אסור. [אוח,הדבריםשאניעושהלעצמי]:|

אסור. [אוח,הדבריםשאניעושהלעצמי]:|

אניחייבתלהפסיקלחשובעל אררר. [אני לא מאמינה. זה כל כך פתאטי, מה שעובר עלי.] הקטע הראשון משיר של אפרת גוש, "מה שקרה". כל הקטעים קשורים זה לזה, בסופו של דבר. למרות שלא נראה. בחלק הכמעט אחרון, מעלה הצלעות - ma'ale לקרוא לאט. --------------------------------------------------- אסור. אני חושבת עליך כל הזמן, כל הזמן על מה שאמרת קודם כשעוד היית כאן. התקוות שלי כל כך גבוהות שהן פורטות על השמש את כל השירים השקטים ובדומייה, כורכות לי קרן חשאית על הצוואר. אני נשמטת לתוך עיניים שלא יראו בי [אסור.] לתוך ידיים שלא יאחזו בי [אסור.] -כמה קטנה היד שלי תראה- את המחשבה הזו שצולפת בי כמו באיילה פצועה -כשתנוח שם בתוך היד שלו- אני משתיקה, כסוסת ציפורניים. השם הזה שאני לוחשת לעצמי שוב ושוב ללא קול הוא כל כך אסור. במלעיל או במלרע. -- אסור לי לכתוב על אסור לי לחשוב על אסור להכיר או לראות או לומר את כל אלו שאני מרגישה והנה שוב אני מתעדת רגעים ש אסור שיקרו. אני אעמוד שם רועדת אתקפל מבושה ושפוכה, רק אומר שהייתי כ ל כ ך טפשה. -- הצחוק שלי נפרס ברכות כמו שטיח על רצפת חדר ריק - הבדיחות שלך פשוט כל כך מצחיקות. גם כשאני זו ש מספרת אותן ככה, לעצמי. ------------------------ פעם עוד היתה בי יציבות. מרגלי הג'לי שלי ועד מעלה הצלעות כמו סוכריה עטופה בגלימה מנצנצת שקופה. ניצבת, תומכת נתמכת כמו שני צידי המשקוף והדלת הפועמת כבנקישה לא היתה חורקת בי היתה כמחרישה – אז כשלא היה בה יוצא ולא היה בא. אנא. סגור את הדלת. מנשב בי רוח פרצים מעצים בי קורע קרעים, מתפרצים כתפילה. אכול אותן בפה סגור, את כל הסוכריות לאט לאט אחת אחת עד אשר תעבור בי בחילה.
 

nookiemonster

New member
אהבתי.

(אהבתי *מאד*.)
 
מבולבל. ../images/Emo205.gif../images/Emo210.gif

תראי, אני באופן אישי לא אוהבת קטעים שמצטערים על הרגע שבו הם נולדו. את לא אוהבת, אל תפרסמי. אני לא אוהבת לקרוא סדרה של התנצלויות והלקאות עצמיות, זה לא יגרום לי להתייחס לשיר יותר בסלחנות, זה סתם מרגיז. יש הרגשה מאד ברורה שכתבת את הקטע לעצמך. אני מרגישה כאילו אני הולכת סחור סחור סביב הנושא אבל לא מצליחה להגיע אליו - הבלבול, שבירת השורות (המיותרת לחלוטין, לדעתי), ריבוי הקטעים ללא הפרדה וללא קשר של ממש - כל אלו כאילו מונעים ממני בכוח להבין על-מה-לעזעזל-את-מנסה-לדבר. היו כמה דימויים והתחלות טובות שתפסו אותי (פעם היתה בי יציבות, רגלי הג'לי), אבל כשהמשכתי לקרוא שוב צללת מהרעיון המוגדר אל מערבולת הבלבול הפרטית שלך. עוד דבר - ההדגשות האלו מחרפנות אותי. אין צורך להצביע לקורא על מה שלדעתך חשוב שיקראו. זה יוצר בלבול רב אפילו יותר כי אי אפשר להבין למה הדגשת את המשפט הזה דווקא, זה נותן לקטע אופי לא גמור ואגבי. ראית פעם משפטים מודגשים בתוך ספר? לא, כי אין צורך להאכיל את הקורא בכפית. מה שיראה לו חשוב, הוא יזכור בעצמו, ולהצביע על משפט ולומר "תקרא! זה חשוב! זה מודגש!" יוצר, לפחות אצלי, בלבול ורוגז. אני מאמינה שיש בתוך כל ערבוביית המלל הזאת יותר ממה שנראה לעין שלי או של קורא מזדמן. את היחידה שמסוגלת לראות את זה. לכן, אני ממליצה, שמרי קטעים מסוג זה לעצמך - ופרסמי קטעים שגם אנשים שלא מכירים אותך ואת הסוגיה לעומק יוכלו להבין ולהזדהות. אם נפגעת מחלק כלשהו של התגובה, אני מצטערת. אבל אני בהחלט חושבת שאת מסוגלת ליותר.
 
../images/Emo45.gif

[אני דווקא כן ראיתי בעבר מילים מודגשות בספרים, כמו למשל בציטוטים ציניים - "ומה אתה הבאת?" וכו'.]
 

ענבאך

New member
כן, אבל זה כדי להראות את הטון

של הדיבור. פעם חברה שלי עשתה לי מן "תראי איך זה נראה כשאני מדגישה- מה אתה עשית שם? מה אתה עשית שם? מה אתה עשית שם? מה אתה עשית שם?" אוי, זה היה אחד המצחיקים
 
תגובה - ראשון ראשון ואחרון אחרון.

קודם כל, אני חושבת שהפתיחה שלך להודעה היתה ממש מיותרת. אין לזה שום קשר לשיר או לביקורת עליו. מה גם שכלל לא התכוונתי לשיר עצמו במה שכתבתי מעליו, אלא למה שהרגשתי באותו רגע. לרגע לא חשבתי שכמה מילים על מה שמעיק עליי יזכו אותי בתגובה שכזו. לא אמרתי בהן שאני לא אוהבת את השיר, רק התכווונתי שקשה לי עם מה שהרגשתי, שגרם לי לכתוב אותו. אין לי עניין בסלחנות - אני לא באה להתנצל. אני במקומך הייתי מנסה לברר מדוע כמה מילים של מישהי שאת אפילו לא מכירה, בכלל מצליחות להרגיז אותך. כאן את צודקת. באמת כתבתי את הקטע לעצמי. אני גם חושבת שהרגע שאתחיל לכתוב למען אחרים לא יהיה רגע כל כך חיובי בשבילי. מה זאת אומרת ששבירת השורות "מיותרת לחלוטין"? אם אקח את דברייך מילולית, אולי נוותר על שבירת שורות וכל השיר יהיה שורה אחת מתמשכת. לטעמי, הערה שכזו היא זו המיותרת לחלוטין - אין בה כל ביקורת בונה או משהו המתקרב לזה. אולי את לא חייבת להבין. זה לא תמיד העניין. מובן לי שהקטע לא ברור לכל, אבל יש הבדל בין ביקורת על כך לתקיפה. ותקיפה - זה מה שהרגשתי מהתגובה שלך. להתלונן על ריבוי קטעים, לדעתי לפחות, זה כמו להגיד שספר גרוע כי יש בו יותר מדי דפים. והקשר ביניהם הוא בכלל דבר אחר - אמרתי בהתחלה שיש קשר, אך הוא לא ברור. בשבילי הם צריכים להיות ביחד, בשבילך לא. זה שהם כתובים בהודעה אחת לא קושר אותם זה לזה בשלשלאות, לפחות לא אצל הקורא. בקשר להדגשות אני חושבת שכן אפשר להבין למה הדגשתי דווקא את זה. זה לא כי "לדעתי חשוב שיקראו" זה לא נראה לי עד כדי כך מסובך, אבל הנה: שני המשפטים המודגשים הם משפט אחד שחתוך באמצע. הם מודגשים כדי לחבר אתם אחד לשני, בטח לא כדי להבליט אותם משאר הטקסט. בניסוח אחר זה יראה כך: את המחשבה הזו שצולפת בי כמו באיילה פצועה, על כמה קטנה היד שלי תראה כשתנוח שם בתוך היד שלו, אני משתיקה, כסוסת ציפורניים. דווקא זה הרגיש לי כ"האכלה בכפית", לכן בחרתי באופציה השניה. לא מוצא חן בעינייך? אוקי, לגיטימי. אבל אין צורך לתקוף דברים כי לא הבנת אותם. כמו ששירה לי אמרה, הדגשות והטיות למיניהן דווקא כן קיימות בספרים. ונסי מעט להבין מה מקום ההדגש לפני שאת מחליטה שהוא מיותר או מאכיל בכפית. אני חושבת שזה לא כל כך חכם "להמליץ" לי לא לפרסם - למעשה זה שולל את כל המטרה של הפורום. אני לא מפרסמת בציפיה לתגובות "שיואו! מדהים!", אלא כדי להשתפר מהתגובות. לכן אני אפרסם גם קטעים שהם לא הכי טובים שלי, בתקווה לצמיחה מתוכם. בנוסף - כבר קרה לי שכתבתי קטעים שחשבתי שמובנים אך ורק לי וקיבלתי עליהם תגובות מזדהות ואוהדות. מזל שזה היה לפני ה"המלצה" היקרה שלך. כן, באמת נפגעתי מרובה הגדול של התגובה. אין לי בעיה עם ביקורת בונה או קשה, אבל אני לא חושבת שלפרסם שיר שלא-מצא-חן-בענייך הוא חטא כ"כ נורא שמגיעה לי עליו תגובה נוטפת ציניות וארסיות כמו זו.
 
אמ. וואו. ../images/Emo205.gif../images/Emo210.gif

ראי, לא היתה לי כל כוונה לפגוע (כפי שאת אולי חושבת, אני לא יושבת כאן בפורום ומחפשת קורבנות תמימים). בקשר לפתיחה - אין לי שום דרך לדעת שהתכוונת למה שהרגשת או לשיר או ווטאבר. לי זה נשמע כמו התנצלות. באשר לשאר החלקים של ההתייחסות לתגובה שלי, אני מבינה שהתרגזת, אבל לא צריך לעשות מעצמך מטומטמת. מן הסתם לא התכוונתי שהכל יהיה משפט אחד או שתכתבי רק למען אחרים, ואני חושבת שאת אינטילגנטית מספיק כדי להבין את זה. לכתוב בשביל עצמך זה דבר אחד, ולכתוב בשביל שרק את תביני זה דבר אחר. המושג 'שבירת שורות' מתייחס לא לירידת שורה אחרי משפט, אלא לשבירת שורה באמצע, כמו זה: נועה ו אפרת הלכו ל טייל וראו בוצ'ה לפעמים שבירת השורות מוסיפה, בקטעים שלך לדעתי היא חסרת טעם. איך אני מתרגזת מכמה מילים של מישהי שאני לא מכירה? ובכן, כמו שאת התרגזת מההודעה שלי. כמו שאפשר להתרגז ממישהו שכותב נואמים סקסיסטיים, למשל. (לא שאני משווה אותך לאחד מהם, חלילה.) התהייה על למה מה שכתבת מצליח להרגיז אותי בכלל לא רלוונטית. בהחלט ניסיתי להבין את המקום של ההדגש, לא הצלחתי, ניחא. אני מבינה שיש לו מקום ראוי וכ'ו. אני בהחלט לא ממליצה לך לא לפרסם (איפה בדיוק קראת דבר כזה?), אבל פרסום בליווי התנצלות מרגיז אותי. ופרסום של יצירה שמורכבת מהקשרים שלך ושאת יודעת שאף אחד מלבדך לא יוכל להבין נראה לי די מיותר. הבהרת שלא היתה התנצלות, אז ניחא. אני מתנצלת. כשפרסמתי את התגובה לא הרגשתי שהיא כזאת צינית ונוטפת ארסיות (באמאשלי), עכשיו אחרי קריאה חוזרת אני מבינה שהיא באמת כזאת, אז כולי סליחה. יום נעים.
 
../images/Emo112.gif

באמת שלא חשבתי כך. את צודקת, לא היתה לך דרך לדעת, אפשר לסכם את זה כחוסר הבנה מצד שתינו. אני לא עשיתי מעצמי מטומטמת - פשוט הקצנתי את ההערה שלך כדי להעביר מסר לגביה. בקשר לשבירת השורות, אני רואה למה את מתכוונת. פשוט היה לי מקצב מסויים בראש וככה זה הסתדר, אני מודעת לעובדה שזה דורש שכתוב. תודה שהערת את תשומת ליבי. אני התרגזתי מההודעה שלך כי הרגשתי נתקפת. אנשים שכותבים נאומים סקסיסטיים גם הם תוקפים. אבל אני לא תקפתי אותך או אף אחד אחר, לכן זה סוג שונה של רוגז. אבל ניחא - אם את אומרת שזה לא רלוונטי, אני מאמינה לך... לגבי יצירות שרק הכותב מבין - א. דווקא יש הרבה יצירות מפורסמות כאלו של יוצרים מוערכים ביותר. [בלי להשוות כמובן...] ב. אני לא יכולה לדעת אם אף אחד מלבדי לא יבין, כי תמיד יש אנשים שמתחברים גם ללא הבנה מלאה, או שנותנים פרשנויות משל עצמם - שזה בסדר גמור לגבי שיר. אה, אוקי. אין בעיה. כולי סולחת
אגב, באמת לא התכוונתי לריב או אפילו משהו קרוב לכך... פשוט לא הבנתי מאיפה זה בא. וזהו,
חיים יפים.
 

Guava the EZ

New member
אני דווקא אהבתי

מאוד. ולמרות שהרווחים המוכפלים מדי פעם הפריעו, בסוף הם פשוט היו במקום. ועדיין... אני חושבת שעדיף להפריד בין החלקים ליצירות שונות. למשל, החלק האחרון ("פעם עוד הייתי בי יציבות...") מתאים בתור יצירה נפרדת. לפי דעתי זה חלק מעולה, אבל שאר הקטע קצת מפחית ממנו. וזה לא ששאר הקטע פחות טוב- פשוט הוא יהיה יותר טוב אם לא היה מתקשר לשאר. בה, הסתבכתי בניסוח.
"הבדיחות שלך פשוט כל כך מצחיקות": לא כל כך אהבתי, אבל המשפט לפני פשוט מעולה. לכן אני לא יודעת מה להציע לך בעניין, אולי זה בגלל הטון הפואטי של רחמים עצמיים... אבל משהו מונע מהקורא להתחבר למילים כל כך יפות. זה חבל.
כי מצד אחד הקטע מעורר השראה ונוגע, אבל מצד שני מכאיב ומעורר התנגדות עמוקה. אז אולי זה דבר טוב, לא יודעת. שוב הסתבכתי. מה עוד? כבר אמרתי שממש אהבתי את הרווחים, גם ממש אהבתי את הבית עם השורות המודגשות והלא מודגשות לסירוגין. זה היה מעולה. לסיכום, כמו שאמרתי- אני חושבת שאם תפרידי את הקטע לפחות ל-3 יצירות שעוסקות עוקבות זה יהיה מעולה, והחותם שיישאר על הקורא (עליי, בכל מקרה) יהיה הרבה יותר משמעותי וכואב בלב, כאילו... דוקר כזה.
 
../images/Emo112.gif

בקשר להפרדה - הם בהודעה אחת כי מבחינתי בתור הכותבת, בסופו של דבר הם מדברים על נושא אחד רק מזוויות מבט שונות. מבחינת הקריאה אני די מסכימה איתך. חה. באמת הסתבכת
אבל די הבנתי. למה את מתכוונת ב"טון פואטי של רחמים עצמיים"? לאיזה משפט ספציפי? [אגב, כשקראתי את מה שכתבת: "כי מצד אחד הקטע מעורר השראה ונוגע, אבל מצד שני מכאיב ומעורר התנגדות עמוקה" חשבתי לעצמי שזה כ"כ נכון גם לגבי מה שהרגשתי, שגרם לי לכתוב אותו... אז גם זו הצלחה במידה מסויימת] אוקיי, אני חושבת שאני ממש מבינה אותך. אני בטח עוד אחזור לקטע הזה. ותודה מלא
 

Guava the EZ

New member
"טון פואטי של רחמים עצמיים"

ולא התכוונתי לזה במוןב רע, זה באמת שלא מפריע, זה דווקא יפה ועדין נורא. אבל המשפט שציטטתי (משהו עם בדיחות מצחיקות זה היה?
) כבר לא פואטי ולא עדין ולא יפה. הוא תקוע ומעצבן.
בקיצור, הוא יום יומי מדי. מה שממש יפה בכתיבה שלך, הוא שאת עוסקת בנושאים שאם אדבר עליהם עם אנשים בשפה יום יומית בהקשר לאותה סיטואציה, הם יישמעו מגעילים בעיניי. אבל כשאת כותבת אותם- את משתמשת בטון הפואטי הזה, העדין הזה, שעליו דיברתי. זה ממוטט, שאת מצליחה לעשות את זה.
(ממוטט חיובי, כן?)
 
,

לאחר שקראתי את התגובות ראיתי שאת נורא מקפידה להתייחס לכל חלק בתגובה והמרחויות חסרות פואנטה לעתים כמו שאני מרבה להגיב - נו, אני כולי גוש מבולבל - לא יתקבלו כאן בברכה. אז, מעכשיו
, אנסה להיות יחסית תמציתית וברורה: טוב. אחזור. עניין. לא נו סתם (אוף אני שוב עושה את זה!) מה שאני מנסה לומר זה שעניינת אותי הרבה מיצירות אחרות שקראתי ואני לא רואה את זה חד פעמי. אני מצפה ממך לעוד - לא נראה לי שתאכזבי. אעקוב אחרייך. אגב, קראתי בין השאר את התגובה של נוף. אני חייבת לציין שהסכמתי איתה לגבי ה'פתיחה' - לא משנה מה כוונתך, אני חושבת שזה פשוט לא נחוץ לקרוא לפני יצירה. בסוף, אולי, זה סביר יותר; אבל כשזה נמצא בהתחלה זה כבר מעורר רגש כלשהו ולפעמים אף עלול להבריח את הקורא, מתוך נסיון
. זה פשוט לא נחוץ, לא חשוב כמה טובה הייתה כוונתך - תחשבי על זה.
 
../images/Emo6.gif ../images/Emo112.gif

ROFL!!
אני פשוט אדם-של-התפלספות, זה הכל
אוה, תודה |מסמיקה|... אני ממש מסכימה עם נוף ואיתך לגבי הפתיחה,והאמת שגם אני לא אוהבת שכותבים דברים כאלו לפני יצירות. אבל פשוט לא חשבתי באותו רגע, ויש לי שני הסברים מתקבלים על הדעת לכך: 1. זה היה אחרי יום מאוד... "טעון רגשית" בשבילי [
] 2.השעה שפרסמתי את ההודעה, איפשהו בסביבות 4 לפנות בוקר אפילו מחיית לילה שכמותי [
] אי אפשר לצפות לטאקט בשעה כזו... מסקנה ילדים? להקשיב לאימא וללכת לישון בלילה ולא בבוקר
ושוב תודה. יאי.
 
למעלה