אסקסואליות ויהדות - תופתעו לטובה

imuser1

New member
אסקסואליות ויהדות - תופתעו לטובה

היי. אינני אסקסואלי (לפחות עד כה) וברצוני להפנות את תשומת ליבכם לנקודה מאוד מעניינת. לפי היהדות כל עניין המין נועד לרביה בלבד וכל עניין המין כתאווה הוא משהו שאינו רציונאלי (אכן כן) ע"פ היהדות ואביא לכם ציטוט קצר מהספר ליקוטי מוהר"ן (של רבי נחמן מברסלב) כדלהלן: אות יח וְאָמַר: שֶׁאֶצְלוֹ אִישׁ וְאִשָּׁה שָׁוִין הַיְנוּ שֶׁאֵין מַגִּיעַ לוֹ שׁוּם צַד מַחֲשָׁבָה כְּשֶׁרוֹאֶה אִשָּׁה רַק הַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ בְּעֵינָיו כְּאִלּוּ רוֹאֶה אִישׁ וְאָמַר פַּעַם אַחַת: שֶׁאֵינוֹ מִתְיָרֵא לא מֵאִשָּׁה וְלא מִמַּלְאָךְ וּבָזֶה יֵשׁ הַרְבֵּה לְבָאֵר כִּי מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֲדַיִן אֵיזֶה צַד פַּחַד כָּל שֶׁהוּא מֵהִרְהוּרֵי אִשָּׁה אֲפִלּוּ אִם הוּא נָקִי בָּזֶה רַק שֶׁאֵינוֹ נָקִי בְּתַכְלִית הַזִּכּוּךְ, וַעֲדַיִן יֵשׁ לוֹ אֵיזֶה פַּחַד כָּל שֶׁהוּא מִזֶּה, הוּא צָרִיךְ לִפְחֹד מִמַּלְאָךְ אֲבָל הוּא הִתְפָּאֵר שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם פַּחַד מִזֶּה, עַל-כֵּן אֵין לוֹ פַּחַד מִמַּלְאָךְ וְזֶה מְרֻמָּז קְצָת בְּדִבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (קִדּוּשִׁין פא): "אֲנָא בִּשְׂרָא וְאַנְתְּ אֵשׁ וַאֲנָא עֲדִיפְנָא מִנָּךְ" שֶׁאָמַר רַב עַמְרָם חֲסִידָא אֶל הַמַּלְאָךְ וּמוּבָא בִּדְבָרָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, בְּהַתּוֹרָה תִּקְעוּ מֶמְשָׁלָה סִימָן א' בְּלִקּוּטֵי תִנְיָנָא עַיֵּן שָׁם הֵיטֵב וְהָבֵן (כג): "תרד (קסא) אָמַרשֶׁאֶצְלוֹ אִישׁ וְאִשָּׁה שָׁוִין הַיְנוּ שֶׁאֵין מַגִּיעַ לוֹ שׁוּם צַד מַחֲשָׁבָה כְּשֶׁרוֹאֶה אִשָּׁה רַק הַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ בְּעֵינָיו כְּאִלּוּ רוֹאֶה אִישׁ. וְאָמַר שֶׁאֵינוֹ מִתְיָרֵא ל_א מֵאִשָּׁה וְל_א מִמַּלְאָךְ. וּבָזֶה יֵשׁ הַרְבֵּה לְבָאֵר כִּי מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֲדַיִן אֵיזֶה צַד פַּחַד כָּל שֶׁהוּא מֵהִרְהוּרֵי אִשָּׁה, אֲפִלּוּ אִם הוּא צַדִּיק גָּדוֹל בֶּאֱמֶת רַק שֶׁאֵינוֹ נָקִי בְּתַכְלִית הַזִּכּוּךְ וַעֲדַיִן יֵשׁ לוֹ אֵיזֶה פַּחַד כָּל שֶׁהוּא מִזֶּה, הוּא צָרִיךְ לִפְחֹד מִמַּלְאָךְ, אֲבָל הוּא זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הִתְפָּאֵר שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם פַּחַד מִזֶּה, עַל-כֵּן אֵין לוֹ פַּחַד מִמַּלְאָךְ. וְזֶה מְרֻמָּז בְּדִבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה בְּקִדּוּשִׁין אֲנָא בִּשְׂרָא וְאַנְתְּ אֵשׁ וַאֲנָא עֲדִיפְנָא מִנָּךְ שֶׁאָמַר רַב עַמְרָם חֲסִידָא אֶל הַמַּלְאָךְ. וּמוּבָא בִּדְבָרָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּהַתּוֹרָה תִּקְעוּ מֶמְשָׁלָה בְּלִקּוּטֵי תִנְיָנָא בְּסִימָן א' עַיֵּן שָׁם הֵיטֵב: " מה אתם אומרים ?
 

Xylophone

New member
אני אומרת ש-

זה שעניין המין נועד לרבייה בלבד זו החלטה מאוד חכמה שכולם מזמן כבר צריכים להגיע אליה. הבעיה ביהדות היא שכולם חייבים לעשות את זה- בין אם הם רוצים ובין אם לא- אבל רק לרבייה. כאילו שזה משנה בשביל אסקס שבכלל מלכתחילה לא רוצה לעשות את זה לא משנה בשביל מה זה
 
יהדות או ליקוטי מוהר"ן

עם כל הכבוד לליקוטי מוהר"ן (ויש הרבה כבוד) היהדות קצת יותר וותיקה ורחבה מהחיבור שכתבו תלמדיו של רבי נחמן וקראו לו ליקוטי מוהר"ן. את נוסח ה'כתובה' כתבו חז"ל שהיו לפניו הרבה מאוד דורות, ואין נישואין ביהדות ללא אותה כתובה. קרא בה - ואם לא תבין פירוש המילים, נעזור לך לתרגם לעברית. (שם כתוב שיש חיוב לבעל כלפי האישה...) לדבריך, אתה א מיני - כל הכבוד לך, אתה אולי לא עובר בזה שום איסור על פי היהדות (ילדים בוודאי יש לך, כפי שהבאת מליקוטי מוהר"ן) אבל בבקשה אל תעשה מזה משהו תורני, יהדותי ומה שלא יהיה.... בהצלחה בחיים
 

imuser1

New member
??? קרא והבן

אני א-מיני ??? כתבתי בפירוש ההפך שאינני כזה (אבל זה לא הדבר היחיד שלא הובן נכון) בכתובה אכן כתובה שגבר צריך לספק לאישה את "עונתה" אך המושג עונתה הוא אכן משהו עונתי שקורה בקטע דתי ולא בקטע מיני. והיהדות מלאה בזה רק שבליקוטי מוהר"ן יש את ההקצנה. אין לי ילדים, אינני דתי ואני די נהנה כחילוני ... אבל אכן זה משהו דתי, כי התפישה של הדת היא שמין נועד לרביה בלבד. ולהלן ציטוט מהרמב"ם http://kodesh.mikranet.org.il/i/1203.htm ו וכן כשיאכל וישתה ויבעול, לא ישים על ליבו לעשות דברים הללו, כדי ליהנות בלבד, עד שנמצא שאינו אוכל ושותה אלא המתוק לחיך ויבעול כדי ליהנות; אלא ישים על ליבו שיאכל וישתה, כדי להברות גופו ואבריו בלבד. לפיכך לא יאכל כל שהחיך מתאווה, כמו הכלב והחמור, אלא יאכל דברים המועילים לו, אם מרים אם מתוקים. ולא יאכל דברים הרעים לגוף, אף על פי שהן מתוקים לחיך. ח וכן כשיבעול, לא יבעול אלא כדי להברות גופו וכדי לקיים את הזרע; לפיכך אינו בועל כל זמן שיתאווה, אלא בכל עת שיידע שהוא צריך להוציא שכבת זרע כמו דרך הרפאות, או לקיים את הזרע. וגם כאן http://kodesh.mikranet.org.il/i/1205.htm אף על פי שאשתו של אדם מותרת לו תמיד, ראוי לו לתלמיד חכמים שינהיג עצמו בקדושה: ולא יהא מצוי אצל אשתו כתרנגול, אלא מלילי שבת ללילי שבת, אם יש בו כוח. וכשהוא מספר עימה, לא יספר לא בתחילת הלילה כשהוא שבע ובטנו מלאה, ולא בסוף הלילה כשהוא רעב--אלא באמצע הלילה, כשיתאכל המזון שבמעיו. אפשר כמובן להביא עוד ציטוטים, אבל נראה לי שאין בכך צורך ..
 
כל הציטוטים כולם

כל הציטוטים כולם לא אומרים את מה שאתה מתכוון שהם התכוונו, קרא שוב, בלי דעות מוקדמות ותבין בעצמך. הרמב"ם כותב נגד עושי האידאולגיה ממין ומציין שאדם צריך לקחת בחשבון את בריאות האדם (כידוע אנחנו לא מכונות, עכ"פ לדעת הרמב"ם) חיוב "עונתה" כפי שמופיע בכתובה זה בדיוק מה שאתה חושב שזה לא.... (בתרגום חופשי: ואבוא עליך כדרך כל הארץ...) ואת זה חייבו חכמים כתנאי לנישואין שגם לא מועילה בה כלל מחילתה של האישה מראש! חיוב הנישואין הינה הוראה נפרדת בתורה ממצוות פריה ורביה, היא מוטלת על אנשים ונשים גם לאחר גיל הפריה ורביה ואפילו בגיל 80 מצווה על אדם להינשא. נ.ב. אישה כלל לא מחויבת בפריה ורביה! נו מדוע "התירה" לה התורה להינשא??? בהצלחה
 

3ר3רית

New member
פששש איזו שליטהה

ועוד כחילוני............. מעניין שרק בדברים האלו אתה כ``כ בקי
 
מצד שני

על פי חוקי היהדות, אם בעל/אישה או רק בעל?) אסקסואלים, הרבה יותר קל להתגרש מהם. לפחות ממה שאני זוכרת משיעורי תנ"ך, שאמרו בהם שזה אחד הדברים שהבעל צריך לספק.
 

queen helen

New member
ויותר גרוע

אם אשה מסרבת לקיים יחסים עם בעלה, היא מוכרזת כמורדת, ובעלה יכול להתגרש ממנה ללא צורך בתשלום מזונות. או - נפלאות דרכי הרבנות, אה "חילוני"?
 
מנין לך הלכה זו?????

זו טעות מוחלטת! נכון, היא גם נפוצה, אולם זה לא עושה אותה לנכונה.
 
למעלה