אני רוצה לשאול גם פה

שרינה1

New member
אני רוצה לשאול גם פה ../images/Emo4.gif

יש לי ילד שאובחן כADHD עולה לכיתה ד´ היה עד עכשיו בכיתה רגילה והומלץ להעביר לכיתה קטנה בשנה הבאה. יש לי ביום ראשון ועדת השמה מה עושים? איך מוודאים שתהיה לנו אפשרות לחזור לחינוך רגיל? איך שומרים עליו? יש משהו חשוב שאני צריכה לדעת/לשאול????? תודה לכל המתייחסים
 

Diana M

New member
היי שרינה, רק ביום א´ הקרוב

ועדת השמה, הכיצד? אני מבינה כי מדובר במקרה, חריג מאוד. אולי סרבת להעברה וכעת את מאשרת? בכל אופן. לשאלתך, כיצד מבטיחים כי ילד יחזור לחינוך הרגיל. ובכן, במקרה הטוב הוא ישוב לאחר הליך של שיקום ושילוב הדרגתי. לאיש במערכת אין ענין לחזיק ילדים בחינוך המיוחד אם אין צורך בכך. ומה בכל זאת את יכולה לעשות כאם? זכותך המלאה לזמן בכל שנה מחדש ועדת השמה. וכמובן שאם תחפצי כי בנך ישוב לחינוך הרגיל בכל מחיר יש להניח כי ועדת ההשמה לא תמנע זאת ממך, גם אם ההמלצות של הצוות תהיינה מנוגדות. ומה לשאול..ובכן לו אני במקומך הייתי רוצה לדעת במה תועיל המסגרת החדשה לבני לעומת הרגילה. כמו למשל אילו טיפולים ינתנו לו שם, ובאיזו תדירות (חשוב מאוד) , האם ישנו מודל שילוב המחזיר מאותה מסגרת ילדים לחינוך הרגיל ואם כן איזה מודל זה וכמובן שאת יכולה לבקש כי יציינו בפרוטוקול הועדה כי בשנה הבאה את מבקשת ועדה מחודשת על מנת לבחון מחדש את מצבו של בנך והתאמתו למסגרת. בהצלחה. עדכני אותנו
 

שרינה1

New member
אז ככה... על קצה המזלג

הוא עבר ועדת השמה לפני כיתה א כשגם אז המליצו על כיתה קטנה אבל לא פתחו באזורנו ולכן הלך לכיתה רגילה בכיתה א לא קיבלנו שום סיוע בכיתה ב היתה לו סייעת חלק מהזמן וכך גם בכיתה ג בכיתות א ב היתה לו מורה נהדרת שעודדה אותו ו"הכילה" אותו בכיתהג הוא כבר הלך לאיבוד. המנהלת של בית הספר התחלפה השנה ולכן לפני עזיבתה המליצה על אבחון מחודש הפסיכולוגית של בית הספר (שלראשונה ראינו אותה עכשיו) אמרה לי שברור שהוא נשאר במסגרת הרגילה רק רוצים לראות איך לעזור לו ואז אחרי האבחון המנהלת של השירות הפסיכולוגי אמרה לנו שהכי טוב בשבילו זה כיתה קטנה ויש כיתה קטנה שיהיו בה שישה ילדים והבנתי שגם תהיה מורה טובה העניין הוא שאני חוששת שיהיה לו מאוד קשה להשתלב חברתית ושאת כל המאמץ הוא יכלה בלנסות להשתלב חברתית (מה שמאוד קשה לו בהיות ADHD) וגם שיוותרו לו ואז כל המאמץ שעשינו וכל ההתקדמות שהושגה יעלו בתוהו. אין לי ספק שכיתה קטנה תהלום אותו הרבה יותר מאשר כיתה רגילה אבל אני עדיין רוצה לשמור לי את האופציה להחזיר אותו לחינוך הרגיל לכשארצה האם זה אפשרי? ומה בכלל דעתכם על כיתות קטנות??
 

m_katzmann

New member
אופס זו היתה אמורה להיות התגובה

להודעה הבאה:תחשבי פעמיים לפני...
 

Diana M

New member
שרינה,

מהודעותיך אני בהחלט מתרשמת כי את חושבת כי יטב לבנך בכתת חינוך מיוחד. לפחות בשלב זה של חייו. איני מכירה את בנך ולא קראתי את דוחות האיבחון וחוות הדעת המקצועיות לכן לא אוכל להביע את דעתי לכאן או לכאן , אלא להניח כי אם צוות הבין מקצועי המליץ ואת מגלה נכונות מתוך הבנה, יש להניח כי זו ההחלטה הנכונה. לפחות בשלב זה. השאלה אינה האם החינוך המיוחד מתאים לבנך. אלא האם בנך מצליח לתפקד באופן מניח את הדעת בחינוך הרגיל. לא מבחינת המערכת , אלא מבחינתו ובחינתכם. אם התשובה היא , לא. עדיין אין זה אומר כי בחינוך המיוחד תמצא הגאולה. אך בהחלט יתכן כי הוא אכן זקוק למסגרת קטנה ותומכת אשר תסייע לו לתקפד טוב יותר. לא כל ילד מסוגל להשאר בחינוך הרגיל. ולעיתים ההתעקשות להשאירו היא פגיעה משמעותית ולא נחוצה. וזאת אני אומרת ממקום של מי שפועלת להורדת מספר ההפניות לועדות השמה ומצליחה לבכך באופן משמעותי מאוד. תמיד יהיו ילדים שהמסגרת הרגילה אינה מתאימה להם ואין טעם להתעלל בהם משיקולים זרים שאינם תמיד טובת הילד. בענין חששך. ועדת ההשמה לא יכולה לחייב אותך להעביר את בנך לחינוך המיוחד. נקודה. תיאורתית היא יכולה ויש לה את הסמכות. אך בפועל מדיניות משרד החינוך היא כזו שאין מעבירים ילדים בעלי פוטנציאל תקין (ולא רק) ללא הסכמה מוחלטת של ההורים. אלא אם כן מדובר בהפרעות התנהגות קשות מאוד המלוות באלימות והתנהגות מסכנת (את עצמך ו/או אחרים). כך שאם בסופו של דבר תשבי בועדת ההשמה ותחליטי כי אינך רוצה בכך. איני מאמינה כי תתקבל החלטה בניגוד לרצונך. וכפי שכתבי בתגובתי הקודמת, גם אם תחליטי שכן, שכרגע המעבר נכון לבנך. עדיין בשנה הבאה תוכלי לזמן ועדה חוזרת. גם אם הצוות לא ירגיש צורך בכך, ולדרוש החזרה לחינוך הרגיל. נכון, יתכן וינסו לשכנע אותך כי בנך אינו מוכן עדיין לשוב לחינוך הרגיל וגם אם זה יהיה נכון ועדיין תתעקשי, הוא יוחזר. ועדות ההשמה הולכות ומקבלות יותר ויותר מהות של ועדות זכאות , משמע רק הורים שרוצים חינוך מיוחד יקבלו חינוך מיוחד. חינוך מיוחד הוא זכות ולא עונש ויש להפסיק להתייחס אליו ככזה. מי שאינו זקוק לשרותים אלה , יש להאשירו בחינוך הרגיל ומי שכן, מגיע מתוך הבנה והסכמת הורים. בהצלחה. ספרי לנו כיצד הדברים התנהלו.
 
תחשבי פעמיים לפני שאת מסכימה שיעשו

צעד כזה. קשה מאד להחזיר למערכת הרגילה !!! כי זה קל להם. אני מאד מכבדת את דיאנה אבל דיאנה לא מיצגת את הנפשות הפועלות והמפקחות שפועלות !!!את תרדפי חודשים אחרי אנשים במערכת שישמעו לבקשותיך וכולם ישלחו לך מכתבים עלובים בלי שום משמעות!!!!! איפה הם היו אם באמת לילד היו כל כך הרבה קשיים למה התעוררה הבעיה עכשיו. אולי מה שקרה שהמערכת העצלנית כמו שכולנו מכירים פה החליטה לעשות לעצמה את החיים קלים! אין כספים ולפי מה שהבנתי עוד מקצים מה יתנו לילד במערכת ! דרך אגב יש תאריך מסויים שאחרי מועד זה לא ניתן לזמן לועדה משהו סבוף יוני של שנת הלימודים הקודמת. תסתכלי במחוזר מנכ"ל אי אפשר לזמן כל כך מאוחר לועדת השמנה כבר לא רלוונטי לשנה זו אני בטוחה במה שאני אומרת תבדקי ותפני לעו"ד של משרד החינוך! רק במהלך שנה אם יש תקרית מסויימת וגם מזה תזהרי כי על כל שטות פונים ! דבר נוסף עד שאין פתרון עד שאין מסגרת שאת רותה בה חייבת המסגרת הקודמת להמשיך ולקבל אותו תקפידי על זה כי מנסים להתחמק!!!!!!
 

Diana M

New member
אסנת, לעיתים ההורה הוא זה

אשר מבקש ועדת השמה בתאריך חריג ומסיבה זו מכנסים ועדת שמה שלא במועד. את צודקת כמובן כי ועדות ההשמה מסתיימות רשמית בחודש מאי. אך כפי שקורה אצלנו כעת, ישנם הורים אשר התנגדו וכעת לאחר שלקחו לעצמם את זמן החופשה וחשבו שוב דווקא לוחצים לקיים ועדת השמה עוד השנה על מנת שלא להחמיץ את האפשרות לשלב ילד במסגרת מתאימה. יתכן וזה המצב גם אצל שרינה (?). ולגבי מפקחים ומערכות. ובכן כמו בכל תחום ומגזר ישנם אנשים טובים , טובים פחות וטובים יותר. יתכן כי ההתנסות האישית שלך היתה שלילית צר לי על כך ואני בהחלט מודעת גם למקרים ומצבים כאלה. אך ישנם הרבה מאוד אנשים אכפתיים העושים את עבודתם באהבה ורגישות רבה. ובואי נודה באמת. ישנם ילדים שטובתם דורשת מסגרת מיוחדת. על מנת לתת להם סיכוי של ממש.
 
כן , ! הקושי של הילד נולד עכשיו

אם באמת לילי יש צרכים לכלים אחרים ע"מ להתקדם את באמת כאשת מקצוע מאמינה שרואים את זה רק עכשיו בכתה ד וממה שכתוב ע"י האם פנו אליה לא היא יזמה מה שאמרתי גם שמותר לזמן עד נ- 26 ליוני לא לבתע את ההשמה עד יוני כולנו יודעים שועדות ההשמה מתקיימות אפילו ב- 28 לאוגוסט שלנו האחרונה היתה ב-10 לספטמבר אחרי תחילת הלימודים הכ פרוץ גם זה שלא רוצים לתת את תוכן פרוטוקול להורים ומתעקשים לא לתת לאנשי מקצוע שמייצגים את ההורים לארות את הפרוטוקול של הועדה שיושבת לבד כן דיאנה גם את זה לא מבצעים גם את זה צריך ךהפעיל יעמותות ועתונות ע"מ שיכבדו את הנוהלים שהמערכת כותבת בעצמה!!! ! דיאנה זה לא נסיפור האישי שלי תאמיני לי הרבה הורים סופגים את זה ממפקחות שונות מכל האיזורים חיים ביום יום את אותו דבר תתעורו!
 
../images/Emo10.gif../images/Emo10.gif

כל כך מרים לי את הסעיף כי עוד לא נולד האדם או הגוף שבאמת מגן על ההורים כי ההורים עייפים מהיום יום ומהשאלות איתן הם מתמודדים ובגלל זה ההדפסה האיורת שלי גורמת לי לכתוב עם כל כך הרבה שגיאות!! נעשו דברים כל כך לא ע"פ הנהלים שההורים איבדו קצת את האמון במערכת אני יודעת שיש הרבה אנשים שמנסים לעזור אבל הם הצדיקים בס. אין מספיק אנשים כמוף ודליה ואחרים שאנו פוגשים כאן ובשטח וגם אלו שנחשבים בצמרת של הטובים - לפעמים את מגלה שהם דו פרצופיים מפםקחת ותיקה בשם י. ח. שיוצאת לפנסיה נתנה לפני מספר שבועות הצעה למשפחה עם ילד אוטיסט בן 21 שעבר הרבה התעלליות במערכת גם היה העתונות בזמנו כתבת נכנסה כמתנדבת וראתה מה קורה בקיצור, אמרה לה תבקשי שיעריכו את השהות במסגרות שלו עד שיהיה ממש פתרון המפקחת מהמרכז ד. לב גילגלה גילגלה ואמרה טוב עם י.ח מסכימה וחושבת שזה פתרון טוב אולי אפשר לחשוב על זה כאשר הגיע לגב י.ח. כמובן היא מתוך המערכת כאשר הכדור אצלה בזרוע קשה ואמרה לא ולא הוא בן 21 והאם קבלה מכתב .... הוא בן 21 לא במערכת שלום ובהצלחה הרי היא העלתה את הרעיון! כן כן דיאנה הטובים הנאמנים !!!! מאדש מראים שיש להם איכפתיות !!! ממש ! אין לי מספיק כסף לצלם לך פניות של הורים על מה שעברו!!!! את וודאי לא מבינה איזה גו´ק עבר עלי היום ומאיפה הכעס הזה אני כואבת את הזלזול הזה כל שנה בהורים אחרים בא לי .......
 
למעלה