אני תוהה

אני תוהה

האם העובדה שהיום כדי להתקבל לרפוי בעיסוק צריך להיות האח הגאון של איינשטיין והעובדה שנדרש ניקוד גבוה יותר ממשפטים ופסיכולוגיה (כפי שהבנתי) אכן מועילה למקצוע ותביא לבוגרים שיהיו מרפאים בעיסוק טובים יותר? אני יודע שזה עניין של היצע וביקוש ואני יודע שזה מחמיא למקצוע אבל זוהי פונקציה של כיתות קטנות ולא של יוקרה אמיתית. כפי שחלקכם כבר קראתם ישנן מכללות הרוצות לפתוח חוגים לרפוי בעיסוק. למקצוע המשפטים זה לא הועיל יותר מדי והשאלה האם בעל ניקוד גבוה יוצא מרפא בעיסוק טוב יותר היא נכונה. ברור שיש צורך ברף כניסה גבוה אבל האם ברמות כה גבוהות של ניקוד זה כבר משנה? האם בעל הניקוד הוא יותר בן אדם? האם הוא יוכל לחוש אמפטיה למטופל ולחוש אותו ? אני בספק.יתכן והוא יהיה איש מחקר טוב יותר ואין אני מזלזל בכך, אולי תאורטיקן אבל האם גם קלינאי טוב יותר? ברור לי שהחלטה לא נתונה בידינו. לי זה מציק, התשובה לא ברורה לי. ימיםן יגידו.
 

מזאלונה

New member
לדעתי - לא אומר כלום

הרי ידוע שאין שום קשר בין המבחן הפסיכומטרי ובין היכולות האקדמיות או האישיותיות של אדם זה או אחר. לדעתי זה פשוט אומר שיתקבלו אלו שהצליחו לחרוש וללמוד לפתור כמו מכונה, כפי שדורש המבחן הפסיכומטרי, או אלו שהקורס שלהם הכין אותם טוב.... (איזה מזל,
אני בזמנו לא יכולתי להרושת לעצמי לקחת קורס וכיוון שגם מתמטיקה לא היתה אחד מהמקצועות החזקים שלי, סמכתי על האנגלית והעברית....) לדעתי אין שום קשר בין האמפטיה שלך כמטפל ובין העובדה שאתה יודע מה פירוש המילה "אנפילאות" האם יש קשר בין זה שאתה מסוגל לחשב כמה מהר מתמלאות שתי בריכות לבין יכולתך כחוקר? גם לא, לדעתי, משום שחשיבה של חוקר מצריכה יצירתיות, דמיון, תכנון, (בהנחה שאתה רוצה לערוך מחקר שבאמת בודק משהו חדש ולא לחזור שוב על ממצאי מחקרים לעוסים) ובינינו, כמעט כולם נותנים לסטטיסטיקאים לעשות את העבודה המייגעת של הכנסת הנתונים ל SPSS והפקת הממצאים מהם...
 
צודק בהחלט

ימים אכן יגידו...חברה שלי עורכת מחקר בנושא הזה. ממשיכה את התהיה - היכן הפרופורציה בין היוקרה לתגמול? היכן הפרופורציה בין לימודים אקדמאיים מפרכים ובין פיצול המשרה והשכר השעתי הזעום?....
 
אנא הסתכלו על הודעתי למעלה

זה קשור לנושא שדיברתם עליו ואני אשמח לתגובות תודה בהמתנה מתסכלת
 

שני פ

New member
גם אני תוהה

כי אצלינו מ2 אלה שסיימו מצטיינות דיקן אחת לא עבדה אפילו יום במקצוע והשנייה עבדה מס' חודשים בלבד. כך שבעיניי זה ממש לא משקף. אני לא הייתי מתקבלת היום ללימודי ריפוי בעיסוק אבל אני עובדת במקצוע ואוהבת אותו. הכי נורא זה הפער הענק שיש בין תנאי הקבלה והדרישות הלימודיות לעומת מה שקורה בשטח מבחינת שכר ותנאים.
 

NoaDe

New member
ברור שלא

נראה לי שכולם מסכימים שהפסיכומטרי הוא לא באמת מדד לכלום ויכול להיות שהתפספסו הרבה בעלי מקצוע ולא רק בריפוי בעיסוק בגלל חוסר הצלחה בפסיכומטרי ו/או בבגרות שלעניות דעתי גם היא לא מהווה באמת מדד. הפסיכו הוא סתם אמצעי מסנן ראשוני ולדעתי יכלו באותו מידה לקבוע מי יעבור לשלב הראיון ע"פ הגרלת מספרי ת.ז. או הסכום שהשם יוצא בגימטריה
ניתן לראות שלתארים שהם מאוד מאוד קשים, למשל מתמטיקה או פיזיקה צריך ציונים די נמוכים בפסיכו', משמע בהחלט הכל עניין של היצע וביקוש. לכן אני מאוד אוהבת את עניין הראיון ומנסיון אישי באונ' העברית הסכם הדרוש נמוך יותר מזה שבת"א כך שהראיון באמת משפיע. למרות ששמעתי ממרפאה בעיסוק שסטודנטיות מת"א עברו אצלה הכשרה מעשית והיו מצוינות והן סיפרו לה שלא עברו את הראיון באונ' העברית מה שמלמד כי גם בראיון עלולים להתפספס סטודנטים שיהיו מטפלים מעולים והיו גם מקרים הפוכים. בכל מקרה אני לא רואה כל פסול בפתיחת מסלול לריפוי בעיסוק גם באונ' חיפה ובמכללות המהוות שלוחות של האוניברסיטאות ובכך ניתן להוריד את הסכם מבלי לפגוע ברמה המקצועית. לדעתי ניתן למנוע את מה שקרה עם לימודי המשפטים אם לא ייפתחו מכללות פרטיות למקצוע, מה שלא נראה לי שיקרה בשל העובדה שזהו תחום פרא- רפואי (הרי ברור שאם אדם יצליח לפתוח מכללה פרטית ללימוד רפואה הביקוש יהיה עצום וכך גם הרווח).
 

שני פ

New member
נועה

ציטוט מדברייך: "אני לא רואה כל פסול בפתיחת מסלול לריפוי בעיסוק גם באונ' חיפה" יש מסלול לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה כבר הרבה שנים. אני סיימתי ב2003 והייתי מחזור ט"ו אם זכרוני אינו מטעה אותי.
 

NoaDe

New member
אופס

התכוונתי למכללה בבני ברק או משהו בסגנון... ככה זה שחושבים יותר מהר מי שמקלידים
 
למעלה