אני רק השליח אם כי דעתי אינה שונה ...

xbuffalomen

New member
אני רק השליח אם כי דעתי אינה שונה ...

https://www.maariv.co.il/news/Education/Article-760198

אהייה חכם יותר כשסטימצקי ישלחו את הספר מארץ הקודש לשממות ווסקונסין
 

vinney

Well-known member
המם...

״נוסף על כך יש לפצל את מכוני המחקר ממרכזי הלימוד ולעודד למידה מרחוק״
&nbsp
בתור מי שעשה שני תוארים באוניברסיטה הפתוחה בשני העשורים הקודמים, וגם למד במסגרת דומה במכללות פה בצפון קליפורניה, אני מרשה לעצמי לגחך על האירוניה. החוקרים הנכבדים לא טרחו לבדוק אלטרנטיבות לאוניברסיטה שלהם וחושבים שהעולם סובב רק מסביבם, ואז מתלוננים שבאקדמיה חושבים שהעולם סובב סביבם. חה.
&nbsp
אשמח לשמוע ממך תקציר על מה שתקרא בספר, אם זה שונה במשהו מהכתבה המגוחכת הזאת. עד אז אני כנראה אחשוב פעמיים לפני שאתחיל לשכור עובדים שכל מה שהם יודעים בא מTED talks ויוטיוב...
 

Midriff

New member
בעידן של פייק ניוז

החשיבות של peer review ולנסות לשחזר מחקרים עולה ולהגיד שהם שווים ל ted talk זה די מגוחך (במיוחד אחרי שראיתי אי אלו מצגות כאלה ממומחים מטעמם).
אין ספק שיש לא מעט מחקרים שבסופו של דבר לא מקדמים את האנושות אבל ביניהם כאלה שבטווח הארוך כן.
אין ספק שיש מקום לשיפור במערכת הזאת, ויש מקום לערב יותר את התעשיה (מה שלא מעט אוניברסיטאות עושות), אבל בין זה לבין להגיד שאפשר לסגור את האוניברסיטאות וללמוד רק מהרשת המרחק הוא גדול
 

debby12

New member
מנהל
כתבה מעניינת. בעיית התקציבים באוניברסיטאות

והתמיכה ההולכת ופוחתת מהתקציב הציבורי היא משמעותי וחמורה. זה מאפשר לחברות כמו גוגל "לקנות" פרופסורים ופרסומים שמקדמים מדיניות שנוחה לגוגל. ראו למשל: https://www.wsj.com/articles/paying-professors-inside-googles-academic-influence-campaign-1499785286

מהבחינה הזו, תמיד קחו בחשבון שמה שמפרסמים אנשי אקדמיה לעיתים קרובות מדי "נקנה" בכסף של חברות מסחריות, שמשלמות רק אם הן אוהבות את מה שהמחקר "מראה" ו/או אוהבות איך המחקר מציג את התוצאות ... (כי על אותן תוצאות - אפשר להציג ספינים שונים)
 

vinney

Well-known member
חברות כמו גוגל?

חברות טבק ותרופות עשו את זה במשך עשורים, על מה את מדברת...
 

דונודו

New member
הייתי נזהר מהכללה כזו

אני כמובן מבין על מה את מדברת, ותמיד טוב להיות ספקנים וביקורתיים, ויש תחומים בודדים שבהם זה חובה (נגיד, כל מחקר עם המלצות בריאותיות או טענות על אפקט סביבתי הוא שקר עד שהוכח אחרת). אבל ברוב הדיסציפלינות זה לא ממש ככה. ואנחנו לא רוצים ליצור אווירה של ״מדענים הם שקרנים משוחדים עם אינטרסים נסתרים״, כי זה מביא למתנגדי חיסונים, הכחשת משבר אקלים, הכחשת קורונה ושאר פייק-ניוז. זה כמו עיתונות ומערכת משפט, ברור שלא הכל שם מושלם וחלק ממש דפוק, אבל צריך לשמור על המוסד.
&nbsp
לגבי הספר... קשה להבין מהכתבה כמה הוא רציני, אבל היא בהחלט לא עושה רושם טוב. יש להם כמה נקודות ולידיות, אבל הם סנסציוניים ללא צורך (״פג תוקפו של התואר האקדמי״?) והם לא חושפים מה ש״חברי סגל לוחשים בחדרי חדרים״ אלא את מה שכולם מדברים עליו כל הזמן בקול רם לפחות עשר שנים. על פניו הם חוטאים בדיוק במה שהם יוצאים נגדו - כתיבה סנסציונית וריקה מדעית למטרות כסף ופרסום ומעמד (אני מניח שהראיון נועד לקדם את מכירת הספר). אבל אולי זה בגלל הפרזנטציה של העיתון.
 

Ani15

New member
יש הרבה דברים נכונים שם

- בעיקר הענין של חדוות הלמידה והחשיבה הביקורתית שנעלמו לטובת מסחרת התארים, שני אלה הכרחיים גם לטובת מחקר מעולה -
אבל המסקנה שרק האקדמיה צריכה להשתנות היא מופרכת מעיקרה. הכל צריך להשתנות כדי שמה שהם מציעים באמת יקרה: מעסיקים צריכים לגבש ולהציע תכנית הכשרה ייעודית וגם מבחני כניסה ספיציפיים שיחליפו את מסחרת הציונים שלפיה מסוננים מועמדים היום, וסטודנטים פוטנציאלים צריכים גם לדעת ללמוד לבד וגם לרצות ללמוד - שתי יכולות שמערכת החינוך (בכל העולם ולא רק בארה"ק) רוצחת בשיטתיות מעוררת הערכה. אז כשכל העולם ישתנה, אכן האקדמיה תצטרך להשתנות איתו ואולי אפילו להוביל את השינוי. בואו נתחיל מהבזיון של "מערכת החינוך" שקבורה בשיטות שהיו נהוגות במאה ה19 ואפילו לא מצליחה לעבור ללימוד מקוון זמני ומצומצם, ונמשיך משם.
 
למעלה