אסטרטגיות למידה בקליטה טובה דרך שמ

אסטרטגיות למידה בקליטה טובה דרך שמ

כאשר יש קליטה טובה דרך שמיעה ???????????... והכתיבה (שמצריכים סיכומים) היא לא כל ככך טובה ויעילה או מהירה מהן אסטרטגיות הלמידה שניתן לפתח???????????? תודה
 
עבודה משותפת עד עבודה לבד

בהתחלה צריך לעזור לכתוב, כלומר, הוא יגיד ואת כותבת ואח"כ הוא מעתיק. בהמשך, הוא יגיד, את כותבת חלק והוא חלק, והוא מעתיק. רק אחר כך הוא יגיד והוא יכתוב בעצמו. אפשרות נוספת היא : הוא יכתוב מעט. תשאלי אותו שאלות שהוא יוסיף בכתב. ובסוף הדו-שיח הזה - יעתיק רק את התשובות לשאלות, כך יקבל תשובה אחת מלאה. אם יש עוד קושי, שלא הבנתי אותו, תפרטי... וננסה הלאה.
 
אני מכוונת לאיך ניתן להימנע ככל הי

היותר מכתיבה כיוון שהיא מעטה לו מאד את הקצב בלמידה ואם לא בכלל עוצרת.
 
כמו שאמר צ'רצ'יל

להמשיך לכתוב הרבה כמה שיותר כאילו שאין ליקוי למידה - ובגלל ליקוי הלמידה צריך להתאמן על כך יותר... בסוף כיתה י"ב אין דבר כזה בחינת בגרות בחיבור בע"פ, ולכן חייבים להתאמן כל השנים בכתיבה. במקומות שבהם צריך להיבחן ולהראות את הידע שלו, שם אסור שהכתיבה תהיהלו לרועץ. מהי דרך הביניים ? אימון יומיומי מחייב, ומצד שני בע"פ.
 

FOR THE LD

New member
ראשי פרקים

אם הערוץ השמיעתי הרבה יותר טוב אצלו, והוא אינו מסוגל להרבות בכתיבה, שירשום לעצמו ראשי פרקים, תוך כדי הקשבה לדברי המורה. כדי לדעת מה חשוב יותר ומה חשוב פחות, מסך כל הדברים הנאמרים בשיעור, עליו לשים לב לדברים הבאים: - לשינויים באינטונציה (נגינת הקול) של המורה (מגבירה קולה ומדגישה מושגים חשובים). - דרך הערות שהיא רושמת על הלוח - נושא השיעור, נושאי המשנה שבהם תדון, והערות שהיא מוסיפה פה ושם על הלוח במהלך השיעור. בבית, הוא יקח כל ראש פרק שכזה - יפתח אותו וירחיב אותו בע"פ, ואחר-כך יעשה זאת בכתב. באופן זה הוא נשען על הצד המועדף (שמיעתי), ומגיע בסופו של דבר גם להבעה בכתב. בהצלחה.
 
למעלה