אסיפת הורים במטרו ווסט אתמול

shian

New member
אסיפת הורים במטרו ווסט אתמול

אתמול היתה אסיפת הורים בתיכון מטרו ווסט בעניין שביתת המורים. האמת שהארגון היה קצת מבולבל בהעברת המסר לגבי תוכן הפגישה. בפועל היו בפגישה מורים שהסבירו את הצד שלהם, מנהל בית הספר יורם שלי באופן אישי נראה אישיות ממעלה ראשונה. אני מעלה את סיכום הישיבה מפי יו"ר ועד ההורים: הערב (יום א' 11.11.07) התקימה בביה"ס אסיפת הסברה להורים. בפגישה נכחו כ-40 הורים וכן מורים ותלמידים מביה"ס. באסיפה הציג יורם את מצב החינוך בארץ פי שהוא נראה בעיני המורה. עיקר הנקודות: כיתות המונות 40 תלמידים - כמעט כל הכיתות בביה"ס למעט כיתות מיוחדות. במצב זה המורה נאלץ לפתח יכולות הישרדות והתמודדות במקום להתמקד בחינוך והוראה נטו. קיצוץ שעות לימוד - רעננה מהווה בועה מבחינה זו שכן העיריה מכסה את עלות השעות שקוצצו ואין קיצוץ בפועל. במרבית חלקי הארץ הקיצוץ בפועל משמעותי מאוד ופוגע קשות ברמה האקדמית המושגת. במרבית בתי הספר אין מאפשרים לתלמידים להרחיב יותר ממקצוע אחד וגם במקצועות שכן נלמדים קוצצו מספר השעות ליח' לימוד. מורים משקיעים שעות רבות ומשאבים כספיים (טלפונים וכו'...) על חשבונם וללא כל תגמול ואף לא החזר הוצאות ריאלי. שינויים תדירים בתוכניות הלימוד מחייבים השתלמויות סדירות עליהן נאלצים המורים לשלם מכיסם ושוב...ללא כל תגמול ו/או החזר. שכר המורים רחוק מלהוות תמורה הולמת להשקעה הנדרשת. מורים נאלצים להשלים הכנסה במשרות אחה"צ במקום להקדיש את מלוא זמנם ומרצם לביה"ס. כפועל יוצא של כל האמור לעיל, נתקל הצוות הניהולי מדי שנה בקשיים מרובים (ההולכים ומתרבים) בגיוס כוח אדם מתאים ואיכותי למילוי משרות הוראה שמתפנות. מכתב זה נשלח לטובת מי מכם שלא היה באסיפה כי חשוב שאנחנו ההורים נבין במה דברים אמורים. לא תמיד ברור לאנשים מחוץ למערכת למה בדיוק מתייחסת האמירה הכללית "מצב החינוך". מעשרות שיחות שקיימתי עם הורים וממיילים שקיבלתי בעניין עולה כי אין חילוקי דעות לגבי הזדהות עם מטרות המאבק והעוולות עליהן הוא בא למחות. במצב הנוכחי בו ילדינו הם הסובלים העיקריים מהשביתה ותוצאותיה, חלוקות הדעות לגבי דרכי הפעולה והאם השביתה היא הכלי היחיד שנותר לפעול בו. שמעתי דעות בעד ונגד.אני סבור כי הויכוח הוא לגיטימי וכי כל אחד זכאי להחזיק בדעתו. יש לציין כי מרבית הדוברים באסיפה הביעו את דבריהם בצורה מאוד מרגשת ויצאו בתמיכה בלתי מסוייגת במורים ובמאבקם. למרות כל זאת, לדעתי ייקל עלינו להתאחד למאבק משותף: הורים / מורים / תלמידים אם נדגיש ונתלכד סביב הנקודות הרבות המשותפות לכולנו ונשים לרגע בצד את אלה המעטות המפרידות ביננו. הייתי שמח לראות את המורים חוזרים לכיתות במקביל להתרחבות המחאה מעשרות אלפים בודדים של מורים למליונים של הורים/מורים/תלמידים. כח רחב שכזה ייאלץ את הממשלה לשנות את סדרי העדיפויות ולהעלות את החינוך קדימה. אם לא את הממשלה הזאת אזי את הממשלה הבאה שכולנו נבחר! מורי בתי הספר ברעננה מלווים בתלמידים והורים יצאו מחר למסע מחאה בן יומיים מרעננה לירושלים ביוזמתו של אשל רכז שכבת י"ב. בברכה, גונן הראל יו"ר ועד ההורים המרכזי – תיכון מור – מטרו ווסט רעננה
 
אמן ואמן ואני מברכת על כל מילה

יע"ז אני צופה בעגמומיות על מאבק שנועד לכישלון. התיקון יהיה קטן מדי וישחק מהר מאוד, אם יהיה. אשמח להתבדות. להערכתי - כל עוד בראש ארגוני המורים עומדים וסרמן וארז, אין צל של סיכוי לשיפור מעמד המורה בישראל. האינטרס הסמוי, החברתי, של שני הבינוניים הכוחניים הללו הוא לשמר בעיקר את מיצובם בעמדת השפעה ובצומת משאבים, זה ניתן לקיום בעיקר ע"י החזקת ציבור המורות במצב קבוע של תת-סיפור וטירדה גבוהה שבין עודף עבודה למיעוט פרנסה. עליתי על זה לשידור ברדיו 99 הבוקר, ואכתוב על כך מאמר בימים הקרובים. אני קוראת לכל מורה שבינה בראשה להסב את המאבק למאבק להחלפתו של רן ארז (ובהסתדרות - של וסרמן) בנציגה שהיא באמת שלוחת המורות. הסיבוב הזה אבוד לטעמי. אז לפחות למען הסיבוב הבא. אני מקווה שגורמים משפיעים כמו יו"ר ועד ההורים, יורם שמחה ומנהלות ומורות התיכונים האחרים (דליה לין ויפה להבי) קוראות/ים וחו/בות/ים ויוכלו להביל מאבק כזה.
 

ATAF151

New member
את דווקא לא מברכת על כל מילה

בדיונים קודמים את דווקא תמכת בכיתות גדולות עם הרבה תלמידים בכיתה.
 
אני לא "תומכת"

אני חושבת שזה שיקול משני ולא משמעותי לאיכות החינוך, מבין הפרמטרים - זה פרמטר שכמעט ולא קובע הישגיות ובעיות התנהגות / אלימות. אולם אם המורים ישיגו הקטנת הכיתות, נחמד עבורם. ויתרה מכך - במשכורת רעב ותנאי עבדות של היום, עדיף שיבדקו פחות בחינות, יפגשו פחות הורים וכיו"ב. גם זה משהו.
 

ATAF151

New member
אז שיאן ומנהל מטרו חושבים אחרת ממך

היא ציינה כנקודה ראשונה ש: "כיתות המונות 40 תלמידים - כמעט כל הכיתות בביה"ס למעט כיתות מיוחדות. במצב זה המורה נאלץ לפתח יכולות הישרדות והתמודדות במקום להתמקד בחינוך והוראה נטו."
 

qrst האחת

New member
שמעתי אותך ברדיו 99 FM- היית אדירה - ../images/Emo140.gif../images/Emo140.gif

,Y,Y,Y- איך ענית לסגל=עצבני... - סגל הוא מסוג האנשים שתמיד אומר את המילה האחרונה... הוכחת אותו ועוד בשידור חי - וסגל, לא היה לו מה לענות... הוא אפילו הודה בחצי פה בטעותו...אדיררררררר... איך שהרגשתי גאווה לשמוע אותך...עשית לי את הבוקר... חנה , את משלנו...ואת חייבת לחשוב על להשפיע ציבורית דרך העירייה... לא אגזים אם אומר שאת מתאימה אף להיות ראש עיר
אולם מאחר וכולנו מרוצים מתפקודו של חופרי כראש עיר...ולחופרי ישנה עוד קדנציה אחת, כך בכל אופן הוא הצהיר בפניי...אז בבחירות הבאות כנסי למועצת העיר...(ואל תמכרי לי, שהבעייה היא הפרנסה...כל חברי מועצת העיר עובדים לפרנסתם - ולא עושים ומשפיעים כפי שאת עושה ומשפיעה כיום...) ובבחירות הבאות...חנה לראשות העיר
ולעינייננו - אני מסכימה עם כל מילה שלך, פרט לכל הנוגע לצפיפות= לאלימות... מחקרים רבים, מוכיחים כי קיים קשר ישיר בין צפיפות (גודל הכיתה אל מול מספר התלמידים בכיתה , כמו גם גודל חצר ביה"ס ביחס לכמות התלמידים בה.) לבין האלימות והאקלים הבית-ספרי. כיתות גדולות, אינן מאפשרות מתן יחס אישי לכל תלמיד, דבר הגורם לתחושת ניכור מצד התלמידים ולעיתים גם להתנהגות אלימה. שרת החינוך, הגב.יולי תמיר, מסרה נתונים על הצפיפות בכיתות בבתי-הספר: "במערב, בחטיבת הביניים לומדים 20-25 תלמידים בממוצע, ואילו בישראל נדחקים כ-40 בכיתה: בית-הספר הישראלי לא נותן לתהליך החינוכי להתנהל... החיכוך הפיזי מעודד אלימות." לפי מחקרים שערך משרד החינוך האמריקאי, קיים קשר ישיר בין אלימות בקרב התלמידים לבין גודל הכיתה: כיתות קטנות ומספר מצומצם של תלמידים מאפשרים פיקוח ולימוד יעילים יותר מאשר כיתות גדולות. כך גם יוצר המורה קשר אישי עם התלמידים ובמקביל האלימות פוחתת. מהנתונים של דו"ח המועצה לשלום הילד עולה כי ישראל מחזיקה בהישג לא מכובד ונמצאת במקום הראשון בצפיפות הילדים בכיתות מבין מדינות המערב. חנה, שלחתי לך במייל, מכתב ששלחתי לראש העיר נחום חופרי ולמנהלת אגף החינוך מיכל נגרי הירש בנוגע לצפיפות=לאלימות...
 

ATAF151

New member
כמה הערות

1. הבעיה היא לא כל כך קיצוץ שעות הלימוד. כי רמת הלימוד ובחינות הבגרות בארץ כל כך נמוכות, שגם עם מעט שעות לימוד ניתן להעביר את החומר. יש למשל רבים שמגיעים סמוך לבגרות ללא כל ידע בחומר הרלוונטי, ואז בעזרת לימוד עצמי או עם מורה פרטי או בקורס, הם פתאום משתלטים על כל החומר ומוציאים ציונים גבוהים. 2. לגבי ההשקעה של מורים בשעות ומשאבים בביתם. זוהי בדיוק מהות הרפורמה המוצעת להם. כמעט ולא להגדיל את שעות הלימוד הפרונטליות, אלא להגדיל את שעות הנוכחות בבית הספר, כך שבזמן הזה הם גם יעזרו פרטנית למתקשים וגם יעשו את אותם העבודות שהם היו עושים עד כה בביתם. 3. לא נראה לי הגיוני שכאשר משנים מהותית את חומר הלימוד המורה משלם מכיסו עבור ההשתלמות. אני מאמין שזוהי לא המציאות. 4. המורים בעל יסודי ימשיכו ללמד שיעורים או קורסים פרטיים בכל מקרה. כל תוספת שתתן הממשלה לא תוכל להשתוות לשכר המשולם לשעה של שיעור פרטי. 5. וחייבים להזכיר את התנאים הנוחים של שעות עובדה מועטות, חופשים ארוכים מאוד, שנת שבתון וכדומה. ולהטבות האלו יש גם פירוש כספי של פחות צורך לשלם למטפלות/צהרונים/קיטנות של מחזור שני שלישי ורביעי בחופש הגדול ובחופשות פסח, סוכות וחנוכה.
 
למעלה