אני רוצה ללמוד מדעי התזונה

אבירן14

New member
אני רוצה ללמוד מדעי התזונה

אם כדי אני חובב ספורט בנוסף ואני רוצה לדעת עוד הופצויות שנותנות בלימודים אלו אני השמח לעזרה כי אני דרך הגב אני יודע שזה משתלב מאוד אני רוצה ללמוד לתואר
 

אלי ו.

New member
באמת ניסיתי להבין

אבל לא הצלחתי להבין מההודעה שלך מה אתה מנסה לשאול. הבנתי את הפרטים הבאים: 1. אתה רוצה ללמוד תזונה. 2. אתה חובב ספורט. (האם זה רלבנטי לשאלה שלך? זה לא ברור) 3. אתה מעונין לדעת על אופציות אבל לא ברור באיזה הקשר. (האם אתה שואל איפה אפשר ללמוד תזונה בישראל?) 4. אתה יודע שזה משתלב (האם התכונת "משתלם"?) נשמח לענות אם תנסה לנסח את השאלה מחדש בצורה מובנת יותר. בברכה.
 

אבירן14

New member
לגבי התזונה

1. אני רוצה לדעת במה אפשר לעסוק בו אם השכר הוא מספק הוא סביר 2.אישית אני עושה קורס מדרכים ביולי עד תחילת הלימודים ורצתי לדעת אם השתלבות שלהם טובה 3.ולפי מה שהבנתי זה בערך 80 אחוז בנות והאם זה נכון ותודה על התשובה
 
כן זה נכון

ואל תתרגש מתגובות רדודות של אנשים שנתפסים לזוטות כמו שגיאות כתיב וכדומה, יש לך עוד זמן ואתה יכול ללמוד מטעויות ולהשתפר(וכדאי לך ),בכל מקרה תמיד מומלץ לעבור על כל הודעה לפני שאתה משגר אותה לפורום ב'תצוגה מקדימה'. מדעי התזונה ניתן ללמוד בפקולטה לחקלאות שממוקמת מול מכון ויצמן בצפון העיר רחובות ,והיא חלק מהאוניברסיטה העברית בירושליים, לגבי ה% בנים בנות, יש בזה משהו, יש יותר בנות:) קח בחשבון כי ,למרות שיש לך עוד הרבה זמן ,לכל מוסד אקדמי וכמעט לכל לימודים אקדמיים יש תנאי קבלה בהם צריך לעמוד, כמו ממוצע ציוני בגרות וציון המבחן הפסיכומטרי, מהם עושים שיקלול ולפיו נקבע ציון ההתאמה שלך למקצוע. לגבי כל שאר השאלות אני לא יודע לתת לך תשובה מוצקה אז נחכה למומחים:)
 

ykliger07

New member
אכן כדאי לבדוק

את תנאי הקבלה, ראשית כי יכול להיות שבעוד מספר ימים כבר נסגרת ההרשמה (אם כבר לא נסגרה) ושנית צריך ציון בגרות ופסיכומטרי די גבוהים. משנה לשנה הדרישות עולות הגלל הביקוש הרב. כמו כן ניתן ללמוד תזונה בתל חי. הרמה שלהם לא נופלת מהפקולטה בחלק מהקורסים, ממה שהבנתי. בהצלחה.
 

אלי ו.

New member
עוד תשובות

1. מדיאטניות שאני מכיר עולה שהשכר במגזר הציבורי לא גבוה במיוחד. אם אתה מחפש מקצוע בו המשכורת הממוצעת גבוהה יותר, לך להיי טק. בשוק הפרטי, אם תמצא נישה מתאימה, כבר ראיתי אנשים שגם בלי תואר מרוויחים יפה. 2. אחרי תואר בתזונה אין לך מספיק ידע כדי לעבוד בתזונת ספורט, מדובר בהשתלמות נפרדת, בד"כ בחו"ל. הרקע בין תזונה לספורט יכול להשתלב יפה, ברמה הגבוהה אתה יכול להסתכל על יאיר להב שעושה את זה. (אבל הוא גם תזונאי ספורט וגם הרבה יותר ממדריך) בקשר למקומות לימוד, כתבו כאן על הפקולטה לחקלאות ועל מכללת תל חי, למיטב ידיעתי יש גם חוג לתזונה במכללת אריאל.
 

יודיX3

New member
אגב תזונאי ספורט

ניגשתי ליאיר להב בהשתלמות שהיתה שבוע שעבר בוינגייט והצגתי עצמי כאחד שמתחיל לימודי תזונה בקרוב ומעוניין להמשיך לכיוון של תזונאי ספורט ושאלתי אותו כיצד מקבלים את התואר הנ"ל. להפתעתי הוא סיפר לי שאין הסמכה אוניברסיטאית, לא בארץ וגם לא ידוע לו על חו"ל שנותנת הסמכה "תזונאי ספורט". מי שקורא לעצמו "תזונאי ספורט" הוא בדר"כ אחד שסיים תואר בתזונה באוניברסיטה/מכללה ועשה קורס כזה או אחר בוינגייט או בחו"ל שעוסק בנושא. לעניות דעתי נשמע טיפה יומרני להקרא "תזונאי ספורט" לאחר קורס בוינגייט.
 

אלי ו.

New member
כיום אין הסמכה אוניברסיטאית

יאיר להב יחד עם כ 25 תזונאים עשו מסלול אקדמי בן שנה אחת באונ' ת"א בתזונת ספורט. ממה שהבנתי המסלול הזה היה חד-פעמי (היו קורסי "חדר כושר" לתזונאיות אבל זו לא הכשרה בתזונת ספורט)
 

ykliger07

New member
במסלול של

"תזונת ספורט" לומדו ככל הנראה בעיקר פיזיולוגיה של מאמץ + מספר קורסי הרחבה בתזונה, שניתן לקבל חלק מהם בתואר שני. זה לא מה שיעשה אותך תזונאי ספורט מדופלם. כדי להיות תזונאי ספורט או להיות תזונאי שנותן עצות גם לספורטאים צריך ראשית להיות ספורטאי (או בעבר) ואני לא מתכוון לפעמיים חדר כושר בשבוע, או 3 פעמים ריצה קלה בפארק. שנית צריך להשליך את הידע המיקצועי שנירכש בתואר ראשון וכן להוציא ממאמרים ומספרות את המידע הרלוונטי. בסופו של דבר גופו של הספורטאי הוא כמו גוף כל האדם, כאשר מערכות מסוימות באות ליתר ביטוי. לכך צריך איש מיקצוע טוב בעל היגיון בריא (מה שלא ממש מלמדים בפקולטה לצערי). מספר דוגמאות: 1. אנטי אוקסידנטים - חשובים לכולם ולספורטאים יותר. 2. שתיה- כנ"ל 3. תזונה מאוזנת מבחינת אבות המזון- גם לספורטאים אך כאן חשוב גם תיזמון הארוחות. 4. מינרלים - חשוב מאוד למאזן הנוזלים ותקינות המערכות - לספורטאים כמובן שחשוב אך קריטי במצב של הזעה מרובה. וכו' וכו' כמו כן ישנם נושאים שמאוד התפתחו כמו תזונה בזמן מאמץ ואחרי מאמץ ועליהם יש המון מאמרים שכל תזונאי (וגם לא) יכול לקרוא וללמוד מהם.
 
תוזנאי ספורט צריך להיות ספורטאי?

אולי גם קרדיולוג צריך להיות חולה לב ואלרגולוג צריך להיות חולה אסטמה כדי שיוכלו לתת עצות למטופליהם? כל פעם אתה מפתיע אותי מחדש בשטויות שאתה יכול לכתוב.
 

moran f

New member
כמובן!

איך קרדיולוג יכול לצנתר מישהו בלי לדעת בעצמו איך זה מרגיש? כמובן, זה יוצר בעייה נורא גדולה לאונקולוגים.
 

pattos

New member
ואנדו' הכי מסכן...

צריך להיות גם חולה סכרת, גם עם בעיה בייצור הטסטסטרון הטבעי, וגם סובל מתת תפקוד של בלוטת התריס.
 

אלי ו.

New member
הייתי ממליץ לך לדבר עם ענת דיין

תזונאית ספורט העובדת באיכילוב שעושה את הדוקטוראט שלה בימים אלה. היא כנראה לא מעודכנת כמוך ובודאי שאינה נחרצת כמוך בנושא האנטיאוקסידנטים ונושאים אחרים. אני לא אומר שהטענה שלך מופרכת אלא שהנחרצות שלך מרתיעה מאוד. אנשים שבאמת חקרו את הנושא נוטים להיות פחות נחרצים.
 

m0sh3

New member
ספורט לא גורם לעליה ברמת הרדיקלים

בטווח הארוך. בתחילת תקופת הפעילות יש עליה ברמות הרדיקלים. עם הזמן, השריר מפתח אדפטציה למצב ומביא לירידה ברמות גורמי החמצון באמצעות פעילות מוגברת של אנזימים נוגדי חמצון ותכולה גבוהה יותר של חלבוני חום/שוק [HSP- Heat Shock Protein] . Exercise, oxidative stress and ageing. Journal of Anatomy (2000), 197: 539-541 Cambridge University Press.
 
למעלה