Ccyclist
Well-known member
כששכרנו בית בין הקרובים בברייטון של שנות ה 90 והשתמשנו באוטובוסים כדי להתנייע לכל מקום - היה כלל אחד חשוב:
אסור לנסוע באוטובוס הכחול.
היו לנו כרטיסי גירוד שבועיים או יומיים של חברת ברייטון אנד הוב, שהיו תקפים רק לאוטובוסים בקרם ואדום של החברה. הנוחות של הכרטיס היתה שאפשר לקנות אותו מראש בלי להתחייב לתאריך מדוייק, מגרדים אותו לפני הנסיעה כמו כרטיס הגרלות / מבצעים (זוכרים את מסעדת מק-דייוויד מסוף שנות השמונים - תחילת התשעים ? אותו עיקרון ואותו העידן) ואז מצמידים את כיסוי הפלסטיק הדביק שנכלל בכרטיס.
הכרטיסים לא היו תקפים באוטובוס הכחול של החברה המתחרה ולכן לא נסענו בו.
אחת מנפלאות ההפרטה הפרועה בבריטניה היא שבערים רבות מחוץ ללונדון יש או היתה יותר מחברה אחת. גם בעיר מגוריי כיום היו שתי חברות כשהגענו לכאן.
צירפתי תמונה של דיאגרמת הקווים העיקריים בעיר בשנות ה 90, מפה שקודמה כ"קווי מטרו". שימו לב שבשיטה של ברייטון והוב יש לולאות בפרברים. אלו לולאות חד כיווניות הקיימות עד היום. היתרון הוא שתדירויות הקווים גבוהות יותר ממה שהיו אם ההפעלה היתה בשני קווים שונים למזלג. החיסרון הוא שההגעה למקום על צד אחר של הלולאה מצריך שני אוטובוסים. היה סופרמרקט גדול תחנה אחת בחזור מסבתא שלי, אבל היא אף פעם לא השתמשה בו אלא נסעה לסופרמרקט קטן יותר בקטע המשותף שלפני הלולאה כי ממילא היא היתה צריכה לרדת שם כדי להחליף להלוך. הבית השכור שלנו היה על המקטע האחרון לפני הלולאה. בלולאה המשולשת של קו 5 יש כל מני 5A 5B וכו'. זה לא הקו שלנו אז אינני זוכר בדיוק.
מצאתי שתי תמונות מודרניות יותר משנות האלפיים של אוטובוסים של ברייטון אנד הוב מול שתי האטרקציות הוותיקות של העיר - חוף הים כולל מבנה הכניסה של מזח התענוגות - מבנה על הים שיש בו לונהפארק וחנויות. ה Brighton Pavilion , ארמון הקיץ הייחודי של הנסיך העוצר ( The Prince Regent, תקופת ה Regency ריג'נסי ), לימים המלך ג'ורג' ה 4, מבנה שנתן לנסיך ששלט בבריטניה בעידן שבו היא התבססה בהודו והתחילה לסחור עם סין לגור במבנה עם חיצוניות בהשראת ארמונות המוגולים והמסגדים בתת היבשת - כל הארובות מסוות כמגדלי מואזין קטנטנים, עם עיצוב פנים בהשראה סינית.
אסור לנסוע באוטובוס הכחול.
היו לנו כרטיסי גירוד שבועיים או יומיים של חברת ברייטון אנד הוב, שהיו תקפים רק לאוטובוסים בקרם ואדום של החברה. הנוחות של הכרטיס היתה שאפשר לקנות אותו מראש בלי להתחייב לתאריך מדוייק, מגרדים אותו לפני הנסיעה כמו כרטיס הגרלות / מבצעים (זוכרים את מסעדת מק-דייוויד מסוף שנות השמונים - תחילת התשעים ? אותו עיקרון ואותו העידן) ואז מצמידים את כיסוי הפלסטיק הדביק שנכלל בכרטיס.
הכרטיסים לא היו תקפים באוטובוס הכחול של החברה המתחרה ולכן לא נסענו בו.
אחת מנפלאות ההפרטה הפרועה בבריטניה היא שבערים רבות מחוץ ללונדון יש או היתה יותר מחברה אחת. גם בעיר מגוריי כיום היו שתי חברות כשהגענו לכאן.
צירפתי תמונה של דיאגרמת הקווים העיקריים בעיר בשנות ה 90, מפה שקודמה כ"קווי מטרו". שימו לב שבשיטה של ברייטון והוב יש לולאות בפרברים. אלו לולאות חד כיווניות הקיימות עד היום. היתרון הוא שתדירויות הקווים גבוהות יותר ממה שהיו אם ההפעלה היתה בשני קווים שונים למזלג. החיסרון הוא שההגעה למקום על צד אחר של הלולאה מצריך שני אוטובוסים. היה סופרמרקט גדול תחנה אחת בחזור מסבתא שלי, אבל היא אף פעם לא השתמשה בו אלא נסעה לסופרמרקט קטן יותר בקטע המשותף שלפני הלולאה כי ממילא היא היתה צריכה לרדת שם כדי להחליף להלוך. הבית השכור שלנו היה על המקטע האחרון לפני הלולאה. בלולאה המשולשת של קו 5 יש כל מני 5A 5B וכו'. זה לא הקו שלנו אז אינני זוכר בדיוק.
מצאתי שתי תמונות מודרניות יותר משנות האלפיים של אוטובוסים של ברייטון אנד הוב מול שתי האטרקציות הוותיקות של העיר - חוף הים כולל מבנה הכניסה של מזח התענוגות - מבנה על הים שיש בו לונהפארק וחנויות. ה Brighton Pavilion , ארמון הקיץ הייחודי של הנסיך העוצר ( The Prince Regent, תקופת ה Regency ריג'נסי ), לימים המלך ג'ורג' ה 4, מבנה שנתן לנסיך ששלט בבריטניה בעידן שבו היא התבססה בהודו והתחילה לסחור עם סין לגור במבנה עם חיצוניות בהשראת ארמונות המוגולים והמסגדים בתת היבשת - כל הארובות מסוות כמגדלי מואזין קטנטנים, עם עיצוב פנים בהשראה סינית.
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה ב: