אני רוצה לעשות חומר מתכתי

Druyanizem

New member
אני רוצה לעשות חומר מתכתי

מישהו מכיר את המשחק חמש קוביות? אז יש שם קוביית מתכת.... ואני רוצה לעשות חומר שיהייה דומה לחומר הזה... איך אני עושה?
 

eldarinn

New member
יש עיקרון פשוט...

אתה נותן לחומר צבע אפור 50% ומוסיף מפת השתקפות של רקע "כללית" (כלומר עם שמים ואדמה) שתשתקף ממנו ב-50 עד 90 אחוז - לפי מה שמתאים לך. כמו כן אפשר להוסיף מפת BUMP קלה אם אתה לא רוצה שהחומר יהיה חלק מדי בסגנון "כרום".
 

Druyanizem

New member
אוקיי... תודה

עשיתי עכשיו עוד שאלה... אני רוצה לעשות צל מציאותי... ולא חזק כמו שיוצא כרגע יש לי ספוט אחד בסצינה.... מה אני אמור לעשות?
 

eldarinn

New member
הנה הסבר של EJAY

מזל שאפשר למשוך לינק מהארכיון
 

eldarinn

New member
השני יותר מוצלח

אבל התאורה עדיין חלשה מדיי לטעמי למרות שכניסוי זה לא רע איך שזה.
 

ejay

New member
הקונטרסט בתמונה קצת מוזר-

יחס אור/צל על גבי הקוביה שונה מזה של המשטח.. נראה שהאיזורים המוצלים במשטח הרבה יותר בהירים מהאיזורים המוצלים בקוביה.
 

ejay

New member
הסר את כל האורות שאינם מטילים צל,

או פשוט אפשר הטלת צללים בכל האורות הקיימים. (חלקים מהקוביה מוצללים בגלל נטיית הפאות שלה, אבל המשטח מקבל את מלוא האור כאילו הקוביה לא היתה שם)
 

Druyanizem

New member
כל האורות מטילים צל בסצינה

כולם באים מאותה הזוויות..... או לשנות זוויות של כמה מהם?
 

ejay

New member
אז אולי קיים סיכוי שאתה משתמש

בערכי ambient גבוהים בהגדרות החומרים שלך ? עדיף תמיד שצבע האמביינט יהיה שחור מוחלט כדי לשמור על ניגוד.
 

Druyanizem

New member
מה שבטוח הוא ש...

אני חושב שה global ambiiant הוא על אפור... ולא על שחור כי רציתי קצת תאורה כללית
 

ejay

New member
ותר על תאורה כללית.

זה נכון לגבי כל הסצנות, לא רק זו. הambient light של מקס הוא אור שטוח לחלוטין, והוא מאיר את כל הסצנה בצורה אחידה . זה הורס את הקונטרסט, וגם פוגע בהרבה דברים אחרים (כמו הדרך בה מוצגים אובייקטים עם מפות bump ). אם אתה רוצה ליצור אור שמאיר את הסצנה שלך מכל הכיוונים ומציף אותה, תשתמש בשיטה של זרקורים מרובים כמו שעשית כאן, או בסקריפטים אוטומטיים כמו Domelight (שקישור אליו אמור להופיע בטאגליין). השיטה הזאת יוצרת אור שנראה כלל כיווני, אבל כזה שמטיל צללים ולכן שומר על העומק, הצורות והמרקמים בסצנה שלך.
 
למעלה