אנשים שמתערבים בעבודה שלך

a wild rose

New member
אנשים שמתערבים בעבודה שלך

קראתי הודעה בפורום אחר שדיי זעזעה אותי - לא מדובר במקום עבודה שגרתי, אבל חשבתי שזה יעניין גם כאן:
מדובר במישהי שמנהלת משפחתון שכולל מגורים לילדים, ונשלחה אליה מתנדבת שנשלחה במטרה לסייע לילדים מסוימים בשיעורי הבית ובעבודות לביה"ס. במקום לעזור לילדים, היא נכנסה למטבח והעירה לאם הבית שהאוכל שהיא מבשלת הוא לא בריא ושהיא צריכה לעשות דברים אחרת ולפי התיאורים, היא "העיפה" אותה מהמטבח והתעקשה לבשל במקומה ועשתה המון בלאגן ובנוסף הילדים שהייתה אמורה לעזור להם לא קיבלו את העזרה.

הייתה מישהי שהגיבה שהיו לה כוונות טובות ושצריך להעריך את זה, ואני ממש לא מסכימה וחושבת שזה שיא החוצפה ושזה שמדובר במשפחתון ולא בבית "רגיל" ובמתנדבת שהגיעה על חשבון הזמן הפרטי שלה, לא הופך את זה ללגיטימי, וכמו שלא הייתה נכנסת למטבח של השכנה שלה ומשתלטת לה ככה על הארוחה שמכינה לילדים שלה, אין שום סיבה לעשות את זה במשפחתון שהגעת אליו במטרה אחרת לגמרי.

לי זה הזכיר מקרים של עובדים חדשים שניסו לשנות סדרי עולם בימים הראשונים שלהם עוד לפני שהבינו את הלכי הרוח במקום, כשלפני כמה חודשים פיטרו מישהי כזאת אצלנו, היא הייתה עובדת חדשה יחסית שפעלה לפי מה שנראה לה ולא לפי ההנחיות שקיבלה וטענה שזה יותר טוב ונתנה כל מיני "הצעות ייעול" והתעקשה עליהן גם אחרי שהסבירו לה למה הרעיונות שלה לא פרקטיים ולא מתאימים, כולל מישהו מהבכירים שלקח אותה לשיחת ניעור והיא עדיין התעקשה שהיא צודקת ויודעת יותר טוב ממנו. אז פיטרו אותה, והיא לא הבינה למה, כי המטרה שלה הייתה לשפר ולייעל את העבודה...
 
שתלטנות זו תכונה לא חיובית

וכשזה מגיע בעבודה זה אפילו יותר לא חיובי, במיוחד כשאתה עובד זוטר ועל אחת כמה וכמה שאתה מתנדב - ובתור אחת שעבדה לא מעט עם מתנדבים, אני יודעת כמה מעצבן זה שאדם שהוא אפילו לא חלק רשמי מהצוות מתעקש לפעול הפוך ממה שהנחו אותו ויוצא נגד נהלי בסיס של הארגון (כשבפועל מה יש לאדם כזה להפסיד? הרי הוא לא עובד של המקום שיכולים לפטר אותו...).
&nbsp
לי הייתה מתנדבת שקצת אחרי שהצטרפה אלינו פשוט הודיעה שיש דברים שצריך לשנות, כולל השם של הארגון והיו לה נימוקים הזויים מאוד, וכשמישהי ניסתה להסביר לה שיש דברים שעומדים מאחורי כל נוהל וכל החלטה שנעשית והיא לא יכולה לדרוש ביצוע שינויים כאלו, היא דרשה לדבר עם מי שקבע את הנהלים. היות שקלטו מהר מאוד שהיא מועדת לפורענות שמו עליה עין יותר מאחרים, וגילו מהר מאוד שהיא עושה מה שבא לה ושמה פס אחד ענק על הנהלים ועל ההנחיות שקיבלה, וכשהעירו לה ואמרו לה שהיא פועלת לא נכון היא התעקשה שהדרך שלה יותר טובה. היא כבר לא מתנדבת בארגון הזה אגב.
&nbsp
אם כבר אנחנו דנים בנושא - מה יש לכם לספר על לקוחות שמתערבים בעבודה שלכם ומנסים ללמד אתכם איך צריך לעשות אותה?
 

מ י w ה י

New member
אני נתקלת בדברים כאלו כל הזמן

לקוחות אוהבים להגיד לי איך לעשות את העבודה שלי ושהצורה שאני עובדת לא נכונה וכשאני מסבירה להם שיש דברים שאי אפשר לעשות הם מחפשים בשבילי פתרונות וזה דבר נורא מעצבן.

נכנסתי בכלל לפורום לספר על כמה לקוחות כאלו שהיו לי השבוע, כמו מישהו שצעק עלי שאני חוצפנית ועושה ממנו צחוק ושהוא לא מבין אותי - אנחנו עסק שמוכר לעסקים בלבד בכמות סיטונאית, ואי אפשר אצלנו למכור למישהו בלי לפתוח כרטיס לקוח כי כל המכירות רשומות ומתועדות כולל פרטי העסק וזה גם נדרש עבור האחריות למוצרים שאנחנו מוכרים. אותו לקוח היה נציג חברה שפעם ראשונה רכש אצלנו וכשביקשתי ממנו את מספר העוסק מורשה של החברה ועוד פרטים נדרשים כדי לרשום בכרטיס הלקוח הוא הגיב ככה. הסברתי לו שאני לא יכולה למכור לו בלי קבלה ובשביל הקבלה אני חייבת את הפרטים, והוא אמר לי שאני לא חייבת לתת לו קבלה אלא אני יכולה לתת לו חשבונית במקום (מישהו יודע מה ההבדל בין קבלה לחשבונית בעסקאות כאלו?) אחרי שהוא צעק וצרח והאשים את הנהלת החברה ואותי אישית בכל מיני שטויות הגיע מנהל והסביר לו שאם נמכור לו בלי קבלה עם הפרטים של החברה אנחנו נסתבך עם מס הכנסה וזה סיכון שמנהלי החברה לא מוכנים לקחת, אז שיבחר אם הוא רוצה לקנות אצלנו כי אי אפשר למכור לו בלי שייתן את הפרטים האלו. אחרי הויכוח הזה הוא התקשר למשרדים של החברה שלו וביקש שיתנו לו את המספר עוסק מורשה ואת הפרטים הנוספים שהיו חסרים שנתנו לו תוך פחות מדקה.

בעיה אחרת שקורית לפעמים וקרתה גם השבוע פעמיים זה שיש חברות שמזמינים כמות גדולה בטלפון או במייל ושולחים להם אותה, ונותנים להם מספר מעקב כדי שיוכלו לברר על ההזמנה בהמשך (לפעמים אין את הכל במלאי, לפעמים יש הזמנות מיוחדות וצריך לייצר במיוחד) ואז אותם נציגים מתקשרים ושואלים על ההזמנה אבל לא יודעים להגיד מה מספר המעקב ומבקשים שאני אברר לפי שם הלקוח או לפי התאריך שהזמינו או לפי כל מיני דברים אחרים - והמערכת מתוכנתת בצורה שאפשר להעלות הזמנה שכבר בוצעה רק לפי מספר מעקב או לפי קוד אחר שאף אחד לא יודע אותו אף פעם (בדרך כלל גם אני לא) ותמיד תמיד הם מנסים להגיד לי שאני יכולה לבדוק בצורה אחרת, ומתעצבנים כשאני מסבירה שאני לא יכולה, ורק אז הם מתאמצים ומוצאים את מספר המעקב (שתמיד שולחים להם אותו במייל ככה שזה לא כזה מאמץ למצוא אותו).
 
למעלה