אלוקים אינו פיזי
אבל גם מושגים מופשטים ניתנים להוכחה מסתברת. הוכחת האלוקים אינה מסתברת משום שכמה נעלמים לא מובנים קיבלו הסבר ע"י השערה - כלומר היפותיזה, כפי שאתה טוען. טענתך היא השערה ללא בסיס. הוכחת האלוקים מסתברת כמו שכל החלקים בפזל מתאימים זה לזה לא בגלל שבמקרה כל החלקים בפזל מתאימים זה לזה, אלא בגלל שאלו החלקים המקוריים בשלם של הפזל לפני שנחתך. ההבדל הוא שהפזל נחווה בחושינו, ואילו ההוכחה האלוקית אינה נחווית בחושינו. ואתה יכול לטעון שבגלל שהחווייה אינה חושית והמוכח אינו פיזי אין כאן הוכחה. סמנטית אין לי בעיה עם טענתך. אינני מתכוונת לשכנע אותך בהוכחה הלוגית הקיימת בתודעתי, משום שאין לי הכלים ההסברתיים לכך, ואין לי כל כוונה לשכנע את מי שאינו מחפש את האלוקים מאותו המקום שמחפשת פותחת השרשור. אינני מחב"ת כלל וכלל. אם הימנעותי מלנסות לנצח אותך בויכוח הלוגי תשכנע אותך שאין לי הוכחה - אין לי רצון לשנות את דעתך, משום שאני גורסת שרצונך כבודך. רצונך - כבודך, דיעותיך מכובדות וגישתך מכובדת. אמת בדבריך, שחוסר הרווח של המחב"ת אינו ההוכחה לאמיתת דבריו של המחב"ת. זה רק סימן ראשון שמאפשר לי לנטרל כוונות רווח כספי וסוגים שונים של חוסר יושר. חוסר כשלים לוגיים בהמשך, היקף המידע ורוחב התמונה המתבארת למי שלומד את אמיתות התורה, כמו גם מערכת ההוכחות הרחבה ברמת הפזל שהדגמתי בתשובותי בשרשור זה - כאשר כל אלה מצטרפים לסימן הראשון, הם הם המצרף המוכיח לי את אמיתות הדרך היהודית. כמובן שמדובר בתהליך ארוך וממושך, ובתחילתו ההסתמכות היא על סימנים המעידים והוכחה בסיסית, ולא על הוכחה חותכת רחבה. אסיים בסיפורו של הרב יהונתן אייבשיץ, שכבר בילדותו נודע לגאון גדול. נודע שמעו של היהודי הקטן למלך, והוא הזמינו לבוא לבקרו בארמונו, בלי שהודיעו כיצד להגיע לחדרו. בזכות חוכמתו הגיע הילד הקטן לארמון ולחדרו של המלך. התפעל המלך ושאל את הילד: כתוב בתורתכם "אחרי רבים להטות". הנה אתם רואים שהנוצרים הם הרבים, והיהודים הם המעטים. והלא עפ"י דברי תורתכם עליכם ללכת לפי דעת הרוב - האמונה הנוצרית! ענה לו הילד: מה שכתוב "אחרי רבים להטות", זה כאשר אין יודעים את האמת. אבל כאשר יודעים את האמת, גם אם כל העולם יגיד ההיפך, אין סיבה להאמין לו. כאשר הלכתי לארמונך שאלתי אנשים איזו הדרך לארמון, ושמעתי בעצתם, עפ"י הרוב. אבל היום, כאשר אני יודע היכן הארמון, אם כל האנשים בדרכי יאמרו לי שהכיוון הוא הפוך, לא יוכלו להטעותני, שהרי כעת יודע אני את הדרך בוודאות.