אנסה לנסח בבירור את השאלה שלי

כששוטר או שופט שואל שאלה, הוא מחליט אם להאמין לתשובה או לא. התשובה יכולה להיות אמת או שקר. אני כעד נמנע מלהראות ראיות שיוכיחו לחוקר אם התשובה שלי אמתית או שקרית. לכן, האם בהיגיון לענות תשובה שיכולה להיות שקרית ולא להראות ראיות, שווה ערך ללהגיד שיחליט במה הוא רוצה להאמין, אבל לא אוכל לענות עובדתית על השאלה? ברור שלא רצוי לדבר עם מי שלא יכול להקשיב ולהבין. עוד שאלה: האם להגיד ברצף שני משפטים שלא אמורים להתקשר מראש אבל יכולים להתקשר אסוציאטיבית, עלול להחשיד שיש קשר ביניהם? אולי לא צריך להצפין בכלל אבל אם אומרים משהו חשוב בקשר למציאות אפשר להמשיך אותו אחר כך באמירה חשובה אחרת שמתקשרת אליו. לא מאוד חשוב שאני יכול להשיג דבר מסוים שאני לא רוצה, ואני לא רוצה כי אני לא צריך. צריך לדבר על דברים חשובים וחיוביים כמו הצלחות.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
לא אותו דבר. אם תשקר והחוקר יגלה ששיקרת יניח שעשית בנוסף גם דברים שלא עשית ואפילו לאמת שלך לא יאמין. עדיף לך לא לענות מאשר לשקר. אי אפשר לתפוס אותך במה שלא אמרת אבל אפשר לתפוס אותך בשקר ואם תתפס בשקר זה יפעל לרעתך.
 
כן אבל אם אשקר זה יכול להטעות את החוקר, וזה יהיה לטובתי במקרה שעליי להסתיר מידע. העניין שבכל מקרה יחקור ויחליט אם להאמין, ולכן אולי אפשר במקום לשקר להגיד שיחליט במה להאמין ולא לענות.
 

SupermanZW

Well-known member
עדיף לך לומר לו שיאמין במה שהוא רוצה, אך אל תשקר. אם תשקר אולי תתפס בשקר ואם תתפס בשקר זה יפעל לרעתך. אם אמרת לו להאמין במה שהוא רוצה לא שיקרת.
 
ואם יגיד שלא שאל במה להאמין אלא מה האמת, אצטרך לסרב לענות על השאלה. אם רק אשתוק או אתחמק, זה לא יעזור לי כי הוא יגיד שהוא יודע שזו דרך לא לתת תשובה מלאה והוא דורש תשובה. אני לא חייב לתת את המידע שאני רוצה להסתיר, ואדם עושה שיקול דעת אם להאמין או לא.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה