אסטרטגיה לפתירת שאלות

Nman20

New member
אסטרטגיה לפתירת שאלות

שלום רב. רציתי לדעת אם יש איזה אסטרטגיה לפתירת שאלות, משהו בסגנון ,1. קרא את השאלה 2. כתוב את הנתונים 3. פתור 4.בדוק וכדומה.. אולי בצורת תרשים זרימה??
 
תלוי בנושא הלימוד, קושי השאלות

תלוי בנושא הלימוד, קושי השאלות והזמן שמוקצב לפתרונן.
 

zivadina

New member
הכחול תלוי בשם המשתמש הרשום

ברגע שהוספת 1 לשם, זהו שם שאיננו רשום בתפוז. אבל אם עדיף לך שאתה שולט בכחול, אני מאחלת לך לשלוט גם בוורוד. סת...ם.
 

zivadina

New member
מנסה לשחזר את ההצעה של יונה

ומוסיפה קצת: 1. תבדוק מה השעה, וכמה זמן יש לך לפתור את המבחן. 2. תקצה לעצמך כ-10 דקות מן הסוף כדי לבדוק את עצמך אחרי שתסיים לענות. 2. קרא את השאלות ברפרוף. סמן את השאלות שכדאי לענות עליהן קודם כל (או מפני שהן קלות יותר או מפני שנותנות יותר נקודות). 3. קרא כל שאלה, כתוב בטיוטה את הנקודות העיקריות לתשובה, ואחר כך כתוב את התשובה המלאה. 4. אל תיתקע בשאלה קשה, אלא תמשיך הלאה. 5. אחרי שסיימת את השאלות בעדיפות הראשונה, תמשיך לשאלות בעדיפות השניה (הבלתי מסומנות). 6. 10 דקות מן הסוף, תפסיק לענות על השאלות ותתחיל לבדוק את התשובות שענית, כדי לוודא שהבנת כל השאלה וענית עליה כראוי. 7. תבדוק שכתבת את פרטיך על המבחן, ותמסור אותו לבוחן. בהצלחה.
 

יונה שו

New member
אני משוחזרת... סבבה...

אולי אני כבר מספיק עתיקה, כדי להיות משוחזרת
 
זו השיטה להיכשל בפסיכומטרי.

אין אסטרטגיה שמתאימה לכל שאלה באשר היא בכל סיטואציה באשר היא. הכל תלוי באופי החומר ואופי המבחן.
 

Nman20

New member
אני יפרט את התנאים

מדובר על מבחן עם 8 שאלות אמריקאיות. זמן של שעתיים. שאלות מחשבה עם נוסח של תשובות\שאלות טריקי. הזמן הוא לא פרמטר המרכזי כאן. העניין הוא שלפי נסיוני אני מדלג על שלבים , גם כשיש לי זמן רב. חשבתי על משהו בסגנון 10 דקות קריאת השאלות . להקצות זמן שווה לכל שאלה כאשר לכל שאלה לחזור על האלגוריתם הבא: 1. קריאת השאלה 2. הצעת רעיונות לפתרון. 3. בחירת הרעיון הטוב ביותר ופתרון 4. מעבר על התשובות. 5. בדיקת של התשובה שלי. 6. תשובה סופית. נשמע הגיוני?
 
איזה מקצוע? מתמטיקה? האם

השאלות קשות לך או קלות לך? האם יש בחירה בין שאלות? בכל מקרה, אם יש לך מספיק זמן ואין לך בחירה, לא הייתי קורא את השאלה הבאה עד שהייתי פותר את השאלה הנוכחית כדי שנתוני השאלה הבאה לא יבלבלו אותי.
 

Nman20

New member
נשמע מעניין

השאלות לא כלכך קשות לי אבל גם לא כאלה קלות. בסימולציות שעשיתי אני בעיקר טועה על דברים מאוד קטנים. תשובות דומות מאוד, ומאוד מאוד מבלבלות. באמת נשמע הגיוני לא לעבור לשאלה הבאה , העניין הוא שאני יכול לשבת שעות על השאלה ולהתלבט בין תשובה אחת לשניה, עד הדקה האחרונה. וכן, הבחן הוא במתמטיקה.
 

zivadina

New member
מסכימה אתך חלקית.

לדעתי, הדרך שלך נכונה, רק שאת הבקרה תשאיר לסוף, ואז תעבור בבת אחת על כל השאלות. כך תגיע אליהן עם פרספקטיבה מרוחקת במקצת, ותוכל להבחין בשגיאות "הטפשיות". אני מכירה את זה ששוקעים בשאלה ושוכחים לצאת ממנה, ולכן תומכת במסגרת זמן שמחייבת להסתכל על השעון ולבדוק אם לא עברת את מסגרת הזמן.
 
אם יש מבחן רב בררתי במתמטיקה

עם הרבה זמן, אפשר להציב תשובות. בדוק אם זה מצליח לך: הצב את התשובה האמצעית בגודלה, אם היא לא יוצאת נכונה תוכל לדעת אם צריך להציב תשובה גדולה ממנה או קטנה ממנה. בשלב הבא הצב אחת התשובות שהגעת למסכנה שהן סבירות יותר. הולך, יופי. לא הולך סימן שהשניה נכונה. נדמה לי שההסבר שלי לא ברור בלא דוגמא. נומר שיש 5 תשובות (לרוב אין יותר מ5). נומר התשובות הן: א) 3.4 ב) 4 ג) 5.5 ד) 7 ה) 10 התחל בהצבת 5.5. אם זו לא התשובה הנכונה, תוכל לראות אם צריך תשובה גדולה יותר או קטנה נותר. נומר שתגיע למסקנה שהיא צריכה להיות קטנה יותר. הצב את 4. הולך? יופי. לא הולך? התשובה היא 3.4. אם יש לך 8 שאלות בשעתיים תוכל לגמור את המבחן במקסימום 16 הצבות. בדוק אם השיטה מתאימה לך יותר מאחרות או כמוצא שני אם שיטה אחרת לא מצליחה. אגב, תוכל לתאר את השגיאות שלך?
 

Nman20

New member
מבחן רב בררתי

המבחן עם שאלות מחשבה ותשובות גם כן מחשבה, ז"א לא תשובות מספריות.. עיקר השגיאות שלי נובעות מיהירות , עשיתי את המבחן בעבר, ועל שאלות שהשקעתי הרבה מחשבה צדקתי ושאלות שלא השקעתי הרבה מחשבה טעיתי. העיניין הוא שננעלתי על רעיון , והייתי בטוח שאני צודק ב100% ואפילו לא טרחתי לנסות משהו אחר בגלל זה... מה עושים?
 
אולי תבדוק התשובות האחרות אחרי

שתמצא תשובה משלך לכל שאלה. אם זה מבחן רב בררתי מוצאות גם אפשרויות אחרות ואחרי שתענה על כל השאלות אולי המוח יפתח קצת. זה תלוי גם בנבחן ולא רק במבחן. אצלי, למשל, בסוף מבחן העייפות גדולה ואם אני חוזר לשאלות כדי לבדוק אותן אני רק מקלקל.
 
למעלה