אנשים יקרים.

אִיתַי

New member
../images/Emo24.gif ../images/Emo51.gif../images/Emo70.gif ../images/Emo23.gif

שלום לך
, המון תודה על המילים החמות, בשמם של חברי הפורום הנפלאים, בשמו של אור (ידידי) ובשמי. את מוזמנת להישאר עמנו ולכתוב בפורום. שבוע טוב
(אגב, מה שמך?) * * * ובהזדמנות זו - ברוכים הבאים חברי הפורום שהצטרפו אלינו בסופ"ש זה.
...
 

or99

New member
סתם...

כי בתנ"ך רוב הפעמים מופיע רָנִּי (בקמץ קטן המבוטא כ-O) במלרע. השורש ר-נ-נ, והמשמעות היא שִמְחי כמו בפסוק שנקרא בהפטרת השבת הבאה (ראה): "רָנִּי עֲקָרָה לֹא יָלָדָה..." (ישעיהו נד,א). אבל יש גם רֹנִּי במלעיל: "צַהֲלִי וָרֹנִּי, יוֹשֶׁבֶת צִיּוֹן: כִּי-גָדוֹל בְּקִרְבֵּךְ, קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל." (ישעיהו יב,ו). זאת משום שבתנ"ך בבניין קל בגזרת הכפולים יש שתי שיטות לציווי: במלעיל ובמלרע. וב-"דעת מקרא" נכתב שלא ידוע כלל מתי כך ומתי כך. (השם רוני במלרע יכול להיות גם במשמעות הרון שלי, אבל במלעיל רק ציווי: שמחי) אז תשמחי! (וגם תשרשרי הודעות!
)
 

אִיתַי

New member
תשובה

צהריים טובים. לפי דעתי, יובל התכוון ל"לוח הפעלים השלם" (ולא ל"מילון הפעלים השלם") של ד"ר שאול ברקלי, ואכן 2 שורשים שציין: חככ"ך ופפפ"ף מופיעים בו. יובל, תקן אותי אם אני טועה.
 
למעלה