אני רוצה לשתף אתכם בשיחה שהייתה לי
בשבת הזו הזדמנה לי שיחה מעניינת. שוחחתי עם בתי, מורה לספרות, לשון והבעה, אשר "מכוננת" את השמיניסטים לבחינות הבגרות במקצועות אלו אך בעיקר בספרות. בשיחה ספרה לי בתי, שלעתים לומדים שירים/יצירות קשות להבנה בקרב בני נוער וככל שהיא ומורים אחרים מנתחים את היצירות ומסבירים עדיים קיים הקושי להבין יצירות כאלה בגיל המסויים. ביקשתי דוגמא ובתי הזכירה את יצירתו של אורי צבי גרינברג, השיר " שיר אמי והנחל" שאף הופיעו שאלות אודותיו בבחינת הבגרות. אני אעלה לכאן את היצירה בהמשך ואולי נדון בה. ואני ניצלתי את ההזדמנות בשיחה זו ושאלתי "האם כשאני מעירה לבני נוער בגיל 14-15, שיקפידו בכתיבתם בשפה שירית, ישתמשו באמצעים אמנותיים ועוד, האם בקשתי מוגזמת ?" התשובה הייתה חד-משמעית כן. וההסבר שבא בעקבותיו, הבהיר לי שזו דרישה שכמעט ואינה הגיונית, כמובן לא באופן גורף, אבל כל מקרה לגופו. אך היות ומדובר באינטרנט ואין אני מכירה את הנער/ה איני יכולה לדעת האם דרישתי במקום. נותרתי בתהיותי. קסנדרה
בשבת הזו הזדמנה לי שיחה מעניינת. שוחחתי עם בתי, מורה לספרות, לשון והבעה, אשר "מכוננת" את השמיניסטים לבחינות הבגרות במקצועות אלו אך בעיקר בספרות. בשיחה ספרה לי בתי, שלעתים לומדים שירים/יצירות קשות להבנה בקרב בני נוער וככל שהיא ומורים אחרים מנתחים את היצירות ומסבירים עדיים קיים הקושי להבין יצירות כאלה בגיל המסויים. ביקשתי דוגמא ובתי הזכירה את יצירתו של אורי צבי גרינברג, השיר " שיר אמי והנחל" שאף הופיעו שאלות אודותיו בבחינת הבגרות. אני אעלה לכאן את היצירה בהמשך ואולי נדון בה. ואני ניצלתי את ההזדמנות בשיחה זו ושאלתי "האם כשאני מעירה לבני נוער בגיל 14-15, שיקפידו בכתיבתם בשפה שירית, ישתמשו באמצעים אמנותיים ועוד, האם בקשתי מוגזמת ?" התשובה הייתה חד-משמעית כן. וההסבר שבא בעקבותיו, הבהיר לי שזו דרישה שכמעט ואינה הגיונית, כמובן לא באופן גורף, אבל כל מקרה לגופו. אך היות ומדובר באינטרנט ואין אני מכירה את הנער/ה איני יכולה לדעת האם דרישתי במקום. נותרתי בתהיותי. קסנדרה