אני רוצה לשתף אתכם בכמה תהיות
אני עובד עם ילדים זה זמן מה, ועלו לי כמה שאלות והתלבטויות עם הזמן.. א. אני נדהם כל פעם מחדש לראות את הפערים העצומים בין הילדים. אפילו (ואולי דווקא) אצל ילדים קטנים (א-ג). ישנם ילדים שקולטים ממש מהר ומסוגלים לקפל קיפולים יחסית מסובכים בצורה מדוייקת, וישנם ילדים עם יכולות מוטוריות כה ירודות שהם אינם מסוגלים לקפל ריבוע לשניים בצורה מדוייקת. גם שמתי לב שאצל הילדים שמתמידים זה משתפר ממש מהר. ולכן נראה לי שאוריגמי יכול להיות תחביב ממש חשוב לילדים קטנים, בשביל לשפר את היכולות המוטוריות, ההגיון והתפיסה המרחבית שלהם. מה אתם חושבים? מישהו מכיר בית ספר או מסגרת אחרת שעובדת עם ילדים בצורה מסודרת עם אוריגמי? ב. תמיד כשאני מתחיל עם קבוצה חדשה (ובמיוחד במפגשים חד פעמיים כמו בקייטנות) אני מתלבט באיזו צורה לבחור. מצד אחד אם אבחר צורה קלה שכולם יצליחו, הילדים בדרך כלל ישתעממו ממנה, ואם אבחר צורה שהם דווקא מתעניינים, אז תמיד חלק יצאו מתוסכלים בסוף השיעור כי הם לא הצליחו לקפל. עם קבוצות של מתחילים אני מנסה לבחור צורה יחסית קלה ולתבל את הקיפול עם סיפורי אוריגמי כדי שיתעניינו ולא יאבדו ריכוז, אבל אני עדיין באותה התלבטות בכל פעם שאני מתחיל עם קבוצה חדשה. ג. בדרך כלל יוצא לי לעבוד עם קבוצות די גדולות של ילדים (לפעמים אפילו 15 ילדים ויותר), ותמיד מה שקורה, זה שכמעט מייד נפתחים פערים בין הילדים ואני מתרוצץ בין כולם ומנסה להשלים למפגרים אחרי כולם. ניסיתי כל מיני שיטות שונות, כולל ליצור הוראות פשוטות ולחלק לכולם כדי שהם ינסו לקפל לבד ואני רק אסתובב ביניהם ואעזור, אבל זה לא עבד.. הם לא הבינו כלום. בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר שמצאתי עד עכשיו היא לקפל עם הילדים היותר מתקדמים ואז הם מסתובבים יחד איתי ועוזרים לילדים האחרים. זה גם נותן להם תחושת הצלחה בעצמם. האם זה בכלל נכון לעבוד באוריגמי עם קבוצות כה גדולות? האם יש לכם רעיונות אחרים איך לעבוד בקבוצות של ילדים? מצטער שזה יצא כלכך ארוך- אני ממש אשמח לתגובות. והנה כמה דגמים שקיפלתי.. לצערי מעולם לא הצלחתי להמציא דגם לבד, כנראה שבסופו של דבר זה מה שמבדיל בין חובבן למקצוענים. אשמח לתגובות גם עליהם.
אני עובד עם ילדים זה זמן מה, ועלו לי כמה שאלות והתלבטויות עם הזמן.. א. אני נדהם כל פעם מחדש לראות את הפערים העצומים בין הילדים. אפילו (ואולי דווקא) אצל ילדים קטנים (א-ג). ישנם ילדים שקולטים ממש מהר ומסוגלים לקפל קיפולים יחסית מסובכים בצורה מדוייקת, וישנם ילדים עם יכולות מוטוריות כה ירודות שהם אינם מסוגלים לקפל ריבוע לשניים בצורה מדוייקת. גם שמתי לב שאצל הילדים שמתמידים זה משתפר ממש מהר. ולכן נראה לי שאוריגמי יכול להיות תחביב ממש חשוב לילדים קטנים, בשביל לשפר את היכולות המוטוריות, ההגיון והתפיסה המרחבית שלהם. מה אתם חושבים? מישהו מכיר בית ספר או מסגרת אחרת שעובדת עם ילדים בצורה מסודרת עם אוריגמי? ב. תמיד כשאני מתחיל עם קבוצה חדשה (ובמיוחד במפגשים חד פעמיים כמו בקייטנות) אני מתלבט באיזו צורה לבחור. מצד אחד אם אבחר צורה קלה שכולם יצליחו, הילדים בדרך כלל ישתעממו ממנה, ואם אבחר צורה שהם דווקא מתעניינים, אז תמיד חלק יצאו מתוסכלים בסוף השיעור כי הם לא הצליחו לקפל. עם קבוצות של מתחילים אני מנסה לבחור צורה יחסית קלה ולתבל את הקיפול עם סיפורי אוריגמי כדי שיתעניינו ולא יאבדו ריכוז, אבל אני עדיין באותה התלבטות בכל פעם שאני מתחיל עם קבוצה חדשה. ג. בדרך כלל יוצא לי לעבוד עם קבוצות די גדולות של ילדים (לפעמים אפילו 15 ילדים ויותר), ותמיד מה שקורה, זה שכמעט מייד נפתחים פערים בין הילדים ואני מתרוצץ בין כולם ומנסה להשלים למפגרים אחרי כולם. ניסיתי כל מיני שיטות שונות, כולל ליצור הוראות פשוטות ולחלק לכולם כדי שהם ינסו לקפל לבד ואני רק אסתובב ביניהם ואעזור, אבל זה לא עבד.. הם לא הבינו כלום. בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר שמצאתי עד עכשיו היא לקפל עם הילדים היותר מתקדמים ואז הם מסתובבים יחד איתי ועוזרים לילדים האחרים. זה גם נותן להם תחושת הצלחה בעצמם. האם זה בכלל נכון לעבוד באוריגמי עם קבוצות כה גדולות? האם יש לכם רעיונות אחרים איך לעבוד בקבוצות של ילדים? מצטער שזה יצא כלכך ארוך- אני ממש אשמח לתגובות. והנה כמה דגמים שקיפלתי.. לצערי מעולם לא הצלחתי להמציא דגם לבד, כנראה שבסופו של דבר זה מה שמבדיל בין חובבן למקצוענים. אשמח לתגובות גם עליהם.