TheIllustrator
New member
אני תוהה(משמע אני קיים!?) ../images/Emo118.gif
היי לכולם. אם יצא לכם לנסוע בנתיבי איילון לאחרונה(3-5 שנים אחרונות), בוודאי שמתם לב לתופעה ממש מעניינת - החלו לצוץ גורדי שחקים של ממש באזור בורסת היהלומים שבר"ג וכן באזור ת"א. אני נוטה להגדיר "גורד שחקים אמיתי" כבניין העולה בגובהו על כ-150 מטרים - אין זו הגדרה רשמית, אך מבנים בגובה נמוך מזה שציינתי כעת(בעיקר 130 מטר ומטה), אינם באמת "גורדי שחקים" אלא רק בניינים מאד גבוהים. בכל מקרה... יש לנו כיום את הסיטי גייט, הסיטי טאוור(ר"ג), עזריאלים ועוד אחד מתוכנן - זהו! נכון, יהיה לנו את מגדל אגד המיוחל, וכן כולנו תקווה לפרוייקטים רבים נוספים, אבל בואו שניה נעצור ונסתכל טוב סביבנו. בישראל של שנת 2025 יהיה(ע"פ התכנון, בכל אופן), מספר לא מבוטל של גורדי שחקים חביבים, אבל יותר מאלו, יהיו פשוט אין-ספור "בניינים גבוהים מאד" כפי שהגדרתי גורדים של מתחת ל-150 מטר. ומדוע??? מדוע אנו צריכים בישראל כ-35(!) בניינים של 90-120 מטר בזמן הלא רחוק? למה צריכים להבנות רק מספר מצומצם ביותר של גורדי שחקים מרשימים, ואילו ביניים הנמוכים מ-150 מטר, ועוד פחות מכך, 130 מטר, ייבנו בקצב מסחרר??? דוגמה טובה תמצאו בתכנון פרוייקט הקרייה. הקרייה מתוכננת להיות מתחם גורדי שחקים מרשים ויפה, אבל תחשהבו על זה, בעצם, כמעט כל הבניינים שם יהיה נמוכים מ-130 מטר!!! לאלו מכם המעריצים את מגדלי עזריאלי - אל דאגה, לא תקום שום(!), קונקורנציה משמעותית, מבחינת גובה, לעזריאלים מצד דרום-מערב(הקרייה). כידוע לכם בוודאי, מתוכננים גורדים "אמיתיים" לצד מגדלי עזריאלי. מגדל אגד, יהיה הראשון מבניהם, וכפי שנראה היום, גם הגבוה ביותר. ומדוע??? במתחם זה, לאחר הקמת הרכבת הקלה(תחתית!?), אילו רק יוותרו בעריית ת"א על אחוזי הבנייה המגוחכים המקובלים כיום בעיר, תתאפשר בנקל בניה של מגדלים לגובה של 300 מטר ומעלה - וכי למה לא??? לגבי ר"ג... נו טוב, לא מתוכננים שם בכלל עוד פרוייקטים רציניים(מעל 150 מטר), בקרוב, אז חבל לבזבז אז הזמן. בשורה התחתונה, מדוע בישראל עדיין מפחדים מגורדי שחקים אמיתיים? מדוע "עדיפים" לנו 35 גורדים של כ-100 מטר(פלוס מינוס), לעומת מחצית הכמות של בניינים, אולם בגובה של מעל 150 מטר? לא מובן...
היי לכולם. אם יצא לכם לנסוע בנתיבי איילון לאחרונה(3-5 שנים אחרונות), בוודאי שמתם לב לתופעה ממש מעניינת - החלו לצוץ גורדי שחקים של ממש באזור בורסת היהלומים שבר"ג וכן באזור ת"א. אני נוטה להגדיר "גורד שחקים אמיתי" כבניין העולה בגובהו על כ-150 מטרים - אין זו הגדרה רשמית, אך מבנים בגובה נמוך מזה שציינתי כעת(בעיקר 130 מטר ומטה), אינם באמת "גורדי שחקים" אלא רק בניינים מאד גבוהים. בכל מקרה... יש לנו כיום את הסיטי גייט, הסיטי טאוור(ר"ג), עזריאלים ועוד אחד מתוכנן - זהו! נכון, יהיה לנו את מגדל אגד המיוחל, וכן כולנו תקווה לפרוייקטים רבים נוספים, אבל בואו שניה נעצור ונסתכל טוב סביבנו. בישראל של שנת 2025 יהיה(ע"פ התכנון, בכל אופן), מספר לא מבוטל של גורדי שחקים חביבים, אבל יותר מאלו, יהיו פשוט אין-ספור "בניינים גבוהים מאד" כפי שהגדרתי גורדים של מתחת ל-150 מטר. ומדוע??? מדוע אנו צריכים בישראל כ-35(!) בניינים של 90-120 מטר בזמן הלא רחוק? למה צריכים להבנות רק מספר מצומצם ביותר של גורדי שחקים מרשימים, ואילו ביניים הנמוכים מ-150 מטר, ועוד פחות מכך, 130 מטר, ייבנו בקצב מסחרר??? דוגמה טובה תמצאו בתכנון פרוייקט הקרייה. הקרייה מתוכננת להיות מתחם גורדי שחקים מרשים ויפה, אבל תחשהבו על זה, בעצם, כמעט כל הבניינים שם יהיה נמוכים מ-130 מטר!!! לאלו מכם המעריצים את מגדלי עזריאלי - אל דאגה, לא תקום שום(!), קונקורנציה משמעותית, מבחינת גובה, לעזריאלים מצד דרום-מערב(הקרייה). כידוע לכם בוודאי, מתוכננים גורדים "אמיתיים" לצד מגדלי עזריאלי. מגדל אגד, יהיה הראשון מבניהם, וכפי שנראה היום, גם הגבוה ביותר. ומדוע??? במתחם זה, לאחר הקמת הרכבת הקלה(תחתית!?), אילו רק יוותרו בעריית ת"א על אחוזי הבנייה המגוחכים המקובלים כיום בעיר, תתאפשר בנקל בניה של מגדלים לגובה של 300 מטר ומעלה - וכי למה לא??? לגבי ר"ג... נו טוב, לא מתוכננים שם בכלל עוד פרוייקטים רציניים(מעל 150 מטר), בקרוב, אז חבל לבזבז אז הזמן. בשורה התחתונה, מדוע בישראל עדיין מפחדים מגורדי שחקים אמיתיים? מדוע "עדיפים" לנו 35 גורדים של כ-100 מטר(פלוס מינוס), לעומת מחצית הכמות של בניינים, אולם בגובה של מעל 150 מטר? לא מובן...