תודה על התשובות
מר וולפסון במאמרו לא מוכיח שיש שיוויון בין בני אדם לחיות אחרות. הוא מניח שיש שיווין, ובהתאם לזה בונה תורה של התנהגות לאור השיוויון שהוא חושב שקיים. אם ההנחה הזאת נכונה אז ניתן לקבל בהבנה את מסכנותיו המרכזיות. (חוץ מנושא הבקר והחלב שבדיון קודם הוכח שאכילת בשר ושתיית חלב גורמת לתמותה מועטה יותר של חיות). המחבר רומז להוכחה בין השיטין, בעזרת מיצוט ספרו של פיטר סינגר, "שחרור בעלי-החיים", באומרו: "הרעיון של שוויון זכויות הוא הרעיון היסודי של התנועה לזכויות האדם. שוויון זכויות אינו מניח זהות בתכונות. אדרבא, משמעות השוויון היא לאפשר לכל פרט לממש את אושרו האישי, על-פי נקודת הראות, הבחירה והזהות הייחודיים לו. כאשר אנו מדברים על שוויון זכויות, אנו מתכוונים לשוויון בחשיבות שאנו מעניקים לאינטרסים דומים של פרטים שונים. צבע, מגדר, ארץ מגורים, מוצא, אמונה, נטייה מינית, גיל, רמת אינטליגנציה… - כל אלו אינם בסיס לגיטימי לאפליה. שוויון זכויות אין משמעו זהות בזכויות: אבטלה מאונס תיתפס בעינינו כפגיעה בזכויותיו של מבוגר, בעוד שעבודת ילדים תיחשב בעינינו כפגיעה בזכויותיהם. זכויותיו של כל פרט נגזרות מצרכיו המיוחדים." הרמז לשיוויון לכאורה נעוץ בכביכול שיוויון ללא תלות ברמת אינטיליגנציה. רוצה לומר שבגלל שיש שיוויון בין אדם רגיל למפגר, יש שיוויון בין אדם לחיה. לדעתי הוא לא הוכיח דבר בקשר לשיוויון בין אדם לחיה. יותר מכך, אפילו שיוויון בין אדם רגיל למפגר לא קיים. ההוכחה היא פשוטה, עדיין (כולל חברות המבוססות על שיוויון כמו קיבוצים) אין מקרה שבו בעל חברה יתן את שרביט הניהול למפגר! [חוץ ממפגר שהוא קרוב של מושחת בליכוד]
כי לאותו מפגר אין כישורים לנהל חברה, לכן אין שיוויון. ניהול החברה יכול להעשות ע"י אישה או גבר, שחור או לבן, ללא תלות בהעדפה מינית או בדת, אבל לא ע"י מפגר. הצמחונות שלי נבעה מתוך רגש של צער בעלי חיים והרגשת חמלה לחיות, לא מתוך מחשבה על שיוויון בין אדם לחיה. בקשר לפציפיזם, (תרשי לי לדבר במונחים של אדם) את צודקת בזה שבחברה פצפיסטית אם כל הפרטים הם פצפיסטים, יתקיים הפציפיזים ולכן אין דבר כזה הגנה עצמית כי ממילא אין התקפה. הבעיה היא שבכדור הארץ לפני בוא המשיח וקיום החזון של "וגר זאב עם כבש", וביחוד במציאות המזרח תיכונית, שלום או פציפיזם הם משאלות לב יותר ממציאות. אפילו חתן פרס נובל לשלום, מר רבין ז"ל, לא פרק את הצבא אחרי החתימה על הסכם אוסלו. הסיבה העיקרית שבזכותה פציפיסט חי חופשי כפציפיסט, היא בגלל שהוא חי בחברה חופשית ודמוקרטית. מישהו אחר משרת בצבא ומקנה לו בכך ביטחון, לפעמים לצערי, תוך כדי סכנת חיים ומלחמות. בקשר לצורת הוויכוח, אני משתתף בדיונים בפורומים אקטואליה ודו קיום, שם לא רק שמעליבים לפעמים גם מקללים. כך שבסטנדרטים של פורום דו קיום ההודעה בסדר.