הבדל בלמידה בין תלמידים שונים
כשמלמדים בביה"ס כיתה שלמה, בדרך כלל המורים בוחרים בדרך אחת מסוימת, ואותה מלמדים את כולם. מי שמצליח - מצליח ומי שלא - לא. קבוצה של תלמידים לקויי למידה אינה דומה מבחינה זו לתלמידים רגילים. שם יש צורך לבדוק מהם לקויות הלמידה ומה הצדדים החזקים. כלומר - מהן נקודות החוזק ומה הנקודות אותן צריך לחזק. אחרי שבודקים לפי האבחונים ולפי דיווחי המורים (בד"כ זה חומר שנמצא אצל היועצת) מהם התחומים המשותפים לכיתה, ומהן נקודות החוזק - אפשרי לעבוד באופן קבוצתי עם יכולת לעזור גם בתחום האישי של כל אחד. אם תוכלי לספר לנו על הקשיים ונקודות החוזק, נוכל לעזור לך לבנות את התוכנית. בינתיים, תוכלי בעצמך לערוך בדיקה קטנטנה, תני להם לענות על שאלה או שתיים, כך שיצטרכו לכתוב כמה שיכולים, תוכלי לראות את הקשיים של הכתיבה, והתחילי מהצורך והרצון שלהם לשפר. תוכלי גם לשאול אותם בעל-פה, מה הם מרגישים כקושי. אפשר בהחלט לשתף את התלמידים בדרך הלמידה שלהם, מה הם מרגישים קושי ואיך הם יודעים ללמוד הכי טוב. מה הם רוצים שתעזרי להם בדיוק. כמובן, כשאת מדברת על נושא של סיכום וכתיבה טיעונית. את השיחה שאת משוחחת איתם, כבר כדאי לערוך כסיכום, כך תתחילי את העבודה מיד בכתיבה...