אסטרטגיות למידה - בזמן מבחן
אולי נצליח לעשות כאן את הניסיון ללמד אסטרטגיות למידה בזמן פחות או יותר על אמת... תצטרפי אלי לתרגיל הזה ? מתחילים – לפני שבכלל את מתחילה לענות על המבחן, יש כמה דברים טכניים שצריך לעסוק בהם, ולפעמים העיסוק בהם מוריד חלק מהלחץ, מסדר במוח מה קודם ומה אחר כך... ואז.. לפעמים... צינורות הידע יכולים לזרום ביתר קלות, כשהם משוחררים. 1. כשאת רואה את המבחן - צריכה קודם כל לבדוק מה נדרש. בכלל בלי לחשוב איך את עונה, ומה את יודעת או לא יודעת. 2. מחלקת את הזמן לפי הנקודות של השאלה – אם שאלה גדולה, דורשת יותר זמן, וכו'... 3. מתחילה לעבור על השאלות לפי הסדר שהחלטת. 4. קוראת שאלה ומנסה להבין רק מה אומרת השאלה. לא מה צריך לענות, אלא מה מבינים ממנה. (זאת כדי להוריד את הלחץ מהתשובה... לשחרר את המוח כפי שאמרתי... הצינורות יהיו פנויים). לפעמים האינפורמציה שיש בשאלה מאד עוזרת. 5. בשאלה בודקת – מה צריך לענות. מסמנת לפי מספר המטלות שיש בה (תאר והסבר – 2 מטלות, למשל...) 6. אחרי שמבינה את כל מה שהשאלה נותנת, וכל מה שצריכה לענות, רושמת בנקודות קצרצרות, על מה את צריכה לענות... מה יהיה הסדר בו תעני על השאלה. בדרך כלל בשלב הזה, מרוב עיסוק בשאלה ובאינפורמציה, משתחרר די הרבה לחץ, ומתנקים הצינורות (אלו מקודם...) ואפשר להתחיל להזרים את האינפורמציה של מה שזוכרת מהלמידה לקראת המבחן מהמוח לנייר.. 7. כשמסיימת לענות על השאלה – בודקת האם היא תואמת את מה שביקשו בשאלה, האם ענית על כל מה שביקשו. 8. כך עוברת שאלה שאלה, ומסמנת כל שאלה שענית עליה. 9. בדיקה בסוף המבחן שענית על הכל. 10. שכתוב אם יש צורך... (שפצור.. התשובה..) אני מציעה, שתתאמני על הדרך הזו הרבה לפני מבחנים. אולי כבר בכל שיעורי בית שיש לכם. וגם לפני מבחן לענות בכתב... לראות אם הזמן מספיק.... אולי צריך להזדרז בביצוע – אם מתאמנים מספיק בבית, הכל נהיה זריז יותר במבחן. עד כאן, ממליצה לנסות – כשתיתקלי בעוד עניין – אנחנו כאן... יאללה... לנסות