אנשי סוכנויות הנסיעות לחו"ל לא רואים את סוף המשבר

Jupiter30

New member
אנשי סוכנויות הנסיעות לחו"ל לא רואים את סוף המשבר

הסוכנויות הנסיעות לחו”ל ספגו מכה כלכלית מכרעת ואולי הקשה ביותר מבין העסקים במשבר הקורונה, עם 100% פגיעה בהכנסות. בשעה שבתיירות הפנים מתחילים להתאושש, בענף התיירות היוצאת המשבר בשיאו מבלי לראות את סופו, עם אין ספור משוכות לעבור עד לסיומו. עסקים משפחתיים, שחלקם הוקמו עם המדינה מחשבים מסלול מחדש למה שהיה במשך דורות מפעל חיים. [URL]https://www.maariv.co.il/lifestyle/travel/Article-770456[/URL] מה דעתכם? המדינה צריכה להכניס יד לכיס ולהציל את חברות הטיולים ומשרדי הנסיעות? או להסתמך על כלכלת השוק החופשי (החזקים והרווחיים יתאוששו וכל השאר יקרסו).
 

moco10

New member
יש פה שני היבטים

1) האם המדינה צריכה לעזור? היא צריכה לעזור באותה מידה שהיא עוזרת לכל עסק אחר לפי קריטריונים אוביקטיבים שאינם מתיחסים למהות העסק. 2) האם משרדי נסיעות צריכים לנסות לצאת מהמשבר? לדעתי לא. זה סיפור עצוב אבל הכיוון של העסקים האלה היה בדרך להיעלמות בלי כל קשר לקורונה. באה הקורונה ונתנה מכה חזקה לעסקים הללו, אבל מה הטעם שלהם להתאמץ לנסות לחזור אם אין עתיד גם אם הקורונה נעלמת מחר והתיירות חוזרת למה שהייתה מייד?
 

anipo10

New member
בדיוק

אפשר לתת להם פיצוי כזה או אחר,אבל הנקודה המרכזית היא כמו שציינת בסעיף 2. מדובר בענף שהולך ונכחד מהעולם שאין לו יותר זכות קיום. בשביל להזמין טיסות ומלונות כבר לא צריך אותם.
 

Jupiter30

New member
הענף לא ייכחד כל-כך מהר

המון ארגונים (בהייטק למשל) וחברות טיולים מאורגנים משתמשים בשירותיהם של סוכני נסיעות מקצועי. הגיל השלישי משתמש המון בסוכני נסיעות. הענף לא ייעלם בקרוב.
 

anipo10

New member
תהליך שכבר התחיל ויימשך

שירות שלא נדרש סופו שייפסק. אותו סיפור זה עם הבנקים. סוגרים סניפים ומצמצמים כח אדם כי כבר לא נדרש יותר פקיד מאחר ואת כל הפעולות עושים דרך האינטרנט או האפליקציה או המשוב. כנ"ל בסופר יש קופה אוטומטית ואתה לא צריך קופאית. היום אתה מזמין את כל מרכיבי הטיול ישירות מול היצרנים ללא תווך והכל בלחיצת קליק אחת דרך האתר.הקידמה הטכנולוגית משנה את תחום התעסוקה. יכול להיות שבטווח של שנים קדימה עוד יהיו סוכנויות פרונטליות אבל מספרן יהיה מועט ובוודאי כח האדם שיעסיקו.
 

moco10

New member
מה לא ייעלם בקרוב? הוא כבר נעלם ברובו.

עוד רק לפני 10 שנים הייתי הולך ברחוב ראשי ונתקל בכמה סוכנויות עם הפוסטרים של מקומות יפים בעולם. היום שאני רואה משרד כזה, אני מייד שם לב, כי זה חריג. גם ארגונים עברו ועוברים יותר ויותר לשימוש בחברות אינטרנטיות שמיועדות לארגונים , כאשר העובדים פועלים בשירות עצמי ישר מול נאתר. בחברות הללו, שרק אני חוויתי כבר 3 מהן, יש את כל אילוצי מדיניות המעסיק שלפני זה הסוכן האנושי היה אחראי עליו.
 

לאונידס

Active member
ארגונים גדולים עוברים לממשק אינטרנטי

אני מכיר כמה וכמה ארגונים כלל עולמיים שמעסיקים מעל ל 100,000 איש והסניפים הישראלים מעסיקים מעל ל 1,000 איש, שעובדים דרך מערכת נסיעות שלהם ברמת האירגון העולמי, או אפילו משתמשים במערכות כמו check my trip. נכון שבסופו של דבר לחלק מההזמנות (רק חלק) יושב גם אדם שמנהל את ההזמנות ופותר בעיות אבל מדובר על סניף אחד שיכול להמצא בפועל בהודו או במאלזיה. זהו סוכן שדומה יותר ל expedia, לא סוכן נסיעות במובן של משרד שאנשים נכנסים להתעניין בנסיעה הבאה שלהם. &nbsp הרבה חברות היטק קטנות השתמשו בשרותים של סוכנות נסיעות, אבל בגלל הביצועים הבינוניים של הסוכנויות האלו הם יותר ויותר מזמינים בעצמם. &nbsp כנראה שתמיד יהיו סוכני נסיעות, כמו שעדיין יש סנדלרים בתל אביב. אבל מתופעה נפוצה הם יהפכו לקוריוז.
 

ANZ1

New member
צריך לעזור לכולם אותו הדבר

אין שום סיבה לעזור למשרדי נסיעות יותר מאשר לאומנים, בעלי מסעדות או כל עסק אחר, כולם צריכים לקבל את אותו סיוע בדיוק, ועדיין יש שוק חופשי וסביר שרוב סוכני הנסיעות יעלמו, כמו הרבה עסקים אחרים שפעם היו והלכו ונעלמו, פעם היו מחלקי קרח וסנדלרים, היום לא צריכים אותם, פעם היה סוכני נסיעות ,היום יש אתרים גדולים שעושים אותו הדבר באינטרנט.
 

לאונידס

Active member
לא חושב שהסוכנויות ספגו מכה גדולה יותר מנניח התרבות והאומנות

אולמות האירועים, או אפילו אם בתיירות עסקינן אז מורי הדרך (מדריכי הטיולים). &nbsp מה הכוונה בלהכניס את היד לכיס? מישהו יש לו מטע של עצים של כסף ולא סיפר לי או שיקחו מזמרי החתונות או מלצרים במסעדות שלא עובדים ויעבירו לסוכני נסיעות שלא עובדים? למה לא להיפך? &nbsp בקיצור, לדעתי צריך מדיניות מאוזנת עם קריטריונים ברורים.
 

RonspotNL

New member
מתישהוא כולם יצטרכו להתעשת

ולחיות כמו שחיו בעבר ללא פחד ופניקה ולהתחיל לטייל שוב כשענף התיירות עוזר למשק בכל העולם בכל אופן אפשרי ... חייבים לעזור לכולם
 

YosMan1

New member
זה ביצה ותרנגלות, בגלל שישראל כבר לא מוגדר כמדינה ירוקה

שזה פחות מ 30 חולים ל 100 אלף איש, (ויש מדינות שמגדירות זאת כפחות מ 20). ישראל כרגע על 33 כאשר לפני שלושה שבועות עמדנו על 23. התירוצים של חולים אסימפטומטים או של חולים צעירים לא ממש מענינים את אומות העולם. ישראלים יצטרכו להיות בבידוד בכל מקום שיגיעו אליו והתוצאה תהיה שכמעט אף אחד לא יטוס. אז לרוץ לפתוח הכל מהר לפעמים מביא לתוצאה הפוכה והנזק הכלכלי יהיה יותר גדול בסוף. &nbsp
 

לאונידס

Active member
אני לא בטוח שהבעיה היתה בעצם פעילויות במשק

צריך לחיות עם הקורונה בלי סגר, צריך לקיים שליטה בלי סגר ונראה שזה לא קורה למשל תגובתיות איטית או לא קיימת. למשל: בניגוד למדינות מודרניות תוצאות בדיקה לא מגיעות תוך כמה שעות אלא תוך ימים, כך שמי שחולה נכנס לבידוד מאוחר ובינתיים מדביק אחרים. וזה כשבודקים, למשל בגמנסיה העברית שהפכה למוקד הדבקה משרד הבריאות סירב לבצע בדיקות, רק אחרי לחץ גדול של ראש עיריית ירושלים ובעיכוב גדול בוצעו בדיקות.
 
למעלה