אני קורא עכשיו ספר על NLP

falcor11

New member
אני קורא עכשיו ספר על NLP

קראתי על הקטע של השליטה והובלה של שיחה לכיוון שאני רוצה, תוך כדי שאני קורא נזכרתי בדיון שהיה לי לפני שבוע עם הבוס (אז לא ידעתי על NLP) דנו שם באיזה נושא, ורק לי היה את האומץ להזכיר נושא מסוים שלכולם זה הציק. הזכרתי את זה, והוא אמר כי יתייחס לעניין בסופו של הדיון. לאחר שכל האנשים דיברו. הוא התחיל לדבר על העניין, והתחיל להצדיק את עצמו ועוד היה שם עוד אחד שקשור לנושא, שבעצם אחראי על העניין שגם נתן לו פידבק. ואחרי שהוא דיבר, קיבלתי את רשות הדיבור. (להזכירכם שלא ידעתי על NLP באותו זמן) התחלתי את ההתגוננות בהסכמה עם הבוס על כמה שהוא צודק (בחלק מהדברים). אני זוכר אפילו שטון הדיבור היה כמו שלו. לאחר שראיתי כי אני מקבל תשומת לב טובה ממנו, התחלתי לומר את כל הדברים שלא צריכים להיות והנמקתי (דיברתי עכשיו בטון רגוע יותר). הוא ישר התגונן והשתיק אותי והתחיל להסביר את עצמו כמה שהוא צודק . למרות שכלל ההסכמה של החדר הייתה איתי (בכלל היו בשוק איך דיברתי אליו בביטחון כזה). בסופו של דבר, סיכום הדיון היה מה שהבוס רצה. לאחר שאני קורא את הספר של NLP. אני רואה שרוב הדברים שעשיתי הם טובים. חוץ מקטע שאולי להתגונן בעזרת שאלות מנחות . השאלה היא, מהי הטקטיקה הכי טובה בדיונים כאלה? (בייחוד כשהבנאדם נעול על הדעה שלו, והוא בעמדה בכירה ממני ולכן הוא חושב את עצמו יותר) האם אתם יכולים לתת לי דוגמאות ליישום NLP שעשיתם? לא חייב להיות סיטואציה עם הבוס. חסר לי בספר דוגמאות, יש אבל לא מספיק. הייתי רוצה לראות יותר קטעים של דו-שיח שאני אוכל ללמוד מהם. תוכלו לתת לי דוגמא כללית ליישום NLP שעשיתם, והדבר עבר בהצלחה למרות הסיכויים הקטנים שלו להצלחה ?רק להגברת המוטיבציה :)
 
איזה ספר אתה קורא?

כעיקרון, כל נושא ההצטרפות (Pacing) נועד על מנת ליצור מצב שנקרא באנגלית רפור (Rappor) מצב רפור הוא מצב שבו שני אנשים או יותר נמצאים על אותו התדר, באותו הראש, מדברים באותה השפה, (=זה בדמויים), אך גם בדרך כלל נושמים באותו הקצב, קצב הלב שלהם די דומה, הם נמצאים באותה הפוזיציה פחות או יותר. כאשר נוצר התאום הזה, ניתן לעשות הובלה. רפור נוצר בין אנשים לרוב כאשר הם מדברים על אותו הנושא, וניתן לראות את זה בפאבים, כשאנשים יושבים באותה התנוחה, אפשר גם להבחין ולשים לב שהנשימה שלהם זהה. רפור נוצר גם אצל נשים, חברות שהן הרבה זמן ביחד לדוגמה, הן מקבלות את המחזור החודשי באותו הזמן. אפשר לקחת גיטרה, ולכוון שני מיתרים שיהיו מכוונים לאותו התדר, ואז תראה איך כאשר אתה פורט על אחד, השני נע גם כן מבלי שנוגעים בו. כך לדוגמה שוברת זמרת עם קול גבוה כוס קריסטל, היא פשוט יוצרת רפור עם הכוס בתדר הקול שלה. למה לדעתך אסור לצעוד על גשרים בצעידה אחידה? למה זה עלול להפיל את הגשר? כי אם זה יצור מצב של רפור זה עלול לגרום לגשר לרעוד באותו התדר, ואז הוא יתפרק. בדיוק כמו שהכוס נשברה. יש דרכים רבות להשיג רפור, אחד מהם הוא באמת כפי שמצויין באתר רטר ע"י הצטרפות בתוכן הדיבור, אך גם ניתן ע"י התאמת הנשימה, התאמת מקצבים שונים כגון אם מישהו מנדנד רגל, או פוסע הלוך ושוב בחדר, ניתן לעשות הצטרפות למקצב ההליכה. ניתן לעשות גם קרוס ולהתאים לדוגמה את מקצב ההליכה דרך נידנוד קל ביותר של הרגל או היד. ועוד ועוד ועוד יש גם טכניקות של הדמיה אקטיבית אשר יוצרות רפור בין שני אנשים. ברגע שמשיגים רפור, או אז ניתן לעשות הובלה. בדיוק כמו שני המיתרים של הגיטרה שמכוונים בול ביחד, זה הרפור, כאשר פורטים על אחד השני נע, זו הובלה. ניתן לעשות דברים מופלאים ע"י תירגול של בניית רפור ואז הובלה. ו/או כל דבר אחר. עכשיו לגבי מה שכתבת אחת מהנחות הנל"פ היא: "משמעות התקשורת הינה התגובה שאתה מקבל" The meaning of the communication is the responce you get עכשיו, אם התגובה שקיבלת היתה הפוכה למה שרצית לקבל, סימן שעשית משהו שלא עבד! בנל"פ אומרים, כאשר משהו לא עובד, עשה כל דבר אחר!! אז טוב מאוד שהצלחת לקבל את מלא תשומת ליבו, אבל בתוצאה הסופית לא קיבלת את שרצית (אני עושה פה הנחה שלא קיבלת, לפי סיפורך) הוא התגונן והצטדק, כלומר קיבלת תגובה הפוכה - זה נקרא Polarity responce וזה אומר שעליך קודם כל לבחון את סגנון התקשורת של הבוס שלך, ואחרי שאתה יודע מהו סגנון התקשורת שלו, עליך לדבר אליו בשפה שלו, ואז להסביר לו בדרך שלו את הבעיה. יש תחום שלם בנל"פ שנקרא Slight of Mouth אשר בו יש טכניקות שונות של לקחת את מילות האדם שעימו אתה מתכווח ולסובב אותן באופן לוגי כך שהוא יסכים עימך. (ולא משנה העמדה שלו). אך גם בשביל לעבוד עם S.o.M עליך ליצור רפור! עוד דבר, אם הוא חושב את עצמו יותר ( שים לב שגם יכול מאוד להיות שאולי אתה טועה! וזו רק התפיסה שלך את אותו אדם) אך נניח שאתה לא טועה, אם הוא חושב את עצמו יותר, כשאתה מדבר עימו עליך לגרום לו להרגיש שהוא מעליך ולא שאתה מערער את מיקומו/ עמדתו או מציג אותו באור שלילי. טוב היית עושה אם היית מציג את דבריך בארבע עיניים אולי! כמובן שהכל מובנה על תוכן דבריך. בהצלחה מיק.
 

falcor11

New member
ספר על NLP בהנחיית REX STEVEN

נדמה לי ובהקשר לסיפור שלי, תזכור שמה שקרה שם קרה לפני שידעתי בכלל NLP. רק עכשיו כשאני קורא את הספר, אני מנתח את הדיון שהיה. אתה צודק, העמדה שלו באמת הייתה התגוננות בשל מעמדו, ואולי אם זו הייתה שיחה בארבע עיניים, אז היה יכול להיות לי יותר קל. השאלה היא האם בעזרת NLP אני יכול "לנצח" במצבים כאלה? פשוט קשה לי לחשוב על דרך שאפשר היה להוציא אותו מעמדתו. עפ"י התשובה שלך, אני רואה שאתה שולט בNLP. השאלה היא כמו ששאלתי מקודם, אתה יכול לתת דוגמא שהשתמשת בNLP? דוגמא קיצונית כשסיכויי ההצלחה שלך מועטים, ובעזרת NLP הצלחת לעשות משהו לטובתך?
 
מתנצל על התשובה המאוחרת

פשוט לא זכרתי סיטואציה ספציפית שנתתי את תשומת ליבי עליה.. כי פשוט בשלב מסוים כאשר הטכניקות הופכות למיומנות, אדם כבר לא שם לב אליהן ומבצע אותן מתוך היסח הדעת. אז גם לא זוכרים את המקרה באופן ספציפי.. אז הנה חזרה אלי סיטואציה, באחד הפעמים שחזרתי לארץ, בזמן שהותי בחול, רציתי לבדוק עד כמה הנל"פ יכול לעזור לי. החלטתי לבקש מחבר שאני מכיר טוב מאוד, ושידעתי שתשובתו תהיה שלילית בעליל, בקשה חריגה ביותר.. כבר לא זכור לי בדיוק מה ביקשתי, אבל זה היה משהו מעט אבסורדי, הוא היה צריך ללכת לאן שהוא בשביל לאסוף משהו שאולי בכלל לא צריכים.. משהו כזה.. אבל דאגתי שזה יהיה משהו אבסודי, ושאותו חבר (בגלל הטיפוס שהוא) יתחמק מזה. ואז יצרתי רפור בינו לביני, הבאתי את עצמי ובכך אותו למצב "כן" Yes State ואז ביקשתי, וכמובן שהוא נענה :) האם אני יכול להוכיח באופן מעבדתי שכל מה שעשיתי זה הביא לי את התוצאה - לא. אבל זה גם לא קריטי. כי את התוצאה שחיפשתי, כלומר שהוא יסכים, קיבלתי! וזה בעצם כל הרעיון. להשיג את התוצאה שאתה מחפש. אם אזכר בעוד מקרים אספר לך.. בהצלחה מיק.
 

יחפנית

New member
פלקור 11

נראה לי שאת הסיבה העיקרית להכשלך המשימתך .... כבר ציינת בהודעה במילה ....... " לנצח" nlp לווא דווקא הינה שיטה לנצח . אלא שיטה להגיע לאדם השני ולעזור לו במקום בו הוא תקוע . לפני שאתה מתחיל ליישם את ה"שיטה" על אחרים . אולי מן הראוי להבין את העיקרון של ה-נ.ל.פ . ניורו , לינגויסטיק , פרוגרמינג . ניורו - המערכת העיצבית לינגוויסטיק - שפה פרוגרמינג - תיכנות . או .... במילים אחרות הבנת הקשר בין השפה והמערכת העיצבית שלנו , ובעיקבות ידע זה לתכנת מחדש את המערכת . או לקבל כלי שיעזור לנו להגיב באופן שונה . בדרך כלל ניתן להפעיל את ה-נ.ל.פ באופן אישי . או לעזור בעזרת ה- נ.ל.פ לאחרים להתמודד עם קשיים תגובתיים הקיימים אצלהם . למרות שהידע הזה של הנ.ל.פ מביא אותנו ליכולת מניפולטיבית על הסביבה שלנו , עדיין לא נראה לי שהמטרה העיקרית של זה הינו לנצח . אלא להביא ליותר הרמונייה תיפקודית . ההבדל בין הדוגמא שרוח מדבר הביא לך , והדוגמא שלך . זה שרוח מדבר עשה ניסוי , אולם מוקד הניסוי לא היה החבר שלו , אלא הוא עצמו . בכך שהוא השתמש בחשיבה חיובית לגבי הניסוי , וצפה בדימיונו את הצלחת הניסוי , חרף הבחירה שלו באובייקט " קשה" לכאורה . אז הוא צלח במשימה . הוא לא ניסה להוכיח או לקבל דבר למעט תירגולת והוכחה פנימית לגבי הידע האישי שלו . אולם .... בדוגמא שלך , אתה יצאת להוכיח את הבוס על טעותו . מבחינה מנטאלית אתה יצאת למאבק תוך נסיון שימוש בטכניקה שקראת עליה . במאבק קיימים מפסידים ומנצחים . אז בוא ונסה שוב את אותו דבר , רק שהפעם אל תנסה לשנות את הבוס . ולא להוכיח אותו או לנצח אותו . הפעם דמיין את אותו הדבר רק שבהתחלה , תחליט שהבוס תקוע בעמדה שלו , והוא זקוק לעזרה . עכשו דמיין איך תגיד לו את הדברים כשהמטרה הינה לעזור לו . בברכה אני
 
למעלה