוה אלוהיך בקרבך, אל גדול ונורא. כב ונשל יהוה אלוהיך את-הגויים האל, מפניך--מעט מעט: לא תוכל כלותם מהר, פן-תרבה עליך חית השדה. כג ונתנם יהוה אלוהיך, לפניך; והמם מהומה גדולה, עד הישמדם" ואולי במדבר לג : נ וידבר יהוה אל-משה, בערבת מואב, על-ירדן ירחו, לאמר. נא דבר אל-בני ישראל, ואמרת אלהם: כי אתם עברים את-הירדן, אל-ארץ כנען. נב והורשתם את-כל-ישבי הארץ, מפניכם, ואבדתם, את כל-משכיתם; ואת כל-צלמי מסכתם תאבדו, ואת כל-במותם תשמידו. נג והורשתם את-הארץ, וישבתם-בה: כי לכם נתתי את-הארץ, לרשת אתה. ........ ואם-לא תורישו את-ישבי הארץ, מפניכם--והיה אשר תותירו מהם, לשכים בעיניכם ולצנינם בצדיכם; וצררו אתכם--על-הארץ, אשר אתם ישבים בה. נו והיה, כאשר דמיתי לעשות להם--אעשה לכם. {פ} או זה: "כט כי-יכרית יהוה אלהיך את-הגוים, אשר אתה בא-שמה לרשת אותם--מפניך; וירשת אתם, וישבת בארצם. ל השמר לך, פן-תנקש אחריהם, אחרי, השמדם מפניך; ופן-תדרש לאלהיהם לאמר, איכה יעבדו הגוים האלה את-אלהיהם, ואעשה-כן, גם-אני. לא לא-תעשה כן, ליהוה אלהיך" לזה?: " יז זכור, את אשר-עשה לך עמלק, בדרך, בצאתכם ממצריים. יח אשר קרך בדרך, ויזנב בך כל-הנחשלים אחריך--ואתה, עייף ויגע; ולא ירא, אלוהים. יט והיה בהניח יהוה אלוהיך לך מכל-אויביך מסביב, בארץ אשר יהוה-אלוהיך נותן לך נחלה לרשתה--תמחה את-זכר עמלק, מתחת השמיים; לא, תשכח. {פ}"
 
למה אתה מקלל את מרכז נטעים

האידיוט ? גוססי2 לא מתאים לך לקלל את החולירע מרכז נטעים.
 

גוססי2

New member
אני מקלל? חו"ח

בסך הכל ציינתי עובדה הידועה לכל בר-בי-רב. להיפך, אני מאחל לו רק טוב, אושר ועושר כל ימי חייו.
 
כאן תוכל למצוא מידע לשאלתך

אתר הידברות הוא מקור מצויין לקבל אינפורמציה על היהדות. כאן תוכל למצוא ציטטות של מדענים שונים והתייחסותם לנושא. בהצלחה, בועז מצגר
 
ומה עם מידע לשאלתי?

ששאלתי לפני כל-כך הרבה זמן, ואתה עשית קולות כאילו אתה עומד לענות?
 
למעלה