אני לא בטוחה שבהכרח יש להסיק מסקנות בעניין הזה
מהתנהגותה בבית הספר. האנשים הקרובים, האוהבים והאהובים ביותר על זיו, שאהבתם היא החשובה לה ביותר ושאותה היא בוחנת ללא הרף, אינם נמצאים בבית הספר. כמו כן, בבית היא אולי מרשה לעצמה לבטא רגשות שייתכן מאוד שתשמור לעצמה או כלל לא תרגיש צורך לבטא במסגרת פחות משרה ביטחון ואינטימית ועם אנשים זרים וקרובים פחות. אתכם היא מרגישה מספיק בטוחה ואתם מספיק חשובים לה (הכי חשובים לה!) כדי לבטא בכנות את המצוקות שלה, וזה דבר מבורך כי זה מעיד על האהבה והקרבה ביניכם. אם אתם, כהוריה, חשים שיש בעיה רגשית המקשה על זיו, זה מספיק מבחינתי ואין צורך לאשש זאת על ידי פנייה לגורמים שלישיים (כלומר, בהחלט כדאי לפנות למחנכת כדי לקבל את התמונה בשלמותה ולוודא שאין בעיה גם בבית הספר, אך לא להסיק מכך ששגיתם או הגזמתם בתחושות שלכם). אין זה משליך, לדעתי, על היותה ילדה נורמלית או בכלל קשור לנורמליות. מדובר כאן באיזשהו חשש טבעי הנובע מנסיבות החיים שלה לפני שהגיעה אליכם, מהחסך העמוק שליווה אותה מלידתה, וזה "נורמלי" שהפנימה והטמיעה את החשש הזה ושהיא מתקשה להשתחרר ממנו למרות היותה אהובה ואוהבת לא פחות מכל ילד אחר. למיטב ידיעתי זיו אומצה כמעט בגיל שלוש, וזה כבר גיל מספיק בוגר להפנמת התחושה של חסך כזה ולכן אין זה מפתיע שהיא קיימת אינסטינקטיבית בלי קשר לשינוי בנסיבות. לדעתי זה מצוין שאתם מחפשים איש מקצוע, ובשלב הראשון אני הייתי פונה לבד, בלי זיו, והייתי שומעת מה יש לפסיכולוג/ית להגיד או להציע, ואז מחליטה מה, אם בכלל, לעשות הלאה. בהתבסס על מה שסיפרת, לא הייתי דוחה את הפנייה הראשונית הזו. בכל אופן, בהצלחה בכל שתבחרו לעשות.