אורית המאפרת
New member
אני רוצה לספר לכם משהו
נעם מאד, אני דתל"שית, חיה עם חילוני גמור בקיבוץ של השומר הצעיר במרכז הארץ. על אף היותי חילונית, יש לי עדיין זיקה חזקה למסורת ביום כיפור האחרון היה כאן מיזם חדש ולראשונה נערכה תפילה בחדר במועדון בקיבוץ שהסב לבית כנסת. לטובהת המארגנים יש לומר הכל: היה אירגון למופת- ארון קודש , ספר תורה, מחזורים, כיפות , טליתות, ואפילו דפי מידע של צה"ר שהסבירואת משמעות החג והתפילות. אנשים הצביעו ברגליים והגיעו בין 100-150 איש להתפלל שבקבוץחילוני זה נחשב להישג של ממש אלא מה- מיד אחרי יום כיפור קמו כאלה שטענו "מה פתאום י ש פה תפילות- אנחנו חילונים, כך היינו וכך נשאר- ודי התנגדו לרעיון בית הכנסת. לדעתי- התנגדות שנובעת מפחד. אגב לבאי בית הכנסת לא היה אכפת שבקומה למעלה ,למשל- יש חדר אוכל שפעל והגיש ארוחות בערב יום כיפור- זה בסדר, אבל להתפלל בקומה מתחת- לא. ואני שואלת- מה דעתכם על מה שקרה כאן? אורית המאפרת
נעם מאד, אני דתל"שית, חיה עם חילוני גמור בקיבוץ של השומר הצעיר במרכז הארץ. על אף היותי חילונית, יש לי עדיין זיקה חזקה למסורת ביום כיפור האחרון היה כאן מיזם חדש ולראשונה נערכה תפילה בחדר במועדון בקיבוץ שהסב לבית כנסת. לטובהת המארגנים יש לומר הכל: היה אירגון למופת- ארון קודש , ספר תורה, מחזורים, כיפות , טליתות, ואפילו דפי מידע של צה"ר שהסבירואת משמעות החג והתפילות. אנשים הצביעו ברגליים והגיעו בין 100-150 איש להתפלל שבקבוץחילוני זה נחשב להישג של ממש אלא מה- מיד אחרי יום כיפור קמו כאלה שטענו "מה פתאום י ש פה תפילות- אנחנו חילונים, כך היינו וכך נשאר- ודי התנגדו לרעיון בית הכנסת. לדעתי- התנגדות שנובעת מפחד. אגב לבאי בית הכנסת לא היה אכפת שבקומה למעלה ,למשל- יש חדר אוכל שפעל והגיש ארוחות בערב יום כיפור- זה בסדר, אבל להתפלל בקומה מתחת- לא. ואני שואלת- מה דעתכם על מה שקרה כאן? אורית המאפרת