אף אחד לא הזכיר את ספירת העומר

pynokyo

New member
אם זה מעניין אותך

http://cdn.gostreaming.tv/Fanger/OmerByKabbala.mp4
אני לא הקשבתי (אין לי סבלנות לזה)
http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/45165?/heb/content/view/full/45165&main
במבט ראשון, נראה שמקורו של המנהג העתיק מתייחס לאיסוף התבואה לאלומות או לעומרים בשדה. אבל למעשה, מדובר בסדר תפילה שהנהיגו המקובלים והוא עוסק בתיקון הנשמה, בפנימיות האדם. ספירת העומר היא אחד הפרקים היחידים בסידור התפילה שנכתב כולו בשפת הקבלה, שפת הספירות. <p>"בזכות ספירת העומר שספרתי היום, יתוקן מה שפגמתי בספירה הוד שבהוד", כך מסתיימת הברכה לספירת העומר בערב ל"ג בעומר. המקובלים מלמדים אותנו, שתיקון הנשמה מצריך אותנו לדעת את המשמעות הפנימית שטמונה בספירת העומר, להבין כיצד בנויה הנשמה ומעל לכול, להרגיש אותה בתוכנו.</p> <h4>לאסוף לאלומות את חלקי הנשמה</h4> <p>"ספירת העומר" מתארת את סדר התיקון ההדרגתי של הנשמה, שמתבצע על ידי האור העליון. כל יום, מסמל שלב חדש בתהליך התיקון.</p> <p>למילה "ספירה" שתי משמעויות: ספירה רגילה של דרגות או שלבים, הממוקמים בזה אחר זה. המשמעות הנוספת של המילה "ספירה" באה מלשון "ספיר", המתאר אור המאיר וזורח למרחקים.</p> <p>ה"עומר" — אלומה של חיטים — מסמל את חלקי הנשמה המתוקנים שנאספים לאגודה אחת. ומהי ה"נשמה"? הנשמה היא רצון רוחני להידמות לתכונת הבורא — תכונת האהבה והנתינה. במהלך ספירת העומר על האדם לאסוף את כל חלקי הנשמה, לאחד אותם ולהפוך אותם דומים לתכונת הבורא.</p> <h4>מנשמה מפורדת לכלי שלם</h4> <p>בתחילת דרכו הרוחנית האדם מגלה שחלקי נשמתו נמצאים בפירוד, וכתוצאה מכך מנותקים מהבורא. כדי לתקן את נשמתו האדם צריך להפוך אותם לדומים לתכונת הבורא — תכונת האהבה והנתינה. את זה עושה המקובל במהלך "ספירת העומר" הרוחנית — הוא מאחד את חלקי נשמתו, סופר אותם, גורם להם להתמלא באור העליון ולהאיר יחדיו כספיר.</p> <p>עם גמר תיקונה של הנשמה מתאחדים כל חלקיה לכלי שלם, שמסוגל לקבל לתוכו את אור הבורא. בסיום התקופה, ביום החמישים, מגיע האדם למעמד רוחני מיוחד שנקרא "מתן תורה", החל בחג השבועות. המושג "מתן תורה" מרמז על אור מיוחד הנקרא "אור התורה", שמאיר מלמעלה על נשמתו המתוקנת של האדם.</p> <h4>ל"ג בעומר — חג האור</h4> <p>אולם כבר ביום השלושים ושלושה לספירה — ל"ג בעומר, מגלה האדם שהוא עתיד להגיע לגמר התיקון. זהו גם מקור שמו של ל"ג בעומר — "חג האור", על שום האור המובטח למלא את הנשמה עם גמר תיקונה.</p> <p>ניתן לדמות זאת למקרה בו מתקלקל חלק במנוע המכונית: המכונאי פותח את המנוע ומחליף את החלק הפגום. המכונית עדיין לא יכולה לנסוע, כי המכונאי צריך להרכיב בחזרה את המנוע לתוך המכונית, אך בו בזמן ברור לו שהמכונית חזרה למצבה התקין ושהיא או-טו-טו נוסעת.</p> <h4>למשוך את אור התיקון</h4> <p>המקובלים מסבירים כי אין זה מספיק לקרוא בסידור ולציין בכל יום את שם הספירה, וכי האדם נדרש לתרום את חלקו במסע, ולפקח על הפעולה המתאימה לכל שלב בהתפתחותו. על האדם להתקדם בדרכו הרוחנית מתוך מודעות מלאה ובצורה פעילה. השיטה כבר קיימת, האמצעים גם, לנו נותר רק לממש אותה.</p> <h4>ספירת העומר — סיכום קצר: אז מה בעצם היה כאן?</h4> <p>ספירת העומר, שנמשכת ארבעים ותשעה ימים, נועדה להזכיר לנו את תהליך תיקון ארבעים ותשעה חלקי הנשמה. כל אחד מימי העומר מסמל תיקון של ספירה נוספת. בתום התקופה נשלם התיקון ואנו מגיעים למדרגת "מתן תורה" שאותה מסמל חג השבועות.</p>
 
מצטער אנחנו בארץ ישראל

סדנא דארעא זה חוץ לארץ .
וחוץ מזה מה אתה מצטט חכמים לא נכון
דוד
 
מה כתוב ומה אתה מבין שתי דברים שונים

כאשר אתה עושה חישוב מעין הארץ ויורד לחיצוני הסובב ומגיע לקרקע ,
אתה מתעסק בערכי החיצוני והסובב , , ואז הסובב התלוי על המאור המשתלשל ,
דהיינו מה אתה צריך להעלות בקידושין כדי להבין .
את זה שזה חיצוני , כי יכול להיות ריבוי מציאויות חיצוניות קרקעיות לארץ הקודש ,
וזה בטל ב-60 לערך עין הארץ ולקודש ,
ולכן זה בקידושין ,
זה למדת לצטט או למדת בישיבה לא אומר שאתה מבין כלום ,
אתה פשוט לא מבין את החומר , ותפסיק לצטט ולסלף דברי חכמים .
וככה לנפש האדם ומה ערך הברית בתוך נפש האדם הנימול בארץ .
ערך הארץ גובר סדנא דארעא , וזה כבר קבעו חכמינו ,
דהיינו עין הארץ גוברת על הסדנא , ועל כן קבעו שזה רק בחוץ לארץ .
תחזור ללמוד הכל מחדש ותהיה ספקטי לגבי הידע שלך ,
שברור ששתית ממים עכורים , ואתה כבר דורש כחיצונים .
דוד
 
זה שנאמר עליו שלא מאבד טיפה

+ כל הזוגות ביחד והבודדים , לא מגיעים למה שאני שכחתי .
אז אתה עוד אידיוט שלמד מהם .
וזה מה שיש לך לצטט , משנה גמרא .
זה רק מראה שאתה טיפש ועוד טיפש שלא מבין מה הם אמרו .
וזה אומר שאתה בכבר בור .
מפליץ עליך ועליהם מלמעלה , יא עילג של משנה גמרא שאפילו לא מבין מה הוא מצטט.
בדרך ללמטה עברתי ליד בני העליה והם נראו לי חסרי מוח ,
אז אתה שמצטט מהם , במה תיחשב .
שופט מספר שופטים בישראל קבע שהם שדים ,
אז אתה שד שמצטט משד , ולא מבין מה הם אמרו .
בקלות כל שמות התנאים משמעותם וכל הקושיות שהם לא מבינים ,
שהסברתי לאשתו של אבא מה זה מטאטא איפה היית , זבוב חסר משמעות .
שדחפתי לאיינשטיין את תורת היחסות איפה היית .
שדחפתי שלושה דבילים את שולחן ערוך איפה היית .
מה הם כתבו את זה במקרה שלושתם ביחד .
את כתבי הבן איש חי שדחפתי לו למוח משיעמום .
לרשי שקיבל ממני לאר"י והבעל שם טוב ורבי נחמן שקיבלו ממני ,
ורשב"י שקיבל ממני הסכמה לזוהר .
אז מי אתה ג'וק ,
שתזכיר קטנים ממני .
דוד
 
אתה יודע שאתה הולך למקום החם

לג'הינום , ואני אחייך וישאל אותך כמו את קורח ועדתו עם חם לך .
ולא אכפת לי אם תאמר שמשה אמת ותורתו אמת כל פעם שתזעק מהאדמה .
ולדעתי אני אסדר לך מקום טיפה יותר חם מהם .
וזה ממש לא משנה את אתה סקפטי ,
על מה שיקרה לך הגששים עשו מערכון "על הוא היה סקפטי ..."
דוד
 

pynokyo

New member


 
אף אחד לא הזכיר את ספירת העומר

עומר- בעולם כקיום המקיף לעומת הירידה .
אז בין רמת האור ל-6 רמות "מה" שבהם יש הגשמה לרמה נמוכה המסוככת באור מקיף או מים ,בגוף
אזי הפעולה הפנימית איך היא באה לביטוי ביחס האור בגוף למים או לאור מקיף ,
ולחקים המתגשמים ומיתוך זה יחס השראה רוחנית לעולם החיצוני ,
לפי התפלגות רמות ופריסות .
דהיינו האור + ה-6 רבדי "מה" (במקיף כשינויי המודעות) בתוך הגוף כמאור או מים .
אזי יש סה"כ 7 שכבות הנפרסות בתוך הגוף כאור משתלשל ופנימי היורדת לתוך ב-7 השכבות , ול-7 שכבות אלה יש פריסת רוחב במים , דהיינו יצירת המרידיאנים של המאור מן האור , ו-7*7 = 49 ימי העומר .
דהיינו כל יום מתאר את השתלשלות או פריסת האור או הכוח המחייה ,
ואיך זה מתפלג החוצה לכל השנה , כיחסיינו המטאפיזי לפיזי שלאורו אנו מתנהגים ביחס החוצה .
אזי יש אור פנימי ואור פנימי משתלשל ומאור הנפרס במים או מקיפי הגוף .
ומיכוון שזה הכל חי , זה מייצר את נתיבי האורות והמרידיאנים .
וכך בזמן זה רואים את יצירת הנתיבים וערוצי המרידיאנים בפועלם ברמה זו של מציאות , וכך כל יום מוקדש לסגסוגת אחרת של אור ומאור ערוציהם ונתיביהם ,
ומה זה כאפיק משפיע כל השנה ביחס החוצה .
דוד
 
ביחס לפנימי והעליון

העומר מייצג לנו את מצב ערכי האור מאור רוח שלנו , ומיתוכו מה משק האנרגיה שלנו ומה צריך חיבור לעוד אור ומה צריך כיול ואיזון .
וזה משפיע על המחשבה הרגש הזיכרון הדימיון ההכרה והמודעות והתודעה ,
כנשא הנושא את אלה במאורותיו .
ומה מוביל לבריאות ואושר , ומה ביחס החוצה נראה כחלקינו המפוזרים הצריכים איסוף .
דוד
 

pynokyo

New member
דוד - תודה על השיתוף וההסברים -

לא שהבנתי את המושגים בשפת המדוברת.
היה נחמד אילו היית מוסיף הסבר במילים יומיומיות ואת הקשר בין מה שכתבת באופן מעשי לחיים.
מה שקלטתי שמדובר בסמלים מתומצתים שנוגעים להוויה שלנו כבני אדם ויחסי הגומלין בינינו לסביבה והלאה.
באופן מעשי לא הבנתי כלום.
 
תהליך מגוף אור למגושם

ה-6 רמות מה , דהיינו כמה אור יורד לתוך הרמות המתגשמות ,
כשהאור בכל רמה הוא יותר פנימי מהחיצוני לו , וכך ערכי האור מגיעים עד ל-69% מים בגוף , אז האור משפיע מהפנימי החוצה חלק בממשק אור ומאור וחלק לתוך המים והחלקים המתגשמים , ואז יש מצבים בין האור ולמאור למגושם .
והחשיבות של זה מיתוך הבנה שהנשמה ואורה מקרינים את המציאות בה אנו נמצאים ,
ואזי זה משפיע על הגוף והמטאפיזיקה שלו וגם על דרכי ההעברה למציאות החיצונית .
כל רמת "מה" היא היציאה מהאור למקיף או למים בתוך הגוף ,
דהיינו פעולת האור המשתלשל המתקיים לעומת ה-"מה" נקרא אלומה .
אלומה היא של חיטים , וחיטה היא צירוף החלטות החיה (הרי יש נפש חיה באדם ) ,
וזה אתה עושה תיקון באכילת חלה והפרשתה כל שבת .
השינויי פה בספירה שאתה גם מחבר את מח הרמ"ח דהיינו את האור הראשוני ,
לכלל הפריסה של הגוף ועוקב אחרי ההשפעה המטאפיזית לכל חלק פנימי וחיצוני בספירה של העומר .
לימוד ערכי האור מאור ורוח הפנימיים היושבים על תהליך הספירה מקנה לך יותר חיבור לאור , הרי בסופו של דבר זה מרכיב גם את הגוף , וגם את חלקי המוח שיושב באור , רעיון אור הרמ"ח שיש רמ"ח איברים בגוף , והאור מתרגם אליהם .
וכן כל הגוף מוח ומודע , ולהקנות לכל חלק את מודעות מוחו בגוף ומכאן בריאותו וחידושו , כמו אימון כושר לשריר רק לאור מאור רוח המרכיב את הגוף והמטאפיזיקה שלו .
וזה הזדמנות לחיבור .

דוד
 
אלומה

כוח האל + ו=6 רמות של "מה" (מקיף שינויי המודעות) = אלומה .
דהיינו כוח האל הזורם בנו כאורות ומאור ורוח , והתפלגותו תוך כדי התגשמות הגוף
והפיכתו לגשמי המכיל 69ֵֵ% מים .
כוח האל איך הוא מתפלג ב-6 רמות "מה" .
כול רמת מה כזו מתגשמת חלק מהמטאפיזיקה של הגוף והנפשת הנשמה את המציאות האישית , המונחת על האדמה .
אד + מה =אדמה , אד להשקות את הגן טרם היות האדם , ושילוב האד מהאדם וה-מה לחיבור לאדמה .
דהיינו אור פנימי וחזק עובר לאדמה שנותנת כוח לצמחים ולחיות שאנחנו אוכלים כדי שזה יתן לנו כוח .
היכן זה משולב איתנו ומה אנו אמורים לעשות עם זה כדי לגדול .
הרי העניינים הללו הם למה כולם כאן , כדי שהנשמה תגדל .
השיעורים והמחשבות שבדרך כדלק או מזון .
אזי אפשר להגיע בלימוד הפנימי של התורה לערך הנותן כוח חיות לחי צומח וכו' .
ואזי כאשר אתה מחייה דבר מה אסור מכשפה . (זה רק כוח מאזן ) והאיזון הוא חלק מעבודת הגדילה אז את זה אתה לא מחייה , אלא רק מאזן .
דוד
 

pynokyo

New member
תודה דוד - הבנתי באופן חלקי בלבד - לאחרונה הרגשתי

שמה שממלא אותי (כנראה זה אמור להיות נכון לגבי כולם) - זה היכולת לחשוב ולצבור ידע, ידע גשמי ורוחני.
איך, על מה ומקורה של המחשבה - על זה כנראה כתבת - אור המחשבה, אור היקום או הקיום - יש לזה שמות מתורת הפיסיקה - חוק שימור האנרגיה, היזון חוזר ועוד.
אני חסרת ידיעות בפיסיקה - וחסרת הבנה בקבלה - אבל מהקצת שהבנתי שני התחומים מתכוונים לאותו דבר רק בשפה שונה.
מה שעוד הצלחתי להבין זה את הקודים של השפה העברית - בתוך הקודים האלה נמצאת תמצית של הבנת החיים.
 
למעלה