אני רוצה לשתף אתכם בכמה תהיות

א ל כ ס ו

New member
אני רוצה לשתף אתכם בכמה תהיות

אני עובד עם ילדים זה זמן מה, ועלו לי כמה שאלות והתלבטויות עם הזמן.. א. אני נדהם כל פעם מחדש לראות את הפערים העצומים בין הילדים. אפילו (ואולי דווקא) אצל ילדים קטנים (א-ג). ישנם ילדים שקולטים ממש מהר ומסוגלים לקפל קיפולים יחסית מסובכים בצורה מדוייקת, וישנם ילדים עם יכולות מוטוריות כה ירודות שהם אינם מסוגלים לקפל ריבוע לשניים בצורה מדוייקת. גם שמתי לב שאצל הילדים שמתמידים זה משתפר ממש מהר. ולכן נראה לי שאוריגמי יכול להיות תחביב ממש חשוב לילדים קטנים, בשביל לשפר את היכולות המוטוריות, ההגיון והתפיסה המרחבית שלהם. מה אתם חושבים? מישהו מכיר בית ספר או מסגרת אחרת שעובדת עם ילדים בצורה מסודרת עם אוריגמי? ב. תמיד כשאני מתחיל עם קבוצה חדשה (ובמיוחד במפגשים חד פעמיים כמו בקייטנות) אני מתלבט באיזו צורה לבחור. מצד אחד אם אבחר צורה קלה שכולם יצליחו, הילדים בדרך כלל ישתעממו ממנה, ואם אבחר צורה שהם דווקא מתעניינים, אז תמיד חלק יצאו מתוסכלים בסוף השיעור כי הם לא הצליחו לקפל. עם קבוצות של מתחילים אני מנסה לבחור צורה יחסית קלה ולתבל את הקיפול עם סיפורי אוריגמי כדי שיתעניינו ולא יאבדו ריכוז, אבל אני עדיין באותה התלבטות בכל פעם שאני מתחיל עם קבוצה חדשה. ג. בדרך כלל יוצא לי לעבוד עם קבוצות די גדולות של ילדים (לפעמים אפילו 15 ילדים ויותר), ותמיד מה שקורה, זה שכמעט מייד נפתחים פערים בין הילדים ואני מתרוצץ בין כולם ומנסה להשלים למפגרים אחרי כולם. ניסיתי כל מיני שיטות שונות, כולל ליצור הוראות פשוטות ולחלק לכולם כדי שהם ינסו לקפל לבד ואני רק אסתובב ביניהם ואעזור, אבל זה לא עבד.. הם לא הבינו כלום. בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר שמצאתי עד עכשיו היא לקפל עם הילדים היותר מתקדמים ואז הם מסתובבים יחד איתי ועוזרים לילדים האחרים. זה גם נותן להם תחושת הצלחה בעצמם. האם זה בכלל נכון לעבוד באוריגמי עם קבוצות כה גדולות? האם יש לכם רעיונות אחרים איך לעבוד בקבוצות של ילדים? מצטער שזה יצא כלכך ארוך- אני ממש אשמח לתגובות. והנה כמה דגמים שקיפלתי.. לצערי מעולם לא הצלחתי להמציא דגם לבד, כנראה שבסופו של דבר זה מה שמבדיל בין חובבן למקצוענים. אשמח לתגובות גם עליהם.
 

גילה או

New member
ראשית ההידרנגיאה יפהפיה!

מירי גולן מהמרכז הישראלי לאוריגמי עוסקת מיספר שנים בנושא הוראת האוריגמי . באתר של המרכז יש מספר נושאים שיענינו אותך בנושא.לימוד גאומטריה ,טרפיה ,ועוד . אני התנסיתי בהדרכה של אוריגמי במספר הזדמנויות. הדרכתי בבית הספר של הילדים שלי בהתנדבות.מדובר היה בכיתות גדולות יחסית .(בערך 30 ילדים).כן באמת היו הבדלים מאוד גדולים בין הילדים .חלק הצליחו במהירות לקפל את השלבים שהדגמתי וחלק ביקשו שאקפל להם למרות שהתעקשתי לא לגעת בדגמים שלהם.לחלק יצאו קיפולים מדויקים ולאחרים לא ממש .מה שריגש אותי שבגדול כולם אבל כולם גם הילדים היותר רעשנים נהנו מהאוריגמי והתגאו מאוד בתוצאות. ניסיתי גם להדריך קשישים בבית האבות שבו אני עובדת ללא הצלחה יתרה .חלק לא ראו טוב לחלק המוטוריקה של האצבעות הייתה בעייתית .לעומת זאת אני יודעת שגיל גבעוני הדריך קשישים בבית אבות לאורך הרבה זמן והבנתי ממנו שהם מאוד נהנו.כניראה צריך לאסוף קבוצה שזה מתאים לה(או שההדרכה שלי לא הייתה מספיק טובה).
 

ittaih

New member
אני פחות אורתודוכסי

לגבי האיסור לגעת או לתקן עבודה של ילד. זה לא לדיון על רגל אחת, אבל אני חושב שיש מקרים שבהם מותר ולפעמים רצוי לתקן עבודה של ילד. בשביל זה צריך להיות רגיש לגבי כל מקרה ומקרה (שזאת בכלל גישה ראויה בחינוך בעיניי), אבל כאמור זה נושא לדיון ארוך. בכל אופן הוראת אוריגמי זה נושא שמעניין ומעסיק אותי הרבה ("מעסיק" ביותר ממובן אחד, כי זה גם משהו שאני עושה הרבה בשנים האחרונות וגם משהו שאני מתלבט ומתחבט בו לא מעט). אם אתה מעוניין אשמח להיות אתך בקשר. אגב, לפי מה שאני מכיר חלק מהדגמים שבצילום שצירפת הם לא קסהארה. האם אני טועה?
 

ittaih

New member
תיקון למשפט

הלפני אחרון: צ"ל: "הם לא של קסהארה"
 
הדרכת אוריגמי

יצא לי מספר פעמים להדריך והיו הבדלים עצומים. הדרך שלי היא ללמד שלב אחרי שלב וכל שלב לחכות עד שכולם יגמרו. מי שלא מצליח לעזור לו בשיטות שאתה כבר יודע. דבר מאוד חשוב הוא לבחור דגם טוב. וזה לא קל.
 

mirigami

New member
אתה מוזמן ליצור איתי קשר

אכן למרכז לאוריגאמי נסיון רב שנים בהוראת אמנות האוריגאמי אנחנו מכשירים מדריכים כל שנה ואני העברתי הרצאות למורים גם באוסטריה ,ארה"ב ואנגליה.וגם כתבתי ספר בנושא שתורגם לגרמנית ואנגלית. במשפט אחד אפשר לומר שהמתודות שאתה משתמש בהם ללמד אוריגאמי חשובות מאוד. אם נגעת לילד בעבודה תיקנת לו את המודל סימן שאתה צריך לשנות את המתודות.אפשר ללמד מבלי להרגיש את הפערים. כשילד מרגיש שמסייעים לו ולאחרים לא זה פוגע לו בדימוי העצמי והוא מרגיש לא טוב עם זה ובעקבות כך המוטיבציה יורדת. זו פילוסופיה מורכבת ולא אלאה אותך בכל מקרה אתה מוזמן ליצור קשר אני אשלח אליך במסר אישי את מספר הטלפון שלי
 

mirigami

New member
הבהרה

במפגש חובבים נאמר לי שהתגובה שלי תוקפת את מה שכתב איתי איתי היה צריך להוסיף את ההודעה שלו אחרי ההודעה שלי ולא באמצע השרשור מכיון שהוא כתב אחרי מלבד זאת לי יש פילוסופיה מאוד ברורה שעובדת כבר 14 שנה ב40 בתי ספר בהצלחה ואני מאמינה בה. ועם זאת ישנם גישות שונות משלי וגם להן יש מקום!
 
למעלה